Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Asgaard JFS 6/3-2016 - Opd. med resultater!
#41
Tak for en super fin skydning, det var første gang jeg skød Asgaard felt-skydningen, så jeg kan ikke sammenligne den med tidligere år - men skydningen i dag var i mine øjne rigtig god. Veltilrettelagt og afholdt.

Og virkelig flotte præmier til en så relativt lille (få deltagere) skydning. Flot af sponsorerne og godt benarbejde fra arrangørerne.

Jeg glæder mig til næste år.

Feedback til næste år;

I skal måske forholde jer til hvad i vil gøre hvis der skydes i forkert skive og der er skudt minus point?

På resultatlisten skulle vi måske OGSÅ have Nickname?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#42
Tak for en super hyggelig weekend
Det er den sjoveste felt skydning, jeg nogensinde har deltaget i
Bane 5 var simpelthen genial, med de vand og sodavand
Glæder mig allerede til næste år.[Smile]

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#43
Boryx>>
Det er bevist at der ikke er sat nicknames på, da det ikke nødvendigvis er alle som ønsker at få knyttet deres navn på nickname.

Enhver tvivl skal komme skytten til gode, så hvis der sidder 5 skud i en skive og der kun burde være 4, så vil det være de 4 bedste som tæller. Ligesom man også tæller ind ad, hvis man rører 10-ringen, men mest er i 9, så giver det jo 10 point. :-)

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#44
@McQuolle

Den med nickname kan jeg da måske godt forstå nu hvor du forklarer det[Smile].

Men den med minus point kan (måske rent hypotetisk) altså godt give udfordringer når skydningen indeholder minuspoint.
Lad os antage at jeg undlader at skyde på et mål for at undgå minus point eller tiden løber fra mig, men naboposten skyder to minuspoint på min skive?
Også på den station hvor vi kunne vælge at skyde efter små eller stor firkant (her var det tæt på for vores vedkommende at give kludder) fordi der kun måtte være træffere i den ene type. hvis man udvælger sig at skyde de små og naboen så skyer et skud i den store så er der problemer......
I 99% af tilfældene løser det sig jo med dialog mellem de fornuftige banekommandører og skytterne - men der kan altså opstå udfordringer.

Men endnu engang vil jeg gerne slå fast at jeg synes det var en RIGTIG god skydning og at det kun er et indspark ifht. at være på forkant med et endnu ikke opstået dilemma.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#45
Det lyder som en god idé, at banekommandøren i samarbejde med skytterne opklarer hvad der er sket og bedømmer derefter. Oftest vil der jo mangle et hul i målene hos den der har skudt i sidemandens skive, og så er sagen opklaret.

Da jeg var med til OLRC i 2013 var nogle af banekommandørerne fra hjemmeværnet. De gik automatisk ud fra, at hvis der var for mange skud i en skive, så var det skytten selv der havde brugt for mange patroner, så de trak de/det bedste skud fra. Det kom noget bag på mig, og jeg er heller ikke sikker på at alle banekommandører gjorde det ens. Men det var da en interessant kulturforskel [:0][B)] Jeg sagde ikke noget til det, for jeg var bare glad for at nogen gad arrangere skydningen, men det er da nok en god idé at have klarlagt hvad man gør før skydningen begynder.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#46
Hej og tak for en god dag [Smile][Smile]
Jeg syndes at tonen var god, der hvor jeg syndes at der var mest brok var fra mellem skytterne ikke fra de bedste og ikke fra dem der skød forbi.[:o)]
Der hvor at kæden hopper af ved mig er der man får minus for et dødeligt skud men man får 0/x for en forbier vi skyder for at ramme så forbi på 240m skulle give minus.
Så er der lagt fra alle der er i stand til at sidde ned og skyde, men vælger ikke en skyde stilling man ikke behersker på jagt så jeg mener at der er for meget med 40% af skuddene er siddende,!!!!

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar
#47
Super dag,
fedt at folk er begyndt at melde ind med "gode" ideer selv det igen blev pointeret at intet vil blive ændret til det bedre[Big Grin]
Så vi må hellere igen gå en str. Op i skrift str. På advarslen.

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar
#48
@lassescout - det er meget sjældent, blandt jagtfelt skytter at der er overskud af træffere i skiverne, totalt talt. Som regel mangler de skud der overtallige i naboskiven.

Det er almindeligt brugt at trække det/de DÅRLIGSTE FRA HVIS DE STAMMER FRA NABOSKYTTEN.

Hvis der er for mangeskud totalt, bør det overvejes de trækkes fra den bedste ende.

Er der synligt forskel på kaliber, er det op til banekommandærens sunde dømmekraft at afgøre hvad der skal dømmes.

mvh
mvh
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by mcc

Super dag,
fedt at folk er begyndt at melde ind med "gode" ideer selv det igen blev pointeret at intet vil blive ændret til det bedre[Big Grin]
Så vi må hellere igen gå en str. Op i skrift str. På advarslen.

Mvh.
Morten


Helt enig - vi har aldrig haft ambitioner om at lave en let skydning, hvilket fremgår af invitationen [Big Grin]

mvh
mvh
Svar
#50
Nøj jeg gad godt ha været med :-)

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#51
@bessie

Meld dig ind i Asgaard Jagtforening - kontakt McQuolle.

Skydningen annonceres mere end en måned før den køres idet åbne forum.

I det lukkede forum stilles der hold til mange andre skydninger [8D]

mvh
mvh
Svar
#52
Done

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)