Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington Seven el lign forslag
#1
Hej Formænd,

Præcise, tunge rifler er det bedste, indtil man trættes af vægten ifm jagt [Smile]

Så jeg er ved at skyde mig ind på en vægtmæssigt let kandidat, som klarer storvildtkrav med homogene projektiler, 7mm hvis jeg ikke tager fejl.

Piben skal ende op med at være ca 48cm og der kommer en Sonic dæmper på snuden.

Jeg har tjekket Remington Seven (2.9kg; nypris 7-8000kr), Tikka CTR (3.4kg; Nypris 10500kr) og så er der brugtkandidater som fx Sako 75 III (3.3kg; brugtpris 8000kr ?)

Det er udelukkende til jagt og ligenu ligger Remington Seven i kaliber 7-08 med træskæfte lunt i svinget hos mig.

Kan tidligere og nuværende ejere dele deres viden om præcision ift denne model ?

Har I fjernet punktbedding i løbskanalen og evt bedded låsen ?

I gamle tråde har M@x nævnt feeding-problemer, er det stadigt et problem, hvordan skal det løses ?

Al info, også om mærker & modeller jeg har overset, modtages med tak [Smile]

Mvh Pete
Svar
#2
Hej Pete1234

Hvad med et skæfte i kulfiber, lidt af det jeg har.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by rolin

Hej Pete1234

Hvad med et skæfte i kulfiber, lidt af det jeg har.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"



Det var et Christensen, ikke sandt ? vil prøve at checke pris og hvilke riffelmodeller de producerer til.

Mvh Pete
Svar
#4
Jeps -- check lige prisen på det CF skæfte og send mig en PM med prisen, så kan vi måske finde ud af noget ... [8D]
Så kan du nemlig selv vælge model...

Hatting havde i mange år en Rem7 i 7-08 den husker jeg som værende ret præcis - den blyantstynde pibe taget i betragtning -- [Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Jeg har leget med samme tanke om en letvægts 7mm08, men kredser mest om en Kimber M84, men de importeres vist ikke umiddelbart til DK. Det er en regulær letvægter - vejer knap 2,4 kg i Montana-udgaven.
Svar
#6
Jeg har MEGET gode erfaringer med en model seven i 308, indtil jeg gjorde fejltagelsen og lånte den til min tandläge som blev forelsket iden og har den endnu 14 år senere, en super handy riffel min var i rustfri og jeg mener at det var et HS presision skæfte, alt som da den forlod fabrikken ikke nødvendigt at ændre noget her.[Big Grin]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Jeps -- check lige prisen på det CF skæfte og send mig en PM med prisen, så kan vi måske finde ud af noget ... [8D]
Så kan du nemlig selv vælge model...

Hatting havde i mange år en Rem7 i 7-08 den husker jeg som værende ret præcis - den blyantstynde pibe taget i betragtning -- [Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Jeg tror den omtalte Rem Seven i 7-08 er til salg på Hattings hjemmeside, og det er et relevant bud, som allerede er på radaren.

Jeg havde umiddelbart tænkt den til dansk jagtbrug (<200m) så hvis en almindelig Remington Seven til 7-8000 gør det godt nok, så tror jeg det rækker.

Men har tidligere bøvlet rundt med en Howa 1500 med "trykpunkt" i løbskanalen, og den var ikke videre troværdig mht træfpunkt. Det gider jeg ikke igen.

Mvh Pete
Svar
#8
@pete1234

Da google i Europa ikke tillader våben relatered reklame har Christensen fået en ny adresse.

Email: info@christensen-europe.com

Web : http://www.christensen-europe.com

Jeg fik fat i det Amerikanske moderselskab og oplyste dem om problemet med Google i Europa, de oplyser mig at dette problem ikke kommer at opstå i USA.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
@pete1234

Min riffel vejer 3,9 kg, dette komplet med kikkert og bipods.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#10
Sheriffen i huset har ikke mindre end 2 stk Remington seven i hhv 243w og 260Rem. Begge i stainless.
Skæftet en lidt i retning af SPS skæftet og lidt blød syntes jeg.
Der er ikke lavet noget specielt ved dem, men det 260Rem ammunition vi har fået ladet til den laver små fine 3kløver. 243W har jeg ikke fået lov at lade til endnu, så den er spredningen lidt mere.
Men det er jeg overbevist om at det har noget med ammunitionen at gøre.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#11
Du kunne også overveje en remington 700 eller Tikka T3 og så smide den i et PSE Composite skæfte. Jeg har en Tikka Tac i 308W i et sådan skæfte. Den vejer 4kg inkl en 3-12x56 Zeiss og QRW montager. Til dato det lækreste skæfte jeg har haft i hånden!

Smider du en T3 Lite i ovenstående skæfte, kan du trække 6-700 gram fra...!

J.
Svar
#12
Jeg ville også kigge på Tikka T3 Lite.
Og så er startprisen også en tand lavere(ca. 1000-1500)[Korsholm priser], end for den almindelige T3 Hunter, i samme udgave.

Hvor stor en del af vægtforskellen der er skæftet, det ved jeg ikke, men typisk så er en T3 Lite på 2,8 kg(204 Ruger til 9,3x62) og en T3 hunter i samme kalibre er på 3,1 kg

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#13
Hallo pete1234........ Sådan en har jeg jo...... Dog i kal. 223. Jeg elsker den riffel. Let og handy. Jeg har selv beddet den uden problemer. Patronfødning uden problemer. Den originale pibe var dog noget tynd, og stigningen for langsom til tunge kugler, hvilket gjorde, at jeg fik en WL pibe på med en 1-8 stigning. Det duer!!

Kom og kig#128540;
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)