Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
444 marlin
#21
Citat:quote:

men hvad ville det koste at lave en M98 med fiber skæfte og en "normal " pibe + kickstops og en mundingsbremse?

og ville man kunne lave veksel pibe på min remington eller er låsen for kort?



Hej Igen

Fiberskæfte og riffel i god kvalitet, vil beløbe sig til 3000-3600 kroner. Kickstop og mundingsbremse af eget fabrikat vil ligge på cirka 1200-1500 kroner. Normal piber mener du her en konisk pibe istedet for en der er neddrejet til trappeform? Trappeformen er ellers ikke så svær at dreje over, så den ligner en "normal" pibe.

Vekselpibe...Tjahh alt kan jo lade sig gøre, men det er ikke tilrådeligt. Jeg har kun lavet et par enkelte forsøg med vekselpiber, men det var i småkalibre. Jeg ved dog godt hvordan det skal laves, men vil ikke fremstille det af hensyn til hvis nu..(Jeg vil ikke have dummeslag) Derfor vil jeg istedet henvise til landets måske dygtigste riffelbygger og bøssemager.Linket viser en færdig riffel med tre ekstra piber til, systemet kan påbygges alle rifler hvor bundstykket ikke låser i piben.

Mvh Lars

http://www.npnielsen.dk/images/galleri/Image8.jpg
http://www.npnielsen.dk/
Great Dane

Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Hej Igen

Fiberskæfte og riffel i god kvalitet, vil beløbe sig til 3000-3600 kroner. Kickstop og mundingsbremse af eget fabrikat vil ligge på cirka 1200-1500 kroner. Normal piber mener du her en konisk pibe istedet for en der er neddrejet til trappeform? Trappeformen er ellers ikke så svær at dreje over, så den ligner en "normal" pibe.

Mvh Lars



ok der dummede jeg mig[:I]
med ordet "normal mente jeg en let pibe og ikke varmint pibe
men er det noget du kan lave ?? eller ...

Vekselpibe, det kan jeg høre min pengepung sige at glemmer vi[Sad]

en 8x68 med mundingsbremse og kickstop hvor meget vil den "sparke"
mere end en .243w da det er den "rekyle" jeg sadser på at komme ned på.

til Nitro Express
jeg er blevet enig med mig selv at jeg enten skal over kal. .40 men en
langsom kugle eller under .338 i en hurtig kugle (spør ikke hvorfor)

nå må heller se at komme i seng [|)]

karsten
Karsten
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)