Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkertvurdering - Zeiss Diavari ZM/Z 3-12x56
#1
Hej.
Umiddelbart kan jeg ikke selv finde ud af en passende pris - sælger har naturligvis en pris, men jeg ved ikke helt om jeg er enig i den.
Kikkerten er 7 år gammel, og må derfor være af den moderniserede slags som kom i år 2003.
Den er med lys.
Modellen hedder: Zeiss Diavari ZM/Z 3-12x56

Jeg vil gerne oplyse sælgers pris (sælger er ikke herinde), men jeg vil meget gerne høre jeres bud først.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Umiddelbart synes jeg ikke den må koste mere end 6.000 kr.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#3
Tror roligt du kan lytte til Boryx.
Det siges, han er ekspert i køb og salg af kikkerter. [Wink]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by CP

Tror roligt du kan lytte til Boryx.
Det siges, han er ekspert i køb og salg af kikkerter. [Wink]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



[:I][:I]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Ja, måske men tænk på hvor lidt kvalitets kiggert man får for 6000...fra ny. personligt mener jeg at man skal se på brugsværdien og vurdere ud fra det, hvad koster en ny Leupold af rimelig kvalitet??
Svar
#6
Nu afslører jeg det.
Sælger vil have mindst 6000kr med faste montager (hvilke montager det er ved jeg ikke).

Så prisen må vel antages at være i orden.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#7
Mener det er for dyrt. Det kan du finde den til i en del forretninger og så kan den sikkert pruttes ned.
Hvis du så får problemer med den, kommer du sikkert selv til at hænge på den.

Er vi er flinke og siger den vil koste 7000 i en kiosk, så skal prisen 20% under, svarende til momsen = 5600. Ellers ser jeg ikke nogen fordel ved privat handel.

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#8
Arrr, Stefan, du prøver da lige med et bud på 2000, ikk'?

[:o)]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by tagergaard

Arrr, Stefan, du prøver da lige med et bud på 2000, ikk'?

[:o)]



[Big Grin]. [^]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Niksen - det må man jo åbenbart ikke [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#11
Boldsen - jeg tror også 6.000,- er til den høje ende.
Kikkerten er jo ikke fra Victory serien - det må være fra Classic serien.
Der er sket meget i udviklingen af Zeiss kikkerterne fra dengang og mit bud er, at hvis du laver en direkte sammenligning med en Zeiss Dualyt, så vil du finde den langt bedre.
Dualyt serien er nu omdøbt til Conquest, men er, så vidt jeg ved, den samme kikkert. En fabriksny Conquest 3-12x50 kan fås til ca. 7.500,- så en brugt må kunne findes til bedre pris end dit tilbud.
Svar
#12
Jeg takker for alle svarene.
Det ser ud til at kikkerten bydes længere op end de 6.000kr, så jeg hopper fra under alle omstændigheder.
Har en kammerat som har givet 6000-7000kr for en sprit ny Duralyt, og der er garanti + den er sprit ny. Så jeg tror du har ret Leo!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#13
Jeg havde selv en nogenlunde tilsvarende Zeiss, den var dog lidt ældre. Men jeg syntes nu, at den var Duralyt'en optisk overlegen.

Men som når det gælder alt optik, så er det hele op til øjenene der ser.

Den blev solgt i en samlet handel, så det er svært at sige hvad jeg lige fik for den.

Christian
Svar
#14
Nu går jeg lidt off topic, men er der i grunden nogen her der har erfaringer med forskellene på topmodeller versus billigudgaver af de samme mærker ? Jeg tænker f.eks. på Zeiss Victory vs. Conquest/Duralyt, men også Leupold MK4 Vs. VX-R og VX-1 eller andre gode mærker som laver både meget dyre og økonomi modeller.

Er det den optiske kvalitet der er sparet på, eller er det kun design, markedsføring og "eyecandy" der giver forskellene ?

I "gamle dage" rådede jeg altid nybegyndere til at købe brugt men godt fremfor noget nyt til samme pris af mindre kendte mærker. Men det er min fornemmelse at det råd ikke altid holder mere, hvis vi lige ser bort fra det allerbilligste kina-skrammel. Er det blevet sådan nu, at det bedre midter-segment faktisk slår de gamle topmodeller ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#15
Lasse jeg er ikke helt enig med dig i din rådgivning. (Og det bliver vi jo aldrig helt, når det drejer sig om Zeiss)
Men,... den mand der for minimum 7 år siden købte 'Boldsens' kikkert, han gav vel 7-8.000 Kr for den.
Nu er den under alle omstændigheder handlet op over 6.000 Kr.
Prøv at finde en Leupold en Bushnell eller en Meopta, hvor du kan klare dig med den afskrivning!
Med en Zeiss eller en af de andre topmærker kan man altid komme af med den igen og oftest til en god pris.
Så selvom midtersektionen muligvis slår den ældre top, så er der stadig fornuft i at vælge de nye populære topmodeller - efter min mening.
Svar
#16
Den gunstige "Afskrivning" på f.eks. en Zeiss eller en Swaro handler om overdreven "ærefrygt" for mærket ..

En 10 år gammel Zeiss har 10 år gamle Zeiss egenskaber + brug .... + ukendt behandling .. Så priserne på gamle Zeiss kikkerter er efter min mening holdt kunstigt oppe af alle lidt "ældre" jægere der stadig tror på mærkets guddommelighed..

Hvor mange "bl*sere" har en Zeiss "på ryggen" ... stort set dem alle ..
..

Jeg vil hellere købe en brugt Swaro, Kahles eller S&B ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Jeg har et par "discount" Zeiss, Conquest og Terra og mener at de til almindelig jagt er helt fine, og har egentlig bestemt at det er godt nok til mig, har dog en enkelt "finere" Zeiss 6x24x56 som jeg bruger på felt og bane for det meste.
Svar
#18
Jeg synes Zeiss Duralyt er ganske god. Bestemt pengene værd. Den ligger i hvert fald i den gode ende i samme prisklasse.
Svar
#19
Min rettrækker-hvis-navn-ikke-må-nævnes har ikke en Zeiss på ryggen, men det er da tæt på! [Wink]
Jeg synes den nye S&B Stratos er forsvundet i alt den snak om V8 og Z6i. Mere vil have mere og derfor tror jeg der bruges mange penge på grej som er langt over ens behov. Jeg har fx en billig kikkert siddende på min riffel og jeg er fuldt ud tilfreds (også i mørke). Men håbet om endnu mere tilfredsstillelse er min forhåbning ved at købe en nyere kikkert af et større mærke.

Jeg kender flere som har Zeiss som er rigtig glade for deres kikkert, og det være sig både nye og gamle modeller.
Umiddelbart mener jeg nu er inde på noget af det rigtige Lasse og Leo. Men dog vil jeg hellere have en ældre Zeiss end en ældre Leupold - ingen en religions sag.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#20
Er der stadig fuld garanti paa den Zeiss ??
H
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)