Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import af ladeudstyr
#1
Hejsa.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om det er lovligt at importer ladeudstyr fra USA, sådan som jeg har læst det er det lovligt hvis forhandleren vil sende det til mig men er lidt i tvivl om det er rigtigt. Er der noget af de ærede medlemmer som har erfaringer med det?? Jeg kan se at shop USA nu gerne vil hjælpe med våbendele men det koster så lige 400 $ plus ekstra pr linje i fakturaen som de skal tage sig af. Så den løsning tror er ikke rentabel.

Mvh.
Tømreren
Svar
#2
Ladeudstyr er værktøj, ikke våbendele, så der er ingen problemer med at importere det fra hverken USA eller andre steder på kloden. Jeg har tit købt grej hjem fra både USA og UK, og det har aldrig givet anledning til spørgsmål eller ekstra udgifter.

Du må også gerne eje det i Danmark uden tilladelse. Først når du skal til at købe krudt, fænghætter og projektiler skal du bruge en genladetilladelse.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Ladeudstyr er værktøj, ikke våbendele, så der er ingen problemer med at importere det fra hverken USA eller andre steder på kloden. Jeg har tit købt grej hjem fra både USA og UK, og det har aldrig givet anledning til spørgsmål eller ekstra udgifter.

Du må også gerne eje det i Danmark uden tilladelse. Først når du skal til at købe krudt, fænghætter og projektiler skal du bruge en genladetilladelse.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Og patronhylstre [xx(]

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Prøv for sjov at læse eksportreglerne gældende ud fra DK
Citat:quote:

§ 6. Det er forbudt uden tilladelse fra justitsministeren eller den, ministeren bemyndiger dertil, i hvert enkelt tilfælde at udføre

1) våben af enhver art med undtagelse af jagtvåben, jf. dog stk. 2, samt genstande, der fremtræder som skydevåben og som følge af konstruktionen eller det anvendte materiale kan ombygges hertil,

2) ammunition med undtagelse af ammunition til jagtvåben,

3) materiel til krigsførelse,

4) militært simulations- og træningsudstyr,

5) maskiner, instrumenter, apparater og andre produktionsmidler, der er specielt konstrueret eller modificeret til fremstilling eller vedligeholdelse af de under nr. 1-4 nævnte genstande,

6) dele specielt konstrueret eller modificeret til de under nr. 1-5 nævnte genstande,

7) eksplosivstoffer, der er omfattet af forbuddet i § 1,

8) software specielt konstrueret eller modificeret til udvikling, fremstilling eller anvendelse af de under nr. 1-7 nævnte genstande og

9) teknologi til udvikling, fremstilling eller anvendelse af de under nr. 1-8 nævnte genstande, jf. dog stk. 3.

Stk. 2. Forbuddet i stk. 1 omfatter ikke udførsel af varer, der er omfattet af Rådets forordning (EF) nr. 1236/2005 af 27. juni 2005 om handel med visse varer, der kan anvendes til henrettelse, tortur eller anden grusom, umenneskelig eller nedværdigende behandling eller straf, til destinationer uden for EU's toldområde, jf. forordningens artikel 18.

Stk. 3. Forbuddet i stk. 1, nr. 9, gælder ikke



Nu ved jeg ikke hvordan andre landes lovgivning er stykket sammen. Men det må være lidt speget at eksportere ladegrej fra DK uden en tilladelse


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#5
Jeg takker for svarende [Smile]
Svar
#6
madcommando.com er ret godt fremme i skoene mht forsendelse.
Jeg handler typisk med dem via ebay og får pakker uden værdiangivelse og med en privat afsender adresse.
Svar
#7
n a: Nu står der:

2) ammunition med undtagelse af ammunition til jagtvåben,

Så egentligt burde det vel ikke være noget problem med genladeudstyr = værktøj!

Hilsen, Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#8
nej Rydstrøm, for værktøj er jo nævnt i nr,5 ; maskiner, instrumenter og andre produktionsmidler.

Den ene paragraf udelukker jo ikke den anden.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Egentligt er denne § utroligt godt og præcist formuleret. Dog kan de 2 steder hvor der skrives "med undtagelse af jagt***** godt forvirre.

Meningen må dog logisk set være at der ikke kræves udførselstilladelse til privatpersoners egne jagtvåben, og ammo dertil, hvis udførslen kun er midlertidig.

Praksis bekræfter at der skal søges udførselstilladelse også til jagtvåben, hvis udførslen er permanent.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#10
Hej M@X.

I stk. 5 står der:

5) maskiner, instrumenter, apparater og andre produktionsmidler, der er specielt konstrueret eller modificeret til fremstilling eller vedligeholdelse af de under nr. 1-4 nævnte genstande.....

Netop ammunition til jagtvåben er nævnt som undtagelse, så jeg tror at den er go' nok, men der skal nok en jura-kyndig til at præcisere det...

Men hva' pokker: Jeg har det med at læse lovtekster som fanden læser biblen....[:p]

Mange hilsner - Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#11
@Rydstrøm

Jeg tror vi snakker forbi hinanden. n/a og jeg snakker om export af genladeudstyr ud af Danmark, hvilket er stort set umuligt med den gældende lov.

Jeg har mistanke om at du snakker import af dele eller hylstre. Jeg har tabt tråden.........

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Hej Max.
Så tror jeg du skal læse Tømrerens (trådstarters) indlæg igen.
Der står tydeligt import af...
Så, du behøver ikke tabe tråde her.
Mons
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by mons

Hej Max.
Så tror jeg du skal læse Tømrerens (trådstarters) indlæg igen.
Der står tydeligt import af...
Så, du behøver ikke tabe tråde her.
Mons



Jebs, jeg ved ganske udmærket at trådstarter spørger efter import af. Og netop derfor skrev jeg at n/a og jeg skriver om export af.
Men det er der vist andre der har misset [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Hej igen M@X.

Du har ret...! Du skal hænges....! [xx(]

Jeg var sporet ind på import af....

Beklager..

Hilsen, Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#15
Alt forladt - no harm done [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)