Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kick Stop
#1
Er der nogle af jer – ærede medlemmer – der har en ide om hvordan et ”Kick stop” er konstrueret.

Det må jo være menneskeligt muligt selv at fremstille et kickstop. [:o)]

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#2
Det er et rør som er delvis fyldt med noget tungt og bevægeligt. Som så sælges til en pris der er ca 10 gange så høj som den burde [B)]

Der har været rør delvis fyldt med alt fra kviksølv over wolframpulver ovre noget så simpelt som små blyhagl.

En mulighed som virker stort set lige så godt, men er markant mere omkostningsbevidst, er at bore et hul i bagskæftet, og fylde dette hul op med de blyhagl(som du møjsommeligt skar ud af alle de blyhaglspatroner som blev ulovlige for nogle år siden) Blyhaglene blandes med lidt Araldit, for at de ikke rasler ud


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#3
Hva' faen Swift. Ka' du ikke klare mosten mere??
H
Hogmeister
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hva' faen Swift. Ka' du ikke klare mosten mere??
H


Næ - jeg har ingen problemer med rekylen. Det er en af mine bekendte som har en lidt svag skulder. [Smile]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#5
@na - Jeg syntes også at prisen for et færdigfremstillet Kickstop er alt-alt for høj.[xx(]

Hvis det ikke er andet end en håndfuld blyhagl i et rør, tror jeg godt at jeg - selv med mine ringe evner [:o)] - selv kan fremstille et.

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#6
Der er MEGET delte meninger om hvor godt eller overhovedet de virker. Er afhængig af om riflen har været vendt opad eller nedad så vægten ligger i rette position, med mindre det er en model med fjeder.
Synes jeg har læst mig til, at en limbsaver virker mindst ligeså godt

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
90% af virkningen er vægtforøgelse. Resten er det faktum at du har fået lettet baglommen, så du lettere fjedre bagover, og derved nedsætter smerten. Nogle vil påstå at man flytter smerten fra skulderen til baglommen [Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#8
Kick stoppet skal monteres på en Miroku O/U sammen med en meget blød kolbe kappe.

Tænke –tænke…!!!! [Image: headscratch.gif]

Man kunne jo bruge udboringen i skæftet som ”rør” for en bevægelig blyaksel, der er afdæmpet i enderne med to trykfjedre.

For at mindske friktionen, er der i hver ende af akslen en POM prop. Proppen skal også fungere som styr for fjedrene.

Jeg har skitseret det således:

[Image: IMG_0234_zpstyhq2bke.jpg]

Det tror jeg sku jeg prøver...... eller er jeg helt galt på den?

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#9
Vil det sige at 'blyakslen' 'i hvile' ligger midt i udboringen da der er en fjeder i begge ender?
H
Hogmeister
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Vil det sige at 'blyakslen' 'i hvile' ligger midt i udboringen da der er en fjeder i begge ender?
H



Ja det var min tanke, netop for at afbløde rekylen.

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#11
Hej Swift . De billige til 400kr fra jaguargruppen virker altså helt godt , sammen med en ny bagkappe ! Hilsen A-bolt
Svar
#12
Tak for tippet A-bolt.

400 kr. lyder fornuftigt, så det bør ikke længere prisen der nu afholder mig for at købe et færdiglavet kick stop.

Jeg er imidlertid så langt henne i processen med selv at lave en konstruktion, at jeg får svært ved at slippe det...! [Big Grin]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#13
Diverse fjeder-arrangementer og tunge vædsker, løse hagl o.l. er spild af tid og energi (helt bogstaveligt [8D])

Der er lavet flere "blindtests" af disse systemer, og konklusionen er hver gang at det udelukkende er vægt-forøgelsen der virkeligt batter noget.

Så på en haglbøsse: vægt i både kolbe og forskæfte så "balancen" bevares. dertil en blød bagkappe, helst en af den type med en glat /afrundet overkant, så det er til at skuldre bøssen ordentligt.

Det mest effektive er at få lokket skytten til at anskaffe sig en "recoil-pad" til skulderen, en af dem der fordeler trykket over et større område. (Past Recoil shield)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
min far har en i sin sauer 202 i skæftet, grundet den hoppede for meget når han brugte sin 9.3 pibe,
jeg skød med den sidste år i måde, hvor han havde 6.5 løbet på og så med skyttebutikkens rekrutt patron hvis den ikke havde sagt bang så havde jeg ikke vidst den trykkede af rekylen er som en 22lr. Smile så efter min mening virker det upåklageligt Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#15
Hej Dravis . Den blindtest er det en målt rekyleffekt [?](energi og varighed ).

En forhaling af rekylen vil føles som en nedsættelse af rekylen , og vil være meget behageligere end en skarp og hurtig rekyl , af samme energi !
Svar
#16
@ Swift: hvis du vil lave konstruktionen som et affjedret blylod, så skal du, i teorien, droppe den forreste fjeder og beholde den bagerste. På den måde vil fjederen holde loddet fremme mod forkanten af udboringen i skudøjeblikket uanset hvordan geværet vender. Derved skal rekylenergien accelerere den samlede vægt af gevær og lod, mens din skulder kun skal bremse først geværet for sig, derefter loddet når det standses i bevægelsen bagud.

Det er denne opdeling eller forlængelse i tid der skulle reducere den oplevede rekyl.

Men igen, jeg tror også vi er ude i et meget teoretisk overdrev her. Jeg ville nok nøjes med at skære strimler af inddækningsbly og lime dem i tilgængelige hulrum i forskæfte og bagskæfte indtil jeg når grænsen for, hvor meget vægt jeg gider slæbe rundt på.

På en riffel er det meget nemmere. Den skal have en lyddæmper og en blød bagkappe, så bliver de fleste rifler blide som lam.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

@ Swift: hvis du vil lave konstruktionen som et affjedret blylod, så skal du, i teorien, droppe den forreste fjeder og beholde den bagerste. På den måde vil fjederen holde loddet fremme mod forkanten af udboringen i skudøjeblikket uanset hvordan geværet vender. Derved skal rekylenergien accelerere den samlede vægt af gevær og lod, mens din skulder kun skal bremse først geværet for sig, derefter loddet når det standses i bevægelsen bagud.

Det er denne opdeling eller forlængelse i tid der skulle reducere den oplevede rekyl.

Men igen, jeg tror også vi er ude i et meget teoretisk overdrev her. Jeg ville nok nøjes med at skære strimler af inddækningsbly og lime dem i tilgængelige hulrum i forskæfte og bagskæfte indtil jeg når grænsen for, hvor meget vægt jeg gider slæbe rundt på.

På en riffel er det meget nemmere. Den skal have en lyddæmper og en blød bagkappe, så bliver de fleste rifler blide som lam.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]


Fuldstændigt korrekt analyseret [Smile]

Hvad går der lige a dig, er du lidt sløj i dag,[Big Grin][8D] siden du er så skarp og fornuftig[Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#18
jeg er da mere urolig for dig n a. Du virker næsten jovial [:0][:0][:0] Sådanne pludselige personlighedsskift kan altså godt være tegn på begyndende demens!

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

@ Swift: hvis du vil lave konstruktionen som et affjedret blylod, så skal du, i teorien, droppe den forreste fjeder og beholde den bagerste. På den måde vil fjederen holde loddet fremme mod forkanten af udboringen i skudøjeblikket uanset hvordan geværet vender. Derved skal rekylenergien accelerere den samlede vægt af gevær og lod, mens din skulder kun skal bremse først geværet for sig, derefter loddet når det standses i bevægelsen bagud.

Det er denne opdeling eller forlængelse i tid der skulle reducere den oplevede rekyl.

Men igen, jeg tror også vi er ude i et meget teoretisk overdrev her. Jeg ville nok nøjes med at skære strimler af inddækningsbly og lime dem i tilgængelige hulrum i forskæfte og bagskæfte indtil jeg når grænsen for, hvor meget vægt jeg gider slæbe rundt på.

På en riffel er det meget nemmere. Den skal have en lyddæmper og en blød bagkappe, så bliver de fleste rifler blide som lam.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]


Det er selvfølgelig rigtigt nok, men jeg havde tænkt at den forreste fjeder kunne afdæmpe at blyklodsen - og dermed forhindre et ”gog” - når den fjedrer tilbage og rammer forkanten af udboringen.

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#20
måske en lille "gummi" ring kan hjælpe foran??
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)