Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Når man flytter til svenskerland.Jagttegn?
#1
Hvis man nu har planer om at flytte til Sverige. Kan man få konverteret sit Dansk jagttegn til den svenske? Eller skal man til ny prøve osv.i Sverige.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#2
@Lille

Lad vær med at lave et problem ud af det.

Det du skal gøre når du har fået et Svensk personnummer er at tilmelde dig og betale dit Svenske jagttegn, herefter er du registreret.

/Rolin

PS: Ønsker du mere oplysninger eller hjælp send en PM.

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Takker... jeg er lidt blond i dag... efterveer fra påske frokosten..men man få ikke noget at vide hvis man ikke spørger..

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#4
Velkommen i klubben.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
Som Rolin skriver, så er det pænt nemt at få killerlicence i Sverige. Alt efter hvilket län du flytter til, kan det dog tage ret lang tid at få licens på kanonerne.
Velkommen til.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#6
@Lille

Husk at du kun kan få våbentilladelser til 4 våben, nogle Län kan give tilladelse til 1 ekstra våben, haglvåben er også underlagt våbentilladelse.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#7
4 våben ? Hvis man har en riffel med 2 vekselpiber gælder det som 1 eller 2 våben ?

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Hesselager

4 våben ? Hvis man har en riffel med 2 vekselpiber gælder det som 1 eller 2 våben ?

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H



1 våben, men man skal have tilladelse til alle våbendelene. Det vil sige ekstra tilladelser til vekselpiber, bundstykkehoveder, lyddæmpere...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#9
et.. og jeg fik da til 7...
Svar
#10
Mener at man kan få en tilladelse til våben til sportsskydning.
Disse kan så ikke bruges til jagt.

Mange har nogle stående i skabet, bare fordi de er rare at ha'[Big Grin]

For min del er det de samme 2-3 våben der er i brug.
Resten giver bare en god følelse at have stående i skabet[8D][Big Grin][Big Grin]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#11
6-7 til jagt +++ til sportskydning.[8D]
Svar
#12
I skåne er det 4+2 til jagt, dvs de fire første er intet problem og de to sidste skal man kunne begrunde brugen af. Vekselpiber tæller ikke med i regnskabet.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)