Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 uger i det jyske og venter....
#1
Posten havde ikke noget med i går, så med elektronisk indsendelse d. 3. marts, er jeg nu på 5 ugers leveringstid.... [xx(]
Svar
#2
Det var dejligt - så nærmer regionerne sig hinanden!
Svar
#3
Kan forstå på min hustru - der dd har forespurgt VEST på ekspeditionstid på fornyelse af VT indsendt 15.3. - at deres ekspeditionstid er forøget pga "uforholdsmæssigt mange fornyelser i dette kvartal.....
Hun indsendte som skrevet den 15.3. om fornyelse af VT, der udløber 25.4., og fik tillige en erindringsskrivelse desang. fra Rigspolitiet!!! i lørdags. Det lader til, at koordinationen ikke er helt på plads, hvilket VEST også erkendte adspurgt.
Svar
#4
Hmmmm. Hvis deres IT systemer har bare et minimum af søgemuligheder, så bør de nemt kunne udtrække en liste over hvor mange tilladelser der udløber hvornår. De har jo for fanden selv udstedt dem.

Med oversigten kan de nemt vide hvilken bemanding der er nødvendig for at nå det på rimelig tid.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Hmmmm. Hvis deres IT systemer har bare et minimum af søgemuligheder, så bør de nemt kunne udtrække en liste over hvor mange tilladelser der udløber hvornår. De har jo for fanden selv udstedt dem.

Med oversigten kan de nemt vide hvilken bemanding der er nødvendig for at nå det på rimelig tid.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Det stiller jo fuldstændigt vanvittige krav til personalet!! Det kræver jo både klarsynethed, overblik og ilt til hjernen, hvis det skal kunne lade sig gøre. Tre egenskaber der er omdrejningspunktet i rekrutteringen af skrankepaver: Er man i besiddelse af bare én af de tre egenskaber er det fuldstændig udelukket at komme ind i det system[Big Grin]
Svar
#6
Mon ikke center vest er sat til at hjælpe center øst efter pres fra DJ. Ser dog ud til at eneste effekt er at det går langsommere i vest..

Ensretning til laveste fælles nævner! Hurra for effektivisering!

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#7
Ja, det er flot at sidde og hælde galde ud over nogle personer hvis arbejdsdag man ikke kender[xx(]

Min personlige erfaring med begge centre er at det er flinke og hjælpsomme mennesker man møder. En enkelt af dem lavede endda flere tilladelser til mig således jeg havde et scan af dem samme dag som jeg havde afsendt ansøgningerne pr. e-mail.
Jeg har stadig til gode at møde disse mennesker i, i jeres åbenlyse klarsynethed kritiserer på fuld skrue.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Vedr. center vest, er der helt klart tale om en flok medarbejdere, som er både flinke, imødekommende, og virkeligt forsøger at give bedst mulig service.
At vi jægere så altid er ude i aller sidste øjeblik , og pludselig vågner op en forårsdag og konkludere at nu skal våbengarderoben udvides. Det medføre jo at der i perioden fra midt februar til midt maj, skal laves mere end dobbelt så mange tilladelser som mere normale måneder. Derfor er det vel ikke helt ufornuftigt at man for at bevare en rimelig konstant og effektiv bemanding, må leve med lidt længere behandlingstid i denne spidsbelastning.

Problemet jo heller ikke afgrænset til dem der køber lige nu. Men derimod samtlige som hat købt våben i denne periode, for både 5 og 10 år siden (deres tilladelser skal nu fornyes)

Vedrørende Center Øst, er jeg klart mindre positiv. Der er helt sikkert mange af de menige som er både flinke og venlige. Der er dog også ud fra erfaring også nogle af "de gamle" som er selvudnævnte regelstrammere og efter egen opfattelse også lovgivere. Disse personer medføre en bunke unødvendige forsinkelser og problemer.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#9
Så skal jeg jo nok ikke forvente mine tilladelser foreløbig - har kun rundet tre uger i dag [xx(]
Havde håbet at det var ordnet inden min ferie i næste uge, men det sker næppe. Savner de gode gamle dage [Big Grin]
Svar
#10
Ja ok, det var måske lige til den grove side[:I]

Men hvorom alting er, så er det da forfærdeligt at det i år 2015 skal tage så lang tid at lave en våbentilladelse. For en 4-5 år siden tog det ca. 5-10 minutter for den ældre, flinke mand i Viborg, der tit tog sig af våbentilladelser, til at indtaste de få oplysninger der skal til og række den over skranken.
Svar
#11
@ n a og GT

Det er bestemt ikke medarbejderne jeg kritiserer, jeg er sikker på de gør hvad de kan, og hellere end gerne vil gøre alle tilfreds.

Der hvor jeg mener kæden for længst er hoppet af, er i den uhellige alliance mellem politikere der skal tage beslutninger, og topembedsfolk der skal udstyre politikerne med et beslutningsgrundlag.

En topchef der siger til politikerne, at man godt kan spare, men så falder kvaliteten også, han bliver aldrig departementschef eller nationalbankdirektør, det ved han godt. Så han fortæller politikerne det de gerne vil høre: " spar bare 100 mio kr. om året, dem henter vi nemt på rationaliseringsgevinsten, så vi kan udføre det samme arbejde og mere til for meget færre penge". Det er selvfølgelig løgn, hvilket både politikere og embedsmænd er udmærket klar over. Men løgnen er så bekvem for begge parter, for politikeren kan skære ned med god samvitttighed, og topchefen kan smutte til en bedre stilling før det bliver opdaget at han løj.

Sådan er det !

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Ansøgning indsendt d.d.
Hørte om et lille trick (fra Boryx, så det passer sikkert ikke), men nu ser vi.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#13
Jeg søgte en genladetilladelse elektronisk d. 27/3 og den kom med post d. 14/4 afsendt fra midt/vest d. 10/4

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#14
@n a Hvis det er sådan at der hvert forår er flere tilladelser end resten af året så er det da noget man må planlægge sig ud af. En murermester der insisterer på at have samme bemanding året rundt og der de for få om sommeren og for mange om vinteren er da en ringe murermester og han går formentligt konkurs. Så ledelsen med ansvar for at allokerer resourses til godkendelserne af våbentilladelser har da et ansvar for at sikre at resurserne passer til belastningen i alle måneder.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#15
Det har du fuldkommen ret i Yeti, og mon ikke det bliver en del af deres erfaringsopsamling, så de kan gøre det bedre næste år?

Men nu er administrationscentrene jo bare det seneste eksempel på reform efter reform og omstrukturering efter omstrukturering. Så vi må håbe at den nuværende konstruktion får et langt liv. Derved kan de opsamle og anvende erfaring i stedet for at starte forfra hvert eller hvertandet år.

Da planerne blev offentliggjort syntes jeg det var lidt underligt at lave to centre i stedet for at gå hele vejen og lave ét. Men nu synes jeg vi kan se værdien i at der er to. Når det kan lade sig gøre at arbejde effektivt det ene sted, kan det selvfølgelig også det andet. Var der kun ét ville der være monopol på sandheden.

Og DJ har allerede fået lovning på en behandlingstid på 4 uger. Det blev skytteforeningerne misundelige over, så nu har de også bedt om at SKV sagerne behandles på højst 4 uger. Alt i alt er jeg stadig optimistisk, selvom vi lige nu ser de ventede børnesygdomme i systemet.

Jeg kunne stadig godt tænke mig at centrene udmeldte en differentieret behandlingstid, for langt de fleste tilladelser er helt ukomplicerede. Folk der har jagttegn og tilladelser i forvejen burde kunne forvente en behandlingstid på et splitsekund, da alt kan laves i en pipeline uden menneskelig indblanding. Hvorimod de der vil importere et eksotisk våben som ikke er set før i Danmark, eller de der måske har et flag på deres navn i kriminalregistret må forudse lidt længere behandlingstid.

Men jeg glæder mig til at læse majnummeret af "Jæger". Der kommer en artikel om, hvordan det foregår på et våbenkontor, så bliver vi måske en smule klogere.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#16
Det er ikke kun V-kontorene der kæmper med lange svartider. Min søn mailede et spørgsmål til jagttegnskontoret i onsdags. Han fik et autogenereret svar om at de forventede at kunne besvare hans mail om 4 uger......!![Sad]
Inden da havde jeg forsøgt at ringe dem op (i deres korte telefontid) Det tætteste jeg nåede at komme en medarbejder var nummer 16 i køen......[xx(]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by yeti

@n a Hvis det er sådan at der hvert forår er flere tilladelser end resten af året så er det da noget man må planlægge sig ud af. En murermester der insisterer på at have samme bemanding året rundt og der de for få om sommeren og for mange om vinteren er da en ringe murermester og han går formentligt konkurs. Så ledelsen med ansvar for at allokerer resourses til godkendelserne af våbentilladelser har da et ansvar for at sikre at resurserne passer til belastningen i alle måneder.

Mvh.

Yeti


Jeg tror faktisk at din "muremester" har mulighed for en meget sund forretning, med mulighed for at holde på, og finuddanne en super kerne af loyale, ekstremt dygtige og tilfredse medarbejdere. Som ikke skal ligge det øvrige samfund til last i lavperioderne, når de skal på offentlig understøttelse.
Mange med en stabil medarbejderstyrke, er så gode til at flytte rundt på arbejde, for at jævne ud.

Det må være mest omkostningseffektivt at udnytte medarbejderne optimalt,og få dem til at lave det de er bedst til, i stedet for i det uendelige, at sende medarbejdere på kurser(svinedyrt og ineffektivt) for at bruge deres ny vundne kompetencer i et par måneder, for derefter at sætte dem til noget andet bagefter.
Jægere kunne måske i fremtiden være lidt mere forudseende når de køber nyt grej, og indkalkulere at hvis man ønsker at købe i myldretiden, ja så må man forvente at stå i kø. Eller lære at handle når køen er kortere.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#18
4½ uge denne gang her i det jyske. Heraf tre dage hos posten.
Svar
#19
3 1/2 uge. Endda med det gamle system, lige hvor hvor de skifter over til det nye, så det er da vist ok.
Sendte, på Opfordring af Boryx, en frankeret returkuvert med, det kan godt have hjulpet.
Det er jo så desværre ovre nu, med mindre man bliver fritaget for al digital kommunikation

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#20
Og en på 3 uger præcis i dag. Med det nye digitale system, det er godkendt.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)