Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss v8 36 mm montage
#1
Hej jeg har købt en zeiss v8 uden skinne.
Har problemer med at finde en montage til den. det skal være en montage hvor man stadig kan lade oven fra og som ikke laver mærker i kikkerten. Er der nogen som kan hjælpe mig? er ved at være godt træt af at lede...
Svar
#2
@lens
Kunne hjælpe hvis du skriver hvilken riffel den er til.

Du kunne også kontakte Zeiss i Danmark og spørge dem, ellers er Google din hjælp.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Den skal bruges på en Sako 85. og eller på en Remington 700 der sidder Optilock på begge rifler nu.
Svar
#4
Jeg har kontaktet Zeiss. som har kontaktet Rehnagel men det er ikke muligt at få en montage der er vente tid øv..
Svar
#5
Både EAW og Spuhr har 36mm montager.
EAW er kendt for deres kvælerhalsbånd. Spuhr er kendt for høje priser og kvalitet.
Recknagel har dem også.
Men sådan en god kikkert kræver jo en god montage.

Jeg kan se at Spuhr har 36mm ringe der passer på Optiloc baser,

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Jeg har prøvet at skrive til en dansk dealer af Spuhr han mente ikke de havde lavet dem i enkelt ringe endnu. Jeg kan også kun se 36 mm Spuhr som skinne.Han ventede på en stor ordre og vil kontakte mig hvis der kommer noget. Det betyder ikke noget om de er dyre bare jeg får kvali...
Svar
#7
Har fundet Spuhr 36 mm til Optilock Smile Kan se man kan få dem med single eller dobbelt interface Nogen som ved hvad det har at sige ?
Svar
#8
Jeg går ud fra, det er disse ringe du kigger på: http://spuhrwebshop.com/en/hunting-models/sakotikka/

Som jeg ser det, er Classic ringene, 23 B, uden mulighed for montering af ekstraudstyr, selvom der står en standardskrivelse nedenunder om at man kan. Double ringene, 23 A har Spuhr interface på begge ringe der giver mulighed for montering af to stk. ekstraudstyr som f.eks. en lygte og et lasersigte eller et ekstra sigtemiddel. På single sættet, 23, er der én ring uden interface og en ring med, så du kan montere et stk. ekstraudstyr.

Se her hvilket ekstraudstyr du kan montere i Spuhr interface. Man fornemmer at det ikke er almindelige jægere der er hans vigtigste kunder: http://spuhrwebshop.com/en/mount-accessories/

Du har ikke brug for en dansk forhandler. Du køber dem bare direkte fra Spuhrs webshop. Jeg har handlet med ham, og jeg er sikker på, at han ikke snyder dig. Det han laver er lavet helt færdigt.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Jeg har monteret en V8 i en Innomount montage på en Tikka.

Men den dækker over hele låsestolen

Den montage er med 3/4 ringe, men om de laver klemmemærker ved jeg ikke.

Men hvis man ikke spænder skruerne for hårdt, så tror jeg det ikke.

Ellers vil jeg sige at det er en genial og velgennemtænkt montage.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#10
Ok Tak for hjælpen vil prøve at købe Spuhr ringe dobbelt interface...
Svar
#11
Tjek lige denne her: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?f...Query=sako

Mvh.
Torben
Svar
#12
Hej lens.

Der kommer originale opti-lock ringe i 36 mm.

Grossisten Normark siger at de er på vej, men kan ikke sige noget om leveringsdato... [xx(]

Ain't no room for Peter Pan on this hunt!

SWAG! We use it a whole lot in long-range shooting...
Scientific Wild-Ass Guess...
SWAG! We use it a whole lot in long-range shooting...
Scientific Wild-Ass Guess...

Svar
#13
Ringene på den montage som Tagergaard linker til er Blaser ringe monteret på Optilock baser. Det er en mulighed.

Det vil have den fordel at du kan afmontere kikkerten. Men hvis der kommer originale ringe fra Sako vil de jo kunne det samme.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#14
Jeg bruger Warne ringe på min V8..
Svar
#15
Er der noget nyt angående optilock ringe i 36 mm?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#16
... Har selv lige talt med importøren. Der SKULLE komme 36 mm optilock's efter sommerferien... Dog kunne det ikke med sikkerhed oplyses, hvilken sommerferie det drejer sig om...![Sad] Besynderligt at det kan være en så stor teknisk udfordring at fremstille sådan nogle ringe i 36 mm...[}Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#17
Ellers kunne I måske bruge sådan nogle:

http://www.stenbjergnet.dk/index.php?route=product/product&product_id=772

De har da før brugt dem på Grønland [Big Grin]

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#18
Det dur ikke-jeg har solgt min Vixen, og jvfr grønlandsk tradition passer de bedst på netop sådan een...![Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)