Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vådeskud på Skyttecenter Ulfborg
#1
Regelbrud

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#2
har ikke ondt af sådanne personer, og ærligtalt så syntes jeg faktisk de skal have lov og betale regningen til ambulancen og sygehuset.
Det var aldrig sket hvis de havde overholdt reglerne, og med den her regelbrud bliver tingene kun sværere for os skytter og jægere Sad
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#3
Mage til gang bavl at komme med[xx(]

Katastrofalt at nogen kommer til skade ved at dyrke skydesport.

Uanset afstanden så har ulykken intet med at gøre at minimumsafstanden på en vilkårlig bane ikke blev overholdt.
Havde man skudt metalsilhuet på en anden tilfældig bane med minimumsafstand på eksempelvis 10m ville uheldet også kunnet have været sket.
Har skudt ekstremt meget pistol og har ofte oplevet "tilbagevendende" projektiler på godkendte pistolbaner. Gudskelov ikke med så meget energi som i tilfældet her.

Mon ikke uheldet skyldes kombination af fuldkappet ammo og metalplade??

Alt i alt lyder det ganske enkelt ufatteligt at et projektil fra en 9mm rammer noget 12m væk og returnerer med sådan en kraft at det gennembryder tøj, brystkasse og når ind til rygsøjlen.
Damn et forbandet uheld. Det er jo næsten som at forestille sig et direkte skud på den afstand, når man kender kraften i en 9mm.......

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Enig med GT

men af en helt anden grund.

Jeg har det svært med personer der hyler op på den måde. For at kunne tillade sig det, må de have så fuldstændig rent mel i posen, og hvem kan vel påstå, at der aldrig har været en enkelt lille smutter.

Jeg er naturligvis enig i, at det skete ikke gavner skydesagen, men lad os nu se om ikke der falder ro på igen, og tingene lige så stille normaliseres.

Venlig hilsen

JCK.
Svar
#5
Jeg må indrømme at jeg ikke rigtigt forstår det her...

Er jeg helt galt informeret, eller er "ikke gennemskydelige" metalmål overhovedet tilladt på de baner i Ulfborg?

Og .. helt sikkert.. ammunition med bly-projektiler eller blødnæsede/hollowpoints laver uhyre sjældent så kraftige "retur-fragmenter" at man kan komme til skade som i dette tilfælde. Selv på "kun 12 meters afstand"

Normalt vil man også vinkle stålplade-mål således at de projektilrester der forlader pladen, går nedad.

Jeg hælder bestemt også til den teori at der må have været tale om kraftig fuldkappet ammunition. Tyskerne skyder med meget mere end blot 9mm ... [Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Jeg aner intet om sikkerhedskrav mm. i den sammenhæng. Jeg er bare træt af, at vi altid skal ryste i bukserne af frygt for regelstramninger hver gang noget går galt for jægere eller skytter, uanset om der har været handlet uforsvarligt eller ej.

Ingen drømmer da om at forbyde faldskærmsudspring når én af dem glemmer at folde paraplyen ud. Jeg finder det fuldkommen forrykt at forlade et velfungerende fly før det holder på jorden, men det må de heldigvis selv om.

Og alle de tosser der løber og cykler som død og helvede kommer jo konstant til skade. Skadestuerne havde vel kun det halve at lave hvis de ikke skule behandle sportsskader, det bliver da ikke forbudt af den grund.

(....bare lige en sur gammel mand der skulle have luft [xx(])

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Ja - jeg må jo så være forrykt ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by ran

Ja - jeg må jo så være forrykt ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Dem der kender dig har aldrig været i tvivl om det[Big Grin]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)