Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffelpatroner i vand....
#1
Den tåbe jeg børster tænder på hver morgen, var så uforsigtig under flytning af indholdet fra et våbenskab til andet, at han tabte 7 patroner i spand med vand [:I]

De er røget i kassen med træningsammunition, men skal jeg regne med klikkere, og andre "spændende" oplevelser, eller burde det ikke have betydning?

Christian
Svar
#2
Med mindre der er tale om lakforseglet militær ammo eller kommerciel ammo ... så er de nok ikke "pålidelige" og kan faktisk give problemer...

Skil dem ad, hvis du er hjemmelader, og genbrug de "hårde dele" ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Det er hjemmerul, så det kan nemt skilles ad. Jeg blev egentlig bare lidt nysgerrig på hvad der faktisk kan ske. Jeg var egentlig klar på at skyde dem af for at se hvad der faktisk sker, men hvis der kan opstå spændende situationer, så bliver de bare skilt ad.

Tak for input.

Christian
Svar
#4
For små 25 år siden, fandt jeg en del .303 British ammunition på et bombefly fra 2. verdenskrig, der havde tilbragt tiden siden det nødlandede, på små 5 meter vand i Storebælt. De var ladet med "stang krudt" som brændte fortrinligt også mens det var vådt, jeg slog fænghætten an på en af dem, den virkede også.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: IMG_0758_zps33ca67aa.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#5
@Flemming ...

Netop .... lak-forseglet militær ammo .... :-)

Oven i købet med Cordite som "krudt" .. Det holder længe .. og brænder selv om det er vådt.

I vandet har der været køligt og ensartet temperatur, og lakken har holdt vandet ude ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Nej vandet var ikke holdt ude, mange af dem var faktisk revnet i halsen. Men krudtet brændte fortsat fint, men nok med en hastighed noget forskellig fra den oprindelige.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: IMG_0758_zps33ca67aa.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)