Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Burris (xtreme tactical 3-12x50) - erfaringer
#1
Hej Alle

Jeg har søgt lidt på "The optic zone" og er faldet over ovenstående. Jeg ved meget lidt om mærket, ud over at det er fra USA og lidt dyrere end Leupold (Der jo laver gode kikkerter, uden at sammenligne med Zeiss, Swarowski mv.)

Tactical linien har høje justeringstårne og sidemonteret parallaxe-justering samt mulighed for at vælge illumineret sigte. Priserne på 5000 - 6000 alt efter model virker tillokkende.

Kikkerten skal bruge til jagt, men baneskydning (måske med lidt feltskydning)vil være den primære benyttelse.

Er der nogle der har erfaringer med Burriskikkerter generelt eller måske alternativer, der kan overvejes istedet?

Jeg vil gerne importere fra USA og så vidt jeg kan læse mig til skal jeg lægge 4,2% told og 25% moms til prisen samt et fragtgebyr på ca. 50$ - Lyder det rigtigt?

Alle input har interesse (måske lige undtaget "du skal købe zeiss eller Swarowski" - det rækker pungen ikke til [Wink])
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#2
Hej

Jeg har en Burris Black Diamond i 4-16*50 - købt i USA.

Den er såmænd god nok.....
Men jeg ville ikke købe den igen, hvis jeg stod og manglede!

Umiddelbart efter første montering, begyndte paralaxejusteringen af føles som om den var fyldt med sand. Retur til USA (man betaler selv fragten - og den er DYR hvis lortet skal forsikres). Udmærket service hos Burris. Kikkerten kom retur som forventet. Nu virker justeringen rimeligt, men ikke som jeg forventede mig af en kikkert til den pris.[Sad]

Jeg har ikke brugt kikkerten ret meget, for det meste kommer der en af mine andre kikkerter på den riffel som skal med ud og lege.[:p]

Hilsen Olifanten

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)