Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Digital ansøgning
#1
[xx(]
Har næsten hver gang problemer med den nye digitale ansøgning.
Når jeg har udfyldt det hele og trykker "send" skulle den jo ryge videre til betaling.
Her får jeg så at vide" der er desværre sket en fejl, prøv igen senere"
Sgu p.... Irriterende, der er jo temmelig meget der skal udfyldes og det er helt forfra hver gang.
Jeg nægter sgu snart at købe flere våben #128521;

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Hmmm, fejl 40??

Jeg indsendte bøssemagererklæring og ansøgning om ændring af våbendata via Digital Post til ACV tirsdag aften og fredag kom posten med en ny våbentilladelse til min "nye" 260rem.

Det er sgu i orden.
Svar
#3
af hvad tagergaard? 3 dage om og få tilladelsen tilbage? venter på 17 dag nu :O
hvad er bøssemagerærklæring? Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#4
Jeg har mange kunder der venter på våbentilladelser til lyddæmpere, og kan derfor følge med i hvor lang ventetiden er. Den ligger i øjeblikket præcis på 32 dage fra Holstebro. [xx(]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#5
ikke mere? har ellers hørt omkring 6-8 uger? men det var da en glædelig nyhed Smile harligehørt at de skulle have fået en reprimande oppe fra de høje hoveder om at de skulle til at komme i gang og behandlings tiden skulle ned Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#6
Behandlingstiden fra de flinke mennesker i Holstebro er lige omkring 4 uger pt.
Taget i betragtning at det er den ultimative højsæson for sløve og dårligt planlæggende jægeres våbenindkøb, er det vel ikke helt uanstændigt.
Når vi kommer en måned længere hen, er jeg ret overbevist om at vi igen vil være omkring de 5-10 arbejdsdage som stortset har været normen siden de blev samlet i Holstebro.

Forhåbentligt er der ingen som har uddelt skideballe til dem i Holstebro, da de helt klart gør alt i deres magt for at give en god og kvalificeret service.
Derimod burde dem på "djævleøen" have med grovfilen, så de fattede at de var et serviceorgan, og ikke en flok selvbestaltede småkonger med lovgivningsambitioner. (der er sikkert også her en del som bare prøver at give god service. Deres tiltag spoleres desværre af flere kollegaer og ledelse. )

Det er for øvrigt sjovt, at Holstebro konsekvent har lavet mere end dobbelt så mange tilladelser på næsten enhver given dato, i forhold til dem på "djævleøen"

Fælles for begge steder gælder dog, at de er ramt af et FULDSTÆNDIGT ukvalificeret og totalt inkompetent IT tiltag Kaldet DIGITALISERING. Hvor en totalt uduelig IT leverandør har belemret alle med et så amatøragtigt ansøgnings indgang, at selv guderne må sig forbarme.

Et forslag til PUNKT 1: i alle fremtidige udbud og kontrakter indenfor IT i det offentlige burde være:
DER VIL UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER BLIVE UDBETALT SÅ MEGET SOM 1 KRONE, HVIS BRUGERFLADEN IKKE UDEN BESVÆR KAN BETJENES AF MINDST 9 AF 10 AF GRUPPEN AF BRUGERE SOM ER MÅLGRUPPEN FOR DETTE PROGRAM.

Det er i min verden dybt uanstændigt at vi via vores surt betalte skattepenge skal sponsere den slags tiltag, som generelt efterlader brugeren med en opfattelse af dumhed og inkompetence i forhold til egne evner.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#7
... Ja tak for kaffe for en gang "klude-kode" de har fået skrevet til det "digitale" ansøgnings-system..

Og pludselig skal man til at give sig selv "samtykke" til stort set alle ansøgninger ...

OG ... tilsyneladende så sender systemet ikke "ansøgningen" direkte til tilladelseskontoret, men til ens egen EMail... Wooooot ... [:0] Hvorfra man så skal sende den videre... Selvom det er "Database-front-end programmering" for børnehaveklassen, at udtrække feltet for postnummer og afgøre ud fra det om det er Vest eller Øst den skal til....[?]

Amatør-aften i IT firmaet... eller bare "you got shafted by the lowest bidder"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
@Dravis

Du mangler klassikkerne som ikke kan lastes leverandøren:

1) Vi skal have en IT løsning (fordi det siger ledelsen) og den må koste ingenting!
2) Vi skal have et IT system og Gertrud som har været her siden 1949 er den mest stædige person med en dyb veneration for de eksisterende processer vi har - så hende har vi sat til at stille kravene for at undgå ubehagelig nytænkning
3) Vi har Flemming som har har været på noget IT kursus en gang, kan han ikke lave det (jeg har faktisk undervist politifolk i programmering på Datamatikeruddannelsen så det kan ikke udelukkes [Big Grin])
4) Og så er der naturligvis kombinationen af 1, 2 og 3 [Big Grin]

Mvh.
Anders
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ahsv

3) Vi har Flemming som har har været på noget IT kursus en gang, kan han ikke lave det (jeg har faktisk undervist politifolk i programmering på Datamatikeruddannelsen så det kan ikke udelukkes [Big Grin])



Du aner formentlig ikke hvor tæt du er på sandheden [Big Grin][Big Grin][Wink]

Zeb
Svar
#10
aaaaarrrrgggghhhh ..

Det er jo helt hen i vejret det system ...

Først skal man ind på Politi.dk, der skal man hente mindst 1 PDF fil til "samtykke-erklæring" den skal Printes, udfyldes og Scannes ind eller fotograferes.

---check ---

Nu har jeg en mindst 1 jpg fil liggende på min private PC med personlige data i særdeles letlæselig form.. (JPG - fil...)

Videre i "Web-formularerne"

"indsæt "samtykke-erklærings fil(er)"
(Der er to hvis man skal oprette en "flere Ejere")

---check---

(Nååå ja... "de "radio-buttons" der kommer frem når man skal vælge "Formål" og "Ansøgnings-type" ER IKKE AKTIVE LINKS, kun teksten der står ud for knappen .... Men teksten er selvfølgelig IKKE markeret som aktiv link .. AMATØR-AGTIGT ....[:0][B)][xx(])

Nå ... videre gennem en masse info ... fint nok...

Så indsender man og bliver smidt videre til DIBS ... den har de så heldigvis ikke kunnet lave til kludekode...

Til slut får man en "kvittering" UDEN et "PRINT" eller "GEM" link ..
Uden nogen forklaring på hvad der så skal ske/sker..

Nåååå!!
vupti .. En Email med vedhæftede "JPG" "dokumenter dukker op i ens egen indbakke..

Uden nogen forklaring om at man faktisk IKKE må sende den videre til Tilladelseskontor Vest ... det skal nemlig ske via "Borger.DK" og den "sikre EMail"

Øhhh, "Sikker EMail" ... jamen de har jo lige sendt en mail via helt almindelig MIME -kodet Internet Email til mig med alle oplysningerne...[:0][B)][:I][:o)] (OG de vedhæftede filer i let læsbar form .. JPG)

Hvordan skal det blive mere sikkert af at jeg skal kopiere den info over i "Borger.dk" OG vedhæfte de samme JPG filer, som nu er kommet tilbage til mig via Email ..

VORHERRE TIL HEST ...

Vi er til grin for vores egne skatte-penge ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Wow. Det er værre end jeg troede muligt. FUBAR Clusterfuck [xx(][xx(][xx(]

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Da jeg søgte om medejerskab på barnets(hun er 35 år, men stadig mit barn) riffel, forsøgte jeg at læse formularen igennem, for at se om der var noget særligt jeg skulle være opmærksom på inden jeg gav mig i kast med ansøgningen. Det kan man ikke, man kan først komme videre til næste side når alle felter er udfyldte. Det kan være reelt nok, idet folk har det med at glemme/overse nødvendige oplysninger, hvis de kan springe i teksten.

Nu har I forvirret mig, skulle jeg have videresendt den ansøgning jeg modtog i min mail efterfølgende?

Jeg har prøvet at se på siden igen.

Indgivelse af ansøgning om våbentilladelse
Som følge af lovkravet om øget digital selvbetjening for borgere og virksomheder i kontakten med det offentlige skal en række ansøgninger og anmeldelser på våbenområdet fremadrettet indgives digitalt. Dette sker her på siden eller på borger.dk eller virk.dk. Se nedenfor hvilke ansøgninger og anmeldelser, der skal indgives digitalt.
Så langt, så godt, men der står også:
5. Ansøgningen eller anmeldelsen sendes herefter digitalt til politiet.
Dette læser jeg som, at det netop var det jeg var i gang med.

Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#13
jeg har avet en ansøgning for 14 dage siden og fik så en email bag efter frawebanmeld@politi.dk med emne navn våbenansøgning og en besked med en boks af alle de oplysninger jeg har haft indtastet og at jeg har betalt 420kr. og der er vedhæftet et billede af samstykkeerklæringen skule den have været vidersendt???? Sad((
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#14
Hej
Citat:quote:

Originally posted by dravis

aaaaarrrrgggghhhh ..

Det er jo helt hen i vejret det system ...

Først skal man ind på Politi.dk, der skal man hente mindst 1 PDF fil til "samtykke-erklæring" den skal Printes, udfyldes og Scannes ind eller fotograferes.

---check ---

Nu har jeg en mindst 1 jpg fil liggende på min private PC med personlige data i særdeles letlæselig form.. (JPG - fil...)

Videre i "Web-formularerne"

"indsæt "samtykke-erklærings fil(er)"
(Der er to hvis man skal oprette en "flere Ejere")

---check---

(Nååå ja... "de "radio-buttons" der kommer frem når man skal vælge "Formål" og "Ansøgnings-type" ER IKKE AKTIVE LINKS, kun teksten der står ud for knappen .... Men teksten er selvfølgelig IKKE markeret som aktiv link .. AMATØR-AGTIGT ....[:0][B)][xx(])

Nå ... videre gennem en masse info ... fint nok...

Så indsender man og bliver smidt videre til DIBS ... den har de så heldigvis ikke kunnet lave til kludekode...

Til slut får man en "kvittering" UDEN et "PRINT" eller "GEM" link ..
Uden nogen forklaring på hvad der så skal ske/sker..

Nåååå!!
vupti .. En Email med vedhæftede "JPG" "dokumenter dukker op i ens egen indbakke..

Uden nogen forklaring om at man faktisk IKKE må sende den videre til Tilladelseskontor Vest ... det skal nemlig ske via "Borger.DK" og den "sikre EMail"

Øhhh, "Sikker EMail" ... jamen de har jo lige sendt en mail via helt almindelig MIME -kodet Internet Email til mig med alle oplysningerne...[:0][B)][:I][:o)] (OG de vedhæftede filer i let læsbar form .. JPG)

Hvordan skal det blive mere sikkert af at jeg skal kopiere den info over i "Borger.dk" OG vedhæfte de samme JPG filer, som nu er kommet tilbage til mig via Email ..

VORHERRE TIL HEST ...

Vi er til grin for vores egne skatte-penge ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Hmm det er da nogen lemfældig omgang med personfølsomme oplysninger (ulovligt?)
I disse dage hvor der sættes krav om krypteringen at alt lige fra svar på brev til kommunen til kontakt til lægen.
Er jeg den eneste der mener det nye system ligger på kanten med person data loven??

Karsten
Karsten
Svar
#15
Hvis man går ind på "Politi.dk" så står der ikke længere en EMail adress på "tilladelseskontor Vest"

Der ligger links til "vejledninger" i stedet.

Der står at AL Email til Politiets " seervicebrevkasser" skal sendes via "sikker Email" i Eboks/Borger.dk

Der står en masse ævl om " for at sikre at man kan være sikker på at de tilsendte EMails til Politiet rent faktisk kommer fra en reel borger." o.s.v.

Jeg kan ikke tolke det der står på anden måde end at den Email man får tilsendt sin egen postkasse skal kopieres over i Eboks Emailen, og de vedhæftede filer der kom fra politiet skal vedhæftes inde i Eboks Email.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#16
Fejl 40, ja det kan man nok godt kalde det. Tror det skyldes forkert valg af "apparat"
Det virker bedre fra PC end fra æbleskrog.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#17
Ærede forum.

Jeg har netop talt med en venlig dame på Center Øst.
Hun kunne bekræfte, at de har modtaget min ansøgning.
Den mail jeg har modtaget er blot en kvittering for hvad jeg har søgt om.
Det er således ikke nødvendigt at foretage sig yderligere derfra.
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#18
DEN melding kunne det jo have været rart at få fra "Webanmeld" systemet ved afslutningen... ..

Stadig "amatør-aften" i IT firmaet ...

Jeg sendte som sagt også min ansøgning videre via "Eboks" Men der får man åbenbart ikke en kvittering på at de har modtaget en Email fra min EBoks ..

OG: Hvis den EMail man modtager på sin normale Email, blot er en bekræftelse på at de har modtaget ansøgningen via "Web-anmeld" HVORFOR I HEDE-HULE BLANKPOLEREDE KINESISKE TRÆHELVEDE sender de så to Jpg filer med personfølsomme data med som vedhæftede filer?[xx(]
OG: Hvorfor STÅR der så ikke bare "bekræftelse på modtaget ansøgning" i den Email? [Sad!][xx(]

Det KØRER bare med den "Digitalisering" [V][xx(][Sad!][:0]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#19
Helt enig.
Netop i en situation med lange ventetider, er det frustrerende at blive i tvivl om, hvorvidt de overhovedet har modtaget en ansøgning.
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#20
Nu har jeg lige registreret købet af et haglgevær ved hjælp af en MacBook fra Apple.

Det var sådan set let at gennemføre lige indtil jeg skulle trykke på "Send". Rammen om knappen skiftede kortvarigt farve da jeg trykkede, men der kom ingen oplysninger om, om registreringen var afsendt eller modtaget. Det ville have været rart med en lille tekstboks der lige sagede noget i retning af :" tak for din registrering. Den er modtaget i ACV og vil blive behandlet snarest muligt". Måske kommer der en mail med den oplysning, måske har de ikke modtaget noget. Det får vi se.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)