Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilket blyfrit projektil til .308 win i Tyskland?
#56
(12-12-2018, 08:45 PM)hatting Skrev:
(11-12-2018, 03:01 PM)M@X 2.1 Skrev: Hej Hatting.

Godt du kom på banen.....så kan vi høre fra hestens egen mund.....hvad er det egentlig du har designbeskyttet? Jeg har gennemset alt materialet der ligger på det link jeg satte ind højere oppe... Jeg ser et billede af et .308 projektil uden nogen særlig beskrivelse..... der er et projektil med et hul i spidsen og 3 slidser udvendigt.....
hånden på hjertet...der må da skulle mere til... er det diameter på hullet eller bredden af slidserne???hvor tæt må man komme på noget der ikke er målsat?? kan designskyttelsen?? gælde alle kalibre ???  er det en sofistikeret form for russisk roulette for andre, hvor producenten skal gætte sig til hvornår Patent og varemærkestyrelsen finder at designbeskyttelsen er overtrådt ???

Så holder den i retten eller holder den ikke ??? Det er bare det vi gerne vil vide

PS: hvorfra kommer betegnelsen "Det originale danske projektil" ??  Der er vist lavet projektiler i Danmark længe før du blev født :-)

Hej M@X 
en design beskyttelse er en beskyttelse af designet/udsende 

Citat patent og varemærkestyrelsen : 
Ved at registrere dit design kan du beskytte dit produkts udformning og udseende. Det er en nem og billig måde at værne om din forretning. Beskyttelsen gælder det visuelle helhedsindtryk, og dækker over linjer, konturer, farver, form og struktur. Det kan fx være en specielt udformet flaske.

og betegnelsen "Det Orginale Danske Projektil" kommer fra at DK-Bullets´s design som er Det Orginale Danske Design af den kugle som DK-Bullets  producerer 
[Image: DK-Bullets-Kaliber-510-Hunter-560-Grains-BT-1.jpg]


Hej igen Hatting.

Du er uden tvivl en dygtig bøssemager og jeg henviser mange kunder til dig som har specielle opgaver og ønsker. Jeg hører kun positive udmeldinger fra dine kunder, men:

Det svar, det er en tynd kop te uden tepose. Det ser ud til at jeg har ret i at designbeskyttelse er en avanceret form for russisk roulette, hvor du betaler et beløb for noget der ikke er noget værd, men domstolene skal afgøre en tvist og advokaterne render med pengene. 

Hvis du kan beskytte et design ved hjælp af et billede, uden mål og beskrivelse, så får jeg fandme lyst til at design beskytte en mursten ud fra et billede. Så har jeg beskyttet det visuelle helhedsindtryk, og dækker over linjer, konturer, farver, form og struktur.

Hvis andre teglværker laver mursten med samme helhedsindtryk, linjer, konturer, farver, form og struktur, så kan jeg hive dem i retten. Kan du ikke se det, Hatting den holder jo ikke. Patent og varemærke folkene tager penge for noget der reelt ikke kan beskyttes. Og overlader det til domstolene at afgøre en tvist. 

Jeg mener heller ikke at den holder at du kalder det for "det originale danske projektil"  : Her er betegnelsen "projektil" et begreb som ikke kan være originalt. AMA/Denex i Elling kunne måske finde på at komme efter dig. Hvis du i stedet skriver "den originale danske DK bullet" så må det være i orden, for så er det DIT produkt som dit slogan peger på. Hvis jeg var dig ville jeg nok grundigt overveje om jeg tør blive ved med at anvende sloganet "det originale danske projektil" . 

Jeg kunne jo prøve at markedsføre min "nye" mursten, "den originale danske mursten" og så håbe på at ingen teglværker ser det...... kan du se det ?

Og så lige 2 spørgsmål til sidst:

Har du overholdt skånefristen på 12 måneder?

Holder din designbeskyttelse i retten???
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Hvilket blyfrit projektil til .308 win i Tyskland? - af M@X 2.1 - 13-12-2018, 01:30 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)