Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Natsigte er ikke tilladt til jagt og regulering
#1
Natsigte er ikke tilladt

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#2
Lidt sjovt at man kan finde en annonce i "Jæger" hvori det hævdes at det nu skulle være tilladt. Må sige at jeg blev noget forundret da jeg læste dét![B)]
Jeg er ikke på Facebook, så jeg kan ikke læse hvad guntex skriver, men korsholm har et sæt stående til salg i butikken,færdigt monteret på en riffel...

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Lidt sjovt at man kan finde en annonce i "Jæger" hvori det hævdes at det nu skulle være tilladt. Må sige at jeg blev noget forundret da jeg læste dét![B)]

Hilsen Ulrik



Korsholm annoncen ??? Jeg så den osse.

--
FKF

ANNA
Svar
#4
Annoncen skyldes at politiet har givet tilladelse til et natsigte som var søgt med begrundelsen "regulering af ræve efter solnedgang". Det blev fejltolket som om det var tilladt at foretage reguleringen.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Nååå ... så Politiet kender ikke Jagtloven ... [Big Grin][Big Grin][:I][:o)]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
De kender heller ikke knivloven [Big Grin]

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Kan vi ikke konkludere at i mange tilfælde kender de bare ikke loven i det hele taget.

Ledelsen var hos frisøren i dag. Her så hun en gammeldags barberkniv. Hun spurgte for sjov om ikke de var bange for at være lovovertrædere.
Frisøren svarede at han havde ringet 114 for at spørge. Her var svaret lige så tåbeligt som justitsministerens. At så længe de bare ikke tog den med ud, var det ikke ulovligt.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#8
Guntex skriver på facebook:

Citat:
Pressemeddelelse - NiteSite:

Sagsforløb:

Guntex A/S fremsendte efter politiets åbning for udstedelser af tilladelser til natsigter til jagt i udlandet, gennem en medarbejder, en ansøgning om tilladelse til brug af natsigter ved regulering af rævehvalpe i Danmark. Dette skete i forbindelse med lovens udvidelse af tidsrummet, hvori regulering kan foretages - med indtil 1½ time før solopgang og indtil 1½ time efter solnedgang, i tidsperioden 1. juni til 31. august, samt i februar måned.

En sådan våbentilladelse blev udstedt til anvendelse: Regulering af ræve

Efterfølgende er vi blevet gjort opmærksomme på, at politiet ikke med denne tilladelse har nogen lovhjemmel til at give tilladelse til anvendelse af natsigte til selve jagten, idet jagtlovgivningen henligger under Skov og Naturstyrelsen.
Politiets tilladelse er udelukkende en tilladelse til anvendelse til regulering af ræve med natsigte, under forudsætning af, at Naturstyrelsen har givet tilladelse til anvendelse af natsigte ved denne regulering, hvilket ikke er tilfældet her.

God tro:

Guntex A/S beklager meget at have misfortolket politiets tilladelse, og samtidig den kommunikation vi efterfølgende har haft på vores Facebook side, i annoncer og til vore forhandlere, om end vi mener at vi har handlet i god tro, og fulgt de rigtige kanaler ift. ansøgning om lovligt brug af NiteSite. Vi beklager samtidig at der i næste nummer af Jagt, Vildt og Våben annonceres med en fejlagtig information omkring denne tilladelse – det har desværre ikke været muligt, at nå at trække annoncen tilbage, efter de nye informationer er fremkommet.

Såfremt der er jægere der har købt NiteSite hos en af vore forhandlere, og grundet de nye oplysninger ønsker at returnere produktet, skal de blot henvende sig hos den pågældende forhandler.

Med venlig hilsen

Guntex A/S
Citat slut.

M.v.h. Vejmand
M.v.h. Vejmand
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)