Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtfeltskydning Ulfborg 21. juni
#1
OBS***Der er nu åben for tilmelding af enkelt-personer***

Søndag d. 21. juni afholder Velling Jagtforening og Lem Sogns Jagtforening jagtfeltskydning på Ulfborg Skyttecenter, Torstedvej 1, 6990 Ulfborg.
Der skydes på hold af 5 skytter, man tilmelder et helt hold (eller enkeltvis), hvorefter man vil blive tildelt skydetid.
Der skal bruges ca. 50 patroner til skydningen. Mødetid senest 30 min. før skydetid.
Pris pr. hold = kr. 875,- (pr. person = kr. 175,-) som meget gerne må indbetales på reg. nr. 7670 Konto nr. 7509636 med angivelse af navn og den tildelte skydetid. Der kan også betales kontant på dagen.

Tilmelding til Ole Jensen, tlf. 20 42 81 72 (hverdage mellem 16:00 og 18:00) eller mail ole.j(snabela)tdcadsl.dk indtil alle pladser er solgt.

Følgende skydetider er ledige:
Kl. 12:07 (3 ledige pladser)
Kl. 14:43
Kl. 15:35
Kl. 15:48
Kl. 16:01
Jeg vil forsøge at holde opslaget opdateret, så skydetider fjernes efterhånden som de bliver optaget.

M.v.h.
Ole Jensen
Lem Sogns Jagtforening
M.v.h. Vejmand
Svar
#2
Der er stadig ledige skydetider......

M.v.h.
Ole Jensen
Lem Sogns Jagtforening
M.v.h. Vejmand
Svar
#3
Hej hvor kan vi finde resultat liste

mvh
Flemming
Svar
#4
Lige her: http://lemsognsjagtforening.dk/Resultat2015Velling.pdf
Svar
#5
Fin skydning, og flinke og rare hjælpere og dommere på samtlige baner! Dejligt[Smile]
Så er det jo bare en skam, at undertegnede skød af H...... til![B)]
Tillykke til de dygtige skytter i toppen[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Tillykke til cp
Svar
#7
Helt sikkert fin skydning og venlige mennesker, der organiserede den. Stor ros til arrangørerne.

Dejligt med noget bevægeligt mål også.
Super godt,at man måtte møde som man er, og skyde /træne med det jagtrelevante grej man havde med, hvis man havde lyst til det.

Konkurrence delen kan ikke rigtigt bruges til noget, da der var op til en selv, om man vil følge de opskrifter, der gjaldt for dem, der skød kvalifikation til FM, eller bruge de hjælpemidler/ skydestillingen man havde lyst til.
Det var på mange måder befriende.

Ikke desto mindre godt selskab jeg havde, selv om de snakkede "fynsk"[Big Grin]

Fin skydning,kan varmt anbefales.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#8
Fyn !!!!!!!!!!! er det ikke et sted uden ulve ??????
Lige så den ø mod Sverige
Svar
#9
Hvor stod der at man måtte bruge hvad man selv havde med ? Hørte godt om en der havde gjort det, men han havde da brugt noget af en undskyldning ?

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Det fik vi da at vide. Man måtte selv bestemme,om man vil skyde med medbragte skydestokke mm. Vi havde da en på holdet, der skød på alle poster med sit "skovfogedens"-lignende stok, på nær oppe i tårnet og det løbende. Og det gjorde han godt. Manden kom for at blive bedre til at skyde på jagt med sit jagtgrej. Det synes jeg var fint.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#11
Der er meget forskel på, hvad de forskellige skytter ønsker at få ud af en feltskydning.
Nogen kommer for at træne til feltskydning, andre kommer for at træne til jagt.
Da vores skydning ikke er en præmie-skydning, prøver vi så vidt muligt at efterkomme alle ønsker, så alle skytter får en god oplevelse.

Jeg er godt klar over, resultatlisten ikke er helt retvisende, men jeg tror dog, at dem der skyder for at konkurrere med andre feltskytter, skyder efter de foreskrifter der er på banerne, for bedre at kunne sammenligne.

Men vi er modtagelig for kritik, hvis det gøres bedre anderledes.
Vi vil bare gerne også tilgodese dem der kommer for at træne med de hjælpemidler de bruger, når de går på jagt.
Vi skal måske være bedre til at gøre opmærksom på, det forholder sig på den måde.

Så, hvis i har forslag, kom endelig med dem, jeg kan ikke love vi bruger alle forslag, men jeg kan love vi kigger på dem, og drøfter seriøs om vi skal ændre noget.
Vi er kun interesseret i alle (så vidt muligt) er tilfredse, det er jo det der gør, I kommer igen. [Smile]

På resultatlisten fra kvalifikationsskydningen om formiddagen har alle skudt efter instruktionen på banerne.
Denne resultatliste kan ses her: http://www.jagtkreds2.dk/files/6514/3499...2015_1.pdf

PS: Og tak for de rosende ord, de vil blive givet videre til vores dygtige hjælpere. [Smile]

M.v.h. Vejmand
M.v.h. Vejmand
Svar
#12
Præcist
Jeg synes at der var helt som det skal være.

Jeg fik da trænet mit fritstående og højt liggende, de andre fik trænet med deres skydestokke.

Rigtigt fin arrangement i har lavet. Fint frisk pust med gris i flere hastigheder og buk, der vipper op i nogle sekunder ind imellem.

Thumbs up herfra

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#13
Hej Vejmand

Det kan gøres ret enkelt ved at de skytter der vælger at bruge eget udstyr og ikke følger standpladsens vejledning og udstyr, får en bemærkning i skydekortet. Typisk skriver man "uden for konkurrence" Så kan man lettere sammenligne resultater.
Det kan godt være det ikke er en præmieskydning, men mange af dem der kommer til feltskydningerne rundt omkring kan godt lide at sammenligne resultater. Den største præmie er jo æren[Big Grin]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#14
Hej Jakob

Tak for dit input.
Den metode prøvede vi de første par år, ved vores september skydning.
Det fungerede desværre ikke, af flere årsager.

En af årsagerne var, vi var helt uerfarne i at arrangere en jagtfeltskydning, måske vi kan styre det i dag.
Vi er engang imellem lidt pressede rent tidsmæssigt, både ude på banerne ved banekommandørerne og i indskrivningen.
Derfor er der stor risiko for vi ikke får alle noteret, som ikke skyder konkurrence.
Ud fra det, har vi vurderet, det er bedre ikke at notere nogen, i stedet for måske kun halvdelen er noteret som ”Udenfor konkurrence”. Men vi kigger på det igen.
Måske vi kan styre det ved at spørge alle i indskrivningen, om de vil skyde konkurrence, og så notere det allerede der.
Sådan gjorde vi ved kvalifikationsskydningen, men der var alle også tilmeldt med navn inden skydningen, og alle havde betalt ved bankoverførsel inden ankomst.
Det tager meget af presset ved indskrivningen, og giver mere "luft" til at huske detaljer, når alle holdkort er skrevet på forhånd, og betalingen også er klaret på forhånd.

Vi har indtil nu valgt at lade det være frivillig, om man vil betale og tilmelde med alle navne på forhånd.
Hovedsagelig, fordi vi har en del lokale, som har lidt svært ved "alt det der IT halløj", men vi kan jo se mange andre steder kræves der betaling via bankoverførsel inden skydningen. Mange hold har også ændringer på besætningen, når de møder op. Derfor har vi indtil nu valgt at gøre det på den måde.

I forbindelse med kvalifikationsskydningen i år fik jeg "udviklet" mit regneark, så den kan lave resultatlister for de forskellige klasser, så nu er det også muligt at lave en liste over de skytter, som skyder efter instruktionen, bare vi husker at få det noteret.

Vi kigger på det, og ser om vi kan finde en løsning, som vi tror på, vi kan styre.
Vi vil rigtig gerne lave opdelingen, men vil også gerne være sikker på, vi så også husker at få alle noteret.
Ellers er det næsten kun endnu værre.

Igen, tak for tilbagemeldingen, det hjælper os meget i bestræbelserne på at lave den bedste skydning, vi formår.

M.v.h. Vejmand
M.v.h. Vejmand
Svar
#15
Tak til de arrangerende jagtforeninger og buba og resten af holdet for en dejlig dag med en god skydning jeg er en af de formastelige som brugte skydningen som hygger og jagttræning med egen skydestok jeg spurgte ved tilmelding om det var ok jeg er overhovdet ikke konkurence menneske (kun med mig selv)men synes det er vigtig at træne så jagtrelateret som muligt så er glad for når muligheden byder sig .synes personligt at de ville være mærkeligt at fratage ikke konkurence skytter den mulighed når det er en jagtforening som er arrangør,jeg har dog fuld forståelse for dem der går op i placering og vil ikke have noget imod der stod (uden for konkurence) ud for mit navn jeg blev forøvrigt nr 20 så dem der er dårliger placeret kan jo rykke en plads op [Wink][Big Grin]
Svar
#16
Selv tak. Det var hyggeligt at gå ruden sammen med dig.

Jeg synes at du klarede det rigtigt godt med din skydestok. Det var da nogle fine grupper du lavede.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)