Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blaser R93 thumb hole skæfte - forhandler?
#1
Er det muligt at købe et thumb hole skæfte (professional succes) alene? Altså et rent skæfte.

Jeg har pt. et Offroad skæfte, men vil gerne opgradere til et andet skæfte. Helst et thumb hole skæfte, men et alm. professional skæfte kunne også have interesse.
Har forsøgt at google mig frem til en forhandler, men det er ikke lykkedes mig at finde et sted, hvor man kan købe selve skæftet.

Er der andre der har været igang med samme projekt? Eller vil det nemmeste være at sælge hele systemet og købe et komplet nyt system?

Søger dette skæfte:
http://www.blaser.de/index.php?id=451
Svar
#2
@Lasset

Prøv egun.de der er mulighed for at finde et tomt skæfte, ligger på 5-700 €

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Tak for hurtigt svar.

Har været på egun.de og kigge. Det bekræftede blot min frygt, for at det ikke kan "betale" sig at skifte skæftet kontra at købe et nyt system.

Så hvis nogen ligger inde med et brugt professional eller professional succes til en mere overkommelig pris, så må I gerne sende en PM Smile
Svar
#4
Jeg købte mit thumphole blaser skæfte (Succes kaldes det) hos kr. o skov for et par år siden jeg købte kun skæfte.retter sagt byttede jeg mit træskæfte sidste år solgte jeg mit proff skæfte på dba det var hurtigt gjort måske du kunne gøre det samme med dit offroad ,offroad systemet vil være attraktiv hvis nogen vil have et grs skæfte så vidt jeg ved er det kun det fra (plastrifler) offroad.prof og succes der kan bruges til det.personligt synes jeg du skal vælge succes skæftet jeg er SÅ glad for mit som jeg skriver prof er solgt jeg brugte det aldrig efter jeg fik succes skæftet.
Ps. med skæfte mener jeg system altså låse stolen er med men minus plast magasin og bundstykke.
Svar
#5
Tak for svar!

Beslutningen er taget. Riflen må sælges for at få et success-skæfte...
Det er vist mest for at få noget nyt, for R93 har gjort det rigtig godt!
Svar
#6
Hvorfor thomb hole? Er obs på bedre pistolgreb; men giver det ikke langsommere repetition, fordi tommelen "hænger fast" i hullet?
Giver det bedre enkeltskudspræcision? Er det lettere?
(Har overvejet det, men savner evidens for en forbedret skydning)
Svar
#7
Jeg synes det gør en forskel en mere afslappet skydning og når man står med riflen feks. på drivjagt synes jeg også detter er behageligere og den kære repetering[Wink]som alle er så fokuseret på[?] tror jeg repterer lige hurtig om det er med thumphole eller uden måske endda hurtigere jeg flytter ikke hånden fra thumpholen men klarer repeteringen med pegefinger og langemand det fungere fint for mig[Big Grin]køber man en rettrækker pga hurtig repeterin synes jeg pengene ville være bedre at bruge på en pumprifel som decideret drivjagts riffel eller halvautomat [Wink]
Svar
#8
Det ville være entresent at høre hvad MVK har at sige skæfter med huller contra uden?
han købte en riffel med men den blev solgt MEGET hurtigt igen??
Svar
#9
Prøvet R8 med thumb holeskæftet benævnt "succes" hos forhandleren. Den skæftemodel ligger fantastisk godt i hånden(som nonnen sagde til sømandenWink
Har derfor bestilt det skæfte i plast uden læder. Det fåes nu også i træ, med metalarmering omkring thumb hole't.

Der findes en anden, mere aflang grebsknop, der kan skrues på ladearmen i stedet for den trad. kugleformede:
Det skulle muliggøre - vha øvelse - en repetition vha pegefinger/langemand uden at tommelen behøver at fjernes fra thumb hole't i skæftet....
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by kka

Prøvet R8 med thumb holeskæftet benævnt "succes" hos forhandleren. Den skæftemodel ligger fantastisk godt i hånden(som nonnen sagde til sømandenWink
Har derfor bestilt det skæfte i plast uden læder. Det fåes nu også i træ, med metalarmering omkring thumb hole't.

Der findes en anden, mere aflang grebsknop, der kan skrues på ladearmen i stedet for den trad. kugleformede:
Det skulle muliggøre - vha øvelse - en repetition vha pegefinger/langemand uden at tommelen behøver at fjernes fra thumb hole't i skæftet....

Hej Kka tilykke med det, det bliver du glad for jeg har det som sagt i r93 og som jeg skriver er det let at repetre med jeg har også den aflange grebsknop [Wink]


Svar
#11
Tak! Tager det i 2 tempi. Thumb hole er helt nyt for mig, så en anderledes metodik til at repetere venter jeg lige med, herunder det aflange ladegreb. Som hundemand med dobbeltrem kan jeg jo godt mærke ladegrebskuglen i forvejen, når der kravles i bjergfyr;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)