Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp søges til morgenritual
#1
Hej alvidende forum.
Jeg vil gerne have lidt hjælp til en ’sms fælde’. Sagen er den, at vi er tilmeldt en ordning, som hedder ’mine tilbud’, hvilket indebærer at vi kun modtager de reklamer vi reelt læser. Det betyder, at en del af lørdag morgens ritualer(udenfor jagtsæsonen) består i at drikke kaffe medens vi(konen) læser ugens tilbud, som vi så henter i løbet af lørdagen.
Nu bor vi heldigvis naturskønt, læs med god afstand til den asfalterede vej. Det betyder at jeg har 1,4 km op til ’reklamerøret’. Jeg har hidtil benyttet lejligheden til at gå en tur med hunden for at hente reklamerne, undervejs passerer jeg naboen, hvis reklamer jeg så smider ind til hende. Alle er glade inkl. hunden og naboen.
Nu er der sket det, at de åbenbart har skiftet omdeler, så jeg flere gange har oplevet at komme frem til et tomt rør. Iflg. Firmaets hjemmeside har de indtil kl. 10. lørdag morgen, hvilket ødelægger vores rutiner.
Min tanke er at installere en form for sender, som giver besked om, at der er noget i fælden. Jeg har kigget på MinkPolice, men den virker for stor. Ud over at den ikke er specielt billig(det kunne jeg godt leve med) vil den være meget synlig oppe ved den trafikerede vej, og så tvivler jeg på, at jeg får lov til at beholde den.
Det jeg eftersøger, er noget som er småt nok til at kunne gemmes inde i røret, helst ikke for tungt. Den skal ikke kunne andet end at sende en sms når der sker noget.
Har nogen af de ærede medlemmer et bud på en løsning?

Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#2
Jeg er med på hvad du ønsker, og det kan da lade sig gøre, men lidt kommer det altså til at koste...

Jeg vil anbefale et arduino mobul som man så kobler et gsm modul på. Overvågningen af om der er lagt noget i kassen kan så laves på flere måder: Kontakt der aktiveres når man åbner postkassen, lysføler eller lignende.

Du kommer dog ikke udenom at skulle rode med elektronik, og at skulle programmere.

Jeg vil tro at en samlet løsning kan laves for ca. 500,- men måske bliver det dyrere...

Hvis du kan se din postkasse hjemmefra, så kunne en diode der tænder være en langt simplere og billigere løsning, men det er nok ikke brugbart i din situation.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
En Black Box GSM vibrations melder, vil kunne gøre det.
Det vil kræve at post boksen ophænges i et fjedersystem således der sker en kraftig vibration når der lægges noget i den.
Boksen fylder ikke mere end en lille tændstikæske, batteriet holder længe, du får SMS om batteristand, og position hvis den skulle blive stjålet. Det er plug and play.
Pris ca. 1500,-

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Giv hende en Ipad, hvis hun ikke har en og lær hende at bruge https://minetilbud.dk/, hvis du tør[8D]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Giv hende en Ipad, hvis hun ikke har en og lær hende at bruge https://minetilbud.dk/, hvis du tør[8D]

Santo


Kom nu ind i kampen Santo. Den løsning tilfredsstiller jo hverken hunden eller nabokonen.

....eller....noget.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Mange tak for konstruktive forslag. Det ender nok med arduino. Foreløbig er min datter sat på opgaven. Det kan også godt være, at det ender med, at jeg lærer lidt om arduino, iflg. Google er det ikke så svært.

Hvad angår at tilfredsstille nabokonen, må jeg hellere overlade det til andre, så må jeg koncentrere mig om hunden[:I].

Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#7
Ved ikke om det er bedre at du tilfredsstiller hunden....! [Big Grin][Big Grin]
Hvad med et vildtkamera med mms-sender?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Vildtkamera er ude af billedet. Reklamerne bliver leveret i et rør som er ca 50 cm langt med en diameter på ca 15 cm. Derfor er et af kravene, at det skal være småt, og helst skal kunne bygges/lægges ind i selve røret. Så diskret som muligt, da det jo er ude ve en befærdet vej.
En bevægelsessensor er inde i billedet. Selve røret hænger bare i et stykke ståltråd fastgjort til et 'vandrør' med 2 vejnumre, men det kan vel klares med et par strips.

Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)