Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s/s med høj skinne
#1
Hej -

Jeg har overbevist mig selv om at jeg skal have et "rigtig jagtgevær" s/s med høj skinne i 12/70 [Big Grin].
Jeg har uden held forsøgt mig med s/s geværer med std/relativ lav skinne - men jeg synes det er som at sigte/pege med en Brenderup trailer - ihvertfald er træfprocenten væsentligt lavere sammenlignet med min O/U.
Måske en høj sigteskinne kan hjælpe??? - det tror jeg - det skal ihvertfald prøves!!!!!

Jeg har kigget lidt på AYA Goldpoint/Sherwood men.... De er ret kortløbede og endvidere en smule pebrede i pris (10-15k) da jeg gerne vil have et velholdt eksemplar...

Den anden dag faldt jeg over et billede af en AYA Super Prince tror jeg - det ser ud som om at den har kontinentalt skæfte og stadig høj skinne - kan det passe????

Er der nogen modeller/fabrikater med høj skinne - pris max 10k - jeg har overset??? SKB 200E forskæftet synes jeg ikke er særlig kønt...

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#2
Måske Winchester m21 eller 23, og multvis en SKB
Svar
#3
SKB 200E kan fåes med flere forskellige forskæfter. Jeg har både en med normalt/smalt og en med smal beavertail.
En goldpoint er ok, men noget levende at skyde med, især hvis man kommer over 36 grams ladninger, men det er jo ikke så aktuelt med stålhagl. Selvom mange nok vil påstå at 63,5 cm løb er for kort til at få et ordentligt sving kan jeg nu godt holde mig inden for 3 skud pr. brunnakke på andetræk.
Du burde kunne finde en god Goldpoint til 8k eller en 200E til ca. det samme. Jeg købte en 200E, der var som ny, bortset fra den var piercet med rembøjler[xx(] og skæftet var kortet lidt af, til 6k. Mekanisk var den som ny og havde næppe skudt 1000 skud.
Svar
#4
Hej,

Hvad med denne Winchester:

http://www.lauritz.com/da/auktion/jagtgevaer-winchester-pigeon-grade-23xtr-ekstra-side-by-sid/i3872603/

Knæk og bræk
Flemming
[Image: IMG_0758_zps33ca67aa.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)