Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Handel af MC med restgæld
#1
Hej formænd
Jeg har valgt at sælge min mc og skal nu have mig noget andet.
Beslutningen blev taget og jeg havde næsten handlet med en flink fyr fra Odder
Lige inden pengeoverdragelsen finder sted ser jeg, i stakken af kvitteringer og servicepapirer fra forhandleren, at der ligger et papir med logo fra tinglysningskontoret.
Da jeg holder det frem udbryder sælger, at han selvfølgelig nok skal betale gælden i køretøjet ud, når vi har handlet...[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][B)][B)][B)][B)][B)]
Fjols
Jeg kører selvfølgelig igen og er faktisk lidt muggen.
Han kontakter mig igen senere på dagen og spørger til om vi kan se på det igen
Jeg er interesseret fordi cyklen er fin og prisen er rigtig.
Vi taler lidt om det og jeg har undersøgt sagerne lidt.

Han skylder mere for maskinen end det jeg skal give for den. Så scenariet er, at jeg får en fuldmagt af herren så jeg kan undersøge præcis hvor meget restgæld der er i maskinen. Vi følges derefter i banken hvor vi begge overfører penge til finansieringsselskabet. Jeg beholder kvitteringen hvorefter vi handler ganske som sædvanligt med slutseddel og omregistrering.
Er der mere jeg kan komme i klemme med eller er jeg på rette spor. eller helt tredie, skal jeg droppe projektet og lede videre efter en anden cykel?
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#2
@Klokker

Personligt havde jeg ikke handlet, dette med tanke på at sælger ikke selv oplyser om restgælden, men tag nu en snak med dem der har pant i motorcyklen, måske er det lige til eller der kan måske dukke fler ting op.

/Rolin

PS: Lad nu være med at spise for meget på turen herover, har en overraskelse til jer[^][}Smile][8]

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
I skal tage til hans bank sammen.

Så burde det være ude af verden.
Mvh

Niels.
Svar
#4
Når først du VED hvad der er af restgæld i cyklen, og sælger er indstillet på at i ordner det med banken i fælleskab, så kan jeg ikke se de store problemer. Så er det kun et spørgsmål om hvordan banken håndterer det. Nogen gange er der tale om at sælger har gælden hos et finansieringsselskab (F. eks. Santander , eller Nordania Finans o.s.v.) og ikke i deres "daglige bank" så bliver det straks mere kringlet, de har ofte ingen "filial" man kan besøge og få det ordnet i fællesskab.

Hvis de kan ordnes med overførsler i sælgers "bank-filial" så burde det være helt ok. Du kan jo så få en udskrift så du har bevis for at restgælden er betalt fuldt ud.

Det vigtige er at den pris du faktisk har betalt, altså den sum du lægger på bordet/sætter i banken for restgælden, også er den pris der står på jeres slutseddel. Lad endelig IKKE sælger lokke dig til at skrive et højere beløb på for at "dække" gælden, eller "kunne sælge den senere, til en højere pris" Det vil være bedrageri.

Jeg har oplevet at en sælger ville tage 45.000 for en MC, men gerne ville have 65.000 på slutsedlen, ("Du kan måske få meget mere for den hvis du sælger den senere, eller hvis du skal have penge fra forsikringen" ... ) Det ville jeg ikke være med til, og det viste sig så at det i virkeligheden var fordi han skyldte nogen kedelige typer pengene for cyklen, og ville sende DEN abe videre til mig [Sad!]

Generelt vil jeg sige: if it smells funny ... Walk away!

Jeg har så til gengæld oplevet at min bank aldrig fik slettet tinglysningen af restgælden i en af mine biler.. Jeg betalte gælden ud, men beholdt bilen i næsten 5 år mere, inden jeg så solgte den for 25.000,- privat ... Ham der købte var glad for bilen (Audi 80 Avant TDI) men konen hadede den, og ville have en ny lille "sparegris" Forhandleren tager så Audi'en i bytte, men melder tilbage at der er en restgæld på 60.000 i bilen ... [:0] [:0] Det var bankens oprindelige pant da vi købte bilen 8 år tidligere .... Den havde de sørme lige "glemt" at slette [:0][Sad!][xx(]

Med andre ord ... man kan ikke stole på andet end de papirer man kan SE, og få i hånden ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Jeg solgte en bil for et par år siden hvor jeg havde en restgæld i.
Jeg kontaktede min bank, og køber sin bank, og da vi begge havde overført pengene som straks overførsler, kom der en mail til os begge med bekræftelse på at der var ren røv og trut i, og køber kunne tage bilen med sig. Vi omregistrerede ASAP og han kørte med bilen mindre en 48 timer efter den var sat til salg.
Ikke nogen problemer i det.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#6
Som de andre er inde på - skriftelig bekræftigelse fra sælgers bank/finansieringsselskab at han overtager restgælden og så er der intet at komme efter...
Svar
#7
Hej Klokker,

Kan du vide 100%, at den kun er belånt på et sted ? er der et centralt register, hvor det skal meldes til for banker o.lign. ?

Personligt ville jeg købe et andet sted.

Mvh Pete
Svar
#8
Man kunne også lige tjekke nummerpladen selv på [Wink]

http://www.nummerplade.net/bilbogen.html

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#9
Der er kontrolleret for flere panthavere og det er kun Nordeafinans, der har pant i cyklen. Jeg har talt med Nordea og de finder intet unormalt g fremgangsmetoden,"det er noget vi gør hver dag" sagde den flinke dame.
Jeg tænker sku jeg springer på handlen. Det er en fin cykel. Nu skal jeg bare forberede mig på den shitstorm der kommer når jeg nærmer mig klubben. Den omtalte MC er en bmw, noget jeg igennem snart tyve år har tituleret som en tysk bøsseknallert. Tænker nok der er et par af gutterne, der har en kommentar klar når de finder ud af jeg har byttet min gamle harley ud med en bmw offroader.
Tak for input gutter

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#10
Tillykke med cyklen Klokker - Harley til BMW, det er da helt naturligt at du er kommet til fornuft.
Det er ligesom med rifler, alle foragterne ender jo alligevel også før eller siden med en Blaser:-)

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#11
Tjaa, Klokker måske har du først opdaget nu at du er skabsbøsse[8D][}Smile][Big Grin]
Svar
#12
@Boryx, det tætteste jeg kommer på at eje en Blazer er nok min Mauser M03[Wink]
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Det er ligesom med rifler, alle EDIT: døds foragterne ender jo alligevel også før eller siden med en Blaser:-)

//Boryx



Vi andre der er glade for livet, bliver ved boltløfterne.

Fik forøvrigt en mail igår om at nu er der røget en R8 i Østrig på grund af underladning. Jeg graver efter bekræftet info....

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Min ligger i et GRS skæfte, når jeg har kindpuden hævet (hele tiden) tror du så ikke den stopper bundstykket? Her skulle der så have været en stribe dumme smiley'er - men det magter mit Apple-produkt ikke.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Min ligger i et GRS skæfte, når jeg har kindpuden hævet (hele tiden) tror du så ikke den stopper bundstykket? Her skulle der så have været en stribe dumme smiley'er - men det magter mit Apple-produkt ikke.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]Alternativt kunne du jo høre Bane Danmark om de har brugte sporskifter til at ligge...........så kan du styre brudstykket uden om dine tykke kinder [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
OHØJ Rolin
Har faktisk først lige bidt mærke i din afsluttende kommentar. Overraskelser hos dig der omhandler mad er altid, som i ALTID, spændende
Jeg glææææder mig.

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#17
Bøsseknallert..............
Svar
#18
Håber han tager røven på dig - set i lyset af, hvor du og nogle andre personager er på vej hen[}Smile][}Smile][}Smile][Big Grin]
Svar
#19
Hva-øhh Klokker, skal du med ud og teste sumpscooterne i weekenden???

Vi tager til "åben hede" den 28/6.
Så kan du vælte på stranden og lave et "klit-hit" [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
Hej Max
Ikke lige i weekenden, der skal jeg jage og æde hos vores allesammens ven ROLIN [8D][8D][:p][:p]
Næste weekend er jeg til bryllup og weekenden derefter skal jeg til fest hos min kærestes bedste veninde Bjarne Bøsbøs.[:0][:0] Så ja, jeg vil helt klart gerne med til klit-hit, men det har lidt lange udsigter.. Måske jeg kunne tage kværnen derned lørdag og så bare fortsætte om søndagen i en mega bagbrandert, jeg kommer jo til at vælte under alle omstændigheder... [^][Big Grin][Big Grin]
Kluden og jeg har forøvrigt under alle omstændigheder tænkt os at dukke op hos dig på et tidspunkt for at suge ekspertviden eller i hvert fald for at prøve nogen af dine "hemmelige" ruter [:p][B)]

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)