Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Svensk bukkejagt og familietur
#1
Hej alle.
Jeg går og leger lidt med tanken om at tage min familie med på bukkejagt i Sverige. enten i år eller næste år.
Er der nogen som evt. har kendskab til nogen som har et jagtområde, hvor man kan tage sin familie med. Eller som har erfaringer med at tage sin familie med (for og imod)
Tanken var at jeg kunne skyde 1-2 bukke, og på samme tid bruge tid sammen med familien.
Krav til bolig er at der er plads til 4 personer( to børn) i fin tilstand med bad. Jeg tænkte vi skulle være der en uge.
Svar
#2
Hej Bobby.
Jeg kan måske hjælpe dig. Eventuelt vil jeg også selv bo i huset og kan på den måde være behjælpelig med det praktiske.
I får det naturligvis for jer selv, og vil I være helt alene så er det også muligt.
Området er 500ha., men du vil ikke kunne komme afsted på præmieren.
Send mig en besked hvis det har interesse, så skal jeg lige forhøre mig.
Huset er rigeligt stort til 6 jægere, så der bør være plads nok. Og desuden beliggende midt i det ene jagtområde.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
Hej Bobby

Min erfaring siger entydigt, at man skal holde skæg for sig og snot for sig! Hvor sød min kone end er, så HADER hun at vente på, at jeg bliver færdig med at jage eller sove middagssøvn. Til gengæld HADER jeg at stå tidligt op og gå sent i seng uden en solid middagslur. Ofte er middagsluren et højdepunkt i sig selv på en jagttur.
Derfor vil jeg anbefale, at du har en dejlig familieferie på en fin svensk ødegård i løbet af sommeren. Bagefter holder du en dejlig jagtferie sammen med et par af dine bedste jagtkammerater.
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Jeg har, når vi har holdt sommerferie, smuttet af sted et par aftener og lusket lidt rundt i de uhøstede hvedemarker efter en grisebasse. Det har været i timerne lige før og efter midnat. Det har været okay og jeg har stadigt kunne fungere dagen efter.
Men på bukkejagt hvor man starter tidligt og slutter sent er det ikke tilrådeligt med en kone der vil se sin mand og børn der vil se deres far.
Så sidder du på jagten og tænker på den sure og skuffede kone og når du er sammen med familien tænker du på sengen eller stigen...

Gør som Lars siger.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#5
Har haft konen med på bukkejagt i Norge adskillige gange, hvor vi boede i en hytte langt ude i skoven, uden nogen bekvemmeligheder, andet end et gas drevet køleskab. Der var dog ingen børn med, men har haft begge knægtene med på skift, hvor vi var alene.(De var ikke gamle nok til at have jagttegn)

Begge de nævnte tilfælde har det fungeret perfekt.
Konen skulle bare havde at vide på anden dagen, at der kun var 45 kilometer til færgen i Larvik, hvis hun var utilfreds med standarden i bjørnehulen[Big Grin]

Skal du både havde kone og mindre årige børn med, tror jeg det ender med at der ikke er nogle der bliver tilfredse og alle vil blive skuffede, så Lars kommer nok med et rigtigt godt råd.

Schönauer

Ulv
Nej Tak!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Tilslutter mig de andre.

Hvis du vil nyde din ferie som zombie, så fortsæt planlægningen.

Men skal alle have en god oplevelse i Sverige, skal du lade kanonen blive hjemme.

Man bliver brugt af både at skulle være bukkejæger og familiemenneske.

Been there done that.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Hej alle, tak for inputs, Jeg tror jeg vil følje Lars´s råd og holde snottet ude af skæget Smile

K&B
Svar
#8
Klog beslutning[Smile]

Har også prøvet det med at ville det hele på én gang[:o)][:I][B)] - ingen succes (for familien[Big Grin])

Derimod har vi efter børnene er fløjet fra reden prøvet kombiferie i sommerhus i Sverige - det var en succes[Smile]
Desværre eksisterer muligheden ikke længere på grund af ejerskifte, men prioriteringen var også klar hjemmefra (min kone ER klog og skulle ikke nyde noget igen[B)]) - sommerferie først og så lidt bukkejagt, hvis tid og lejlighed bød sig.

Det gik fint og hun kom endda med bilen efter hun havde hørt skuddet fra terrassen[8D]

Desværre hænger disse tilbud ikke på træerne og vi leder stadig efter nye muligheder i det sydlige Sverige.

Mvh
Korthår[Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)