Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bestilling fra vertebrae.no
#1
Hej

Ved I om man skal betalle moms af varer fra Norge?
Skal man søge om tilladelse når der bestilles en aftrækker?

mvh
Svar
#2
Ja og ja

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#3
Norge er udenfor EU så ja til både told og moms samt Post DKs 160kr gebyr. (hvis du er uheldig)

http://www.postdanmark.dk/da/erhverv/kun.../told.aspx

Vær opmærksom på at Post DK slet ikke vil håndtere våbendele, messing og deslige!
Så det skal være UPS, Fed(s)ex eller GLS der står for transporten (ellers skal du være heldig ingen!)
Svar
#4
Jeg havde ingen problemer med at modstage varerne, men ja der kommer moms og told på så for et par småstumper løber det op.

Var ikke klar over at aftræk krævede tilladelse Sad

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Aftræk er væsentligt for våbnets funktion og dermed en våbendel ....våbendele kræver tilladelse [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#6
Og det samme gælder magasiner:http://www.shop-cz.com/rimfire-cz-magazines/c-1220/ [Smile]

19,11 Euro eller 143 kroner[Smile]. Når de er inporteret af Normark er det 500+ kr.[V]

Der skal tilladelse til indføring af magasiner.[:o)]

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#7
Der var da ellers en som i retten fik medhold i at der ikke krævedes importtilladelse til magasiner, fordi han havde tilladelse til våbnet.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Hej

Det er nok rigtigt som I siger om at import af aftrækker kræver tilladelse, men hvor søger man?
Har fundet denne link
https://www.politi.dk/vaaben/HTML/index....ype=p70403
men ved ikke om den er rigtig.

Jeg har skrevet til til selv producenten bix'n andy og han kan sende direkte til danmark.

Det er interessent aftrækker design, de bruge kugleleje til at aftage trykket fra skudpinden.

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http:...CAQMygCMAI

Angående post danmark, så kender jeg godt til deres taliban holdning til alt der har med våben/knive. Har bestilt en jagt kniv (under 12cm) fra USA og den blev sendt tilbage.
Det gav mig mange problemer og omkostning.

mvh
Svar
#9
Nu har jeg været i kontakt med politiet og fået en klar afgørelse.
Magasiner kræver tilladelse men aftrækkere inden EU gør det ikke!

Efter min mening burde det være omvendt, men sådan er loven.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Fenrisulfurinn

Nu har jeg været i kontakt med politiet og fået en klar afgørelse.
Magasiner kræver tilladelse men aftrækkere inden EU gør det ikke!

Efter min mening burde det være omvendt, men sådan er loven.



Ja, endnu engang kan man konstatere at Politiet er ikke de rigtige at spørge om den slags ting.

Der ligger en dom til frikendelse for en person som der importerede et magasin uden tilladelse. Først røg han i fælden, men senere blev han frikendt. Han importerede nemlig et magasin til en riffel som han allerede havde tilladelse til. Derfor giver det ingen mening at søge en ny tilladelse til noget man allaerede har en tilladelse til.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
det afhænger jo desværre af, hvilken betjent man spørger :-|

Jeg skulle shoppe magasiner og stumper til en af mine åh så særligt farlige grovpistoler, men direkte adspurgt sagde Nordsjællands Politi, at når jeg havde tilladelse til pistolen, så anså de det for meningsløst tidsspilde at søge import-tilaldelse til "stumper og sliddele" som magasiner, aftrækker, div fjedre og sigtemidler.

Så jeg bestilte bare skidtet i hhv spanien og polen og fik dem levere med Pest Danmark, no questions asked
Svar
#12
Det er egentlig sjovt at der bliver nævnt at det kræver tilladelse hvis delen kommer et sted UDENFOR EU, og ikke kræver tilladelse INDENFOR EU.
Mig bekendt er "import" en grænseoverskridelse af en given vare - ved den DANSKE grænse, og der er desuden ikke skelnet noget sted i loven at import skal følge de til enhver tid gældende ydre grænser for EU-fællesskabet.
At man så ikke toldbehandler så hårdt indenfor EU, er så en anden sag.
Så allerede dér ved man at udmeldingen er på gyngende grund.

Har dog selv problemer til tider, når jeg bestiller dele fra et IKKE-EU land - til Grønland, som OGSÅ er udenfor EU.

Der skal det lige i transit igennem PestDk, og de skal sateme NOK sørge for at vi ikke får dele som de ikke mener vi skal have - fordi det ikke passer i PestDk's humør.

Sørgeligt. Men som oftest går det normalt anden gang.

Ennu mere sørgeligt er det, at flere kurér-firmaer ikke har kontorer i Grønland - så flere kan godt SENDE til Grønland, men man kan ikke sende FRA Grønland med samme kurér.
I nogle tilfælde er et PostGrønland som står for udleveringen, og i nogle tilfælde udleveres pakken til PestDk, som videreformidler pakken til PostGrønland.
Og voilá, så er kurér-forsendelser pludselig også begrænsede af PestDk's humør.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#13
Ny sag, hvor vi lige kan læne os tilbage og se hvad udfaldet bliver (popcorn)

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.ph...34&start=0

Ikke megen hjælp fra Jægerforbundets jurist. Skræmmende at der ikke er nogen der samler op på våbensager, så andre har mulighed for at følge med i hvad vej vinden blæser [xx(]
For det ser ud til at det er vindretningen der afgør hvilket svar man får...

--
FKF

ANNA
Svar
#14
Det er det glade vanvid. Politiet aner ikke hvad de har med at gøre. De lytter bare til skat som heller ikke aner noget.

Aftræk magasin kræver ikke import tilladelse når det er en reservedel til en riffel man allerede har tilladelse til. Det står i loven, som de ikke engang kan læse. Pinligt!
Svar
#15
ustomsen
Hvor er det du i loven kan se at der ikke kræves IMPORTTILLADELSE ?
§ ??

Det sjove er faktisk at i den FN aftale som ligger til grund for den EU forordning omkring grænseoverskridende handel med våben og dele til våben. Som var basis for den ændring af den Danske våbenlov fra 2010.
Her står faktisk at "affyringsblokeringsmekanismer" er omfattet af samme krav om im/eks-porttilladelser som alle øvrige dele, som er væsentlige for et våbens funktion


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#16
Lige præcis. Det står ingen steder. Der står "herunder" og ikke "blandt andet" . Herunder er det samme som at det gælder de nævnte ting. Der står hverken aftræk eller skæfte. Der står magasinet nævnt., så det kræver tilladelse. Det må jeg eftergive.
Svar
#17
For interesserede vil jeg bare sige jeg fik 10% sommerrabat på alle mine køb, slap yderligere for at svare momsen og tolden, og fik det sendt til en anden Norsk adresse hvor jeg hentede det. Perfecto service!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)