Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad kan man lave af sjov...
#1
Ideer modtages:-)

Jeg har en Sauer 202 Hatari XT i cal. 458 Lott stående, som ikke bliver brugt... Det er jo synd.

Jeg overvejer en ny pibe, men ved ikke hvad der skal vælges..?

Jeg er mere til fladtskydende kalibre end til krumbanevåben. Jeg er tilhænger af korte våben, hvilket jo ikke helt harmonerer med fladtskydende kalibre.

Der skal monteres lyddæmper og piben skal flutes. Pibediameter må max. være 22 mm.

Jeg tænker selv noget 7 mm, cal. .30 eller max. .338.
Kan der laves noget brugbart til jagt i F.eks. 7 mm rem mag eller .300 WM med kort pibe - max. 50-55 cm's længde?

Er der nogen der har nogle erfaringer? Der findes jo flere halvautomater i magnumkalibre med ret korte piber.

Ideer modtages meget gerne.
.376 Steyr

En god gaveidé, børnebogen, "Andreas på bukkejagt"
Svar
#2
Skal det skiftes ud? eller pibes om? der er jo en vis forskel..[Wink]
Svar
#3
Er der nogen der har nogle erfaringer? Der findes jo flere halvautomater i magnumkalibre med ret korte piber.

såmænd, men det er også den tåbeligste modedille i nyere tid [B)]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Hvad skal du jage og på hvilke afstande?

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Nogle af de nævnte kalibre i magnum, kan jeg kun sige - Glem det.

De nævnte kalibre skal alle have en vis længde for at brænde krudtet af, ellers fyrer du for Gråspurvene[Wink]

Det er muligt at nogle af Hallal automaterne laves m. kort pibe i f.eks. 300WM, men grundlæggende vil man ikke få meget mere ydelse end i 30-06, men til gengæld en dejlig stor mundingsflamme.

Jeg ved ikke om 375 H+H kan køre i en kortere pibe, men det kan andre sikkert svare på.

Schönauer

Ulv
Nej Tak!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Og skal den bruges i Scandinavien er der vel ikke noget du ikke kan skyde med en 30-06
Svar
#7
375H&H "kører" fint i en kort pibe ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Sådan en flammekaster er ret ubrugelig til natjagt. Hvad med en af de nye 6mm ? Eller en 308w

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Hvad med at bygge en .375 CheyTac.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#10
Det skulle vel aldrig være fordi du er en rekylling at den samler støv?
En Lotte kan jo lades ned til 45LC eller blive fladskydende med en 250grains Hornady Monoflex.
Hvad siger du til 3075fps fra en 24" pibe og +-5cm ud til 200m (hvor den stadig holder 3kj).
En 325grains FTX går 2750 for +-5cm ud til 195m og 3,9kj på 200m.

En 7mm WSM kan jeg få op i 2900fps fra en 55cm pibe med 162gr Hornady A-MAX og brænde 60grains Vv N550 100%.
Tænk på at jo mere hals der kommer på hylsteret jo sværere bliver det at få brændt alt det krudt der er plads til i en så kort pibe.
En 8x68 kan nå at brænde et hylster fuld med en 220grain kugle i en 55cm pibe.
Svar
#11
Tak for inputs..

Systemet er et magnum system. Som jeg forstår det, skal jeg holde mig til magnum kalibre?

Eller kan det lade sig gøre med f.eks. en .30-06 pibe i et sådant system?

Det er ikke fordi jeg har rekylskræk.. Og jo, sådan en Lott kan da være sjov på bane. Men som min tilværelse er pt, er baneskydning fuldstændig nedprioriteret. Den tid jeg har tilovers, bruges så vidt muligt på jagt:-)

Måske jeg bare skal sælge riflen istedet... Jeg overvejer lige..

.376 Steyr

En god gaveidé, børnebogen, "Andreas på bukkejagt"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)