Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202 classic eller classic xt
#1
hej
skal købe min første riffel, jeg skal have en Sauer 202. ved bare ikke om den skal være med træskæfte eller plastikskæfte, har altid syntes godt om rifler med træskæfte, men må sige at den med plastikskæfte ser meget beast ud. Den skal bruges mest til jagt i Danmark, men også lidt i Sverige.
Hvilken skal jeg vælge?

Hagljagt, riffeljagt

Flyttet af Kima
sauer 101 select 30.06
Meopta 3-10x50 Meostar R1
Baikal IJ27 sporting 12/76
Svar
#2
Velkommen Lasse, det kommer jo helt an på hvad du personligt bedst kan lide, jeg har selv rifler i begge materialer og skydemæssigt er det jo nok ligegyldigt så igen køb den DU kan lide, men er du sikker på at nu når du skal ud og investere at du ikke burde overveje en 404 hvor Sauer jo har rettet alle de fejl de havde på 202??
Svar
#3
404 har modsat 202 ikke en standardlåsekasse i stål. Skal bestilles ekstraordinært, ellers er den i aluminium.
Jvf det forrige nr af JEGER er det en hæmsko rent statistik mht præcision.....
Svar
#4
tak for svarene, holder mig nu til en 202 da jeg syntes 404 er lidt for dyr ;-)

Hagljagt, riffeljagt
sauer 101 select 30.06
Meopta 3-10x50 Meostar R1
Baikal IJ27 sporting 12/76
Svar
#5
Hej Lasse.

Personligt synes jeg at træskæftede rifler er behageligere at skyde med en med et plasticskæfte.
En riffel der ligner et Beast slår nødvendigvis ikke mere ihjel end en riffel med et elegant udseende...
Skal din kommende riffel bruges hvor du kommer til at kravle en del på klippegrund, så er et plasticskæfte at foretrække, men skal du sidde i en stige vil et træskæfte være ganske udmærket.
Følg din intuition når du står ved disken og skal vælge...

Mvh. Bjarne
Svar
#6
Hej Lasse

Jeg har selv to syntetiske Sauer 202. Hhv en Forest XT og en Hatari XT som jeg er svært glade for på alle måder.

Jeg havde tidligere Bla 202 Take Down med træskæfte og det der fik mig til at skifte var primært at træet på min riffel fik hak, ridser osv når jeg havde den med på jagt.
Måske jeg bare ikke er gammel nok til træskydere men jeg har på intet tidspunkt fortrudt at jeg gik plasticvejen... tværtimod

Jimmy[8D]
Svar
#7
Hej.

Jeg ejer ikke en riffel eller et jagtgevær med træ. Har Sauer 202 og 303 i plastik og er godt tilfreds. Tidligere havde jeg rifler med træskæfte men er kommet til den erkendelse at for mig er en riffel et værktøj. Plastik ændrer sig ikke uanset hvor meget vand det får, og jeg blev lidt træt af det når der kom ridser i skæftet. Jeg kunne self passe lidt bedre på men nogen gange er man jo nede og kravle osv. bliver plastikskæftet lit trist i farven finder man bare vinylrensen frem og så er der hurtigt pænt igen.

Mvh. Taby
Svar
#8
Hej
Havde træ skæfter på min 202 da jeg købte den, men blev meget træt af, at de blev matte og ridset efter en jagttur på 3 dage.

Jeg købte så XT skæfter, og dem har jeg vært glad for, de er ligeglade med vand og snavs, og skal ikke have olie hele tiden

Personlig holder jeg også bedre ved kanonen

MVH Bobby
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)