Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
træ vs syntetisk skæfte
#1
hej
er lidt i tvivl om den riffel jeg er i gang med at investere skal have træskæfte eller syntetisk skæfte. det er en Sauer 202 classic, jeg har altid syntes træskæfte ser meget flot ud, men er meget øm overfor trykmærker. samtidigt syntes jeg også at riflen med syntetisk skæfte også ser godt ud, men syntes ikke den har den klassiske stil, som jeg godt kan lide. den skal bruges primært til jagt på råvildt og kronvildt her hjemme i Danmark og håber senere på at kunne komme til Sverige og skyde Elg. min første tanke er at gå ned til en våbenhandler og prøve at holde og skuldre dem begge to og så vælge den der falder mig bedst ind.
men er det en god ide ??

Hagljagt, riffeljagt
sauer 101 select 30.06
Meopta 3-10x50 Meostar R1
Baikal IJ27 sporting 12/76
Svar
#2
Er du øm over for dine våben? Passer du godt på dem. Kan du lide de er smukke? Så vælg træ skæfte.

Er en riffel et stykke værktøj som skal bruges så vælg plastik. Jeg har en blaser i dag med træ skæfte. Er super glad for den. Overvejer dog en billig plastik riffel som brugs riffel.

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#3
er lidt øm omkring mine våben, syntes men syntes at der er lidt klassik over træskæfter og der er lidt moderne over syntetisk skæfter og jeg kan lide dem begge. så jeg kan virkelig ikke beslutte mig. men jeg vil nok ned til bøssemageren og have dem begge i hænderne og så vælge den jeg bedst kan lide. [Wink]
Hvilken blaser har du ???

Hagljagt, riffeljagt
sauer 101 select 30.06
Meopta 3-10x50 Meostar R1
Baikal IJ27 sporting 12/76
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)