Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202 classic vs Mauser m12 træ
#1
Hej
skal have riffel ved bare ikke hvilken. ved godt det er en mærkelig sammenligning da det ene er en mellemklasse riffel. det jeg godt kan lide ved Mauseren er at man kan lade den oppefra og den tre trin sikring. det jeg godt kan lide ved Saueren er at dens låsegang og jeg syntes personligt at Saurs sikring er genial.
hvad skal jeg vælge ???

Hagljagt, riffeljagt
sauer 101 select 30.06
Meopta 3-10x50 Meostar R1
Baikal IJ27 sporting 12/76
Svar
#2
Det er jo netop sikringen på Sauern som er en af årsagerne til at de kom med 404, og der er ikke noget at klage over på Mausern,
Svar
#3
Umiddelbart mener jeg ikke at du kan sammenligne 100 procent.

Jeg står selv og vakler lidt imellem en 202 classic xt og så en ny m12 extreme.

Jeg havde både M12 extreme og S101 i hånden i torsdags, og selvom det er to ret identiske rifler, så har Mauseren så meget mere "feel".

M12'eren er også kommet i en "solid" model. 20" pibe Ø19mm. Jeg har lige sendt en forespørgsel rundt til de fleste større jyske butikker, da jeg umiddelbart ikke kan finde den nogle steder i dk endnu.

Beklager for offtopic, men hvis du vil ofre pengene, så synes jeg bestemt at du får mest ved at vælge 202. Pibeskift alene er en rimelig vigtig faktor/forskel i min optik.
Mvh

Niels.
Svar
#4
tak for svarene vælger nu en Mauser m12 på grund af pris forskellen syntes det er lidt mærkelig at en sauer er steget så meget i pris, engang kunne man jo få en Sauer 202 for 10000 kr. men valgte mauseren på grund af sikringen, så kan jeg desuden også få en bedre sigtekikkert [Smile]

Hagljagt, riffeljagt
sauer 101 select 30.06
Meopta 3-10x50 Meostar R1
Baikal IJ27 sporting 12/76
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)