Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny riffelkikkert
#1
Skal have en ny riffelkikkert. kikkerten skal bruges til almindelig jagt hjemme i Danmark, men også en tur til Sverige. Det betyder ikke noget for mig at der er lys i. har kikket lidt på dem her hvilken vil I anbefale ??
http://www.korsholm.dk/dk/zeiss-conquest...estil.html med lys
http://www.korsholm.dk/dk/schmidt-bender...n-lys.html
http://www.korsholm.dk/dk/docter-3-12x56.html
http://webshop.huntinglife.net/groupprod...ostar.aspx
Indtil videre er jeg mest til Zeiss kikkerten. Kikkerten skal sidde på en Mauser m12[Big Grin]

Hagljagt, riffeljagt
sauer 101 select 30.06
Meopta 3-10x50 Meostar R1
Baikal IJ27 sporting 12/76
Svar
#2
Når du nu henviser til Korsholm så ville jeg vælge deres sæt til 18000kr. Det er en zeiss conquest kikkert men uden lys i. Få forhandlet patroner, corduba etui og riffelrem samt flipup-covers til kikkerten og en tur i skydebio. Inviter en flok venner med og du kan nok få pakken til 20.000kr
Kaliberen ville jeg vælge i 308. Den er behagelig at skyde med, kan bruges til alt i Europa og kan skyde ud til 500 meter med kikkerten og de klik den har. Kaliberen er god til vildsvin og elg ligesom 6,5x55 og 3006 også er god til disse arter. Råvildt kan nedlægges af alle de kalibre du kan få mauseren i. Mindste kaliber til kronvildt, elg og gris er 6,5x55
Svar
#3
Jeg ville overveje at købe i Tyskland i dit sted.

Du kan få en Zenith 2.5-10x56 med lys (FD7) for 11100kr eller en S&B Classic 3-12x50 med lys for 9700kr +lev hos Wittke.

Meopta R2 2.5-15x56 til 9300kr plus levering (30 års garanti) er også et godt bud.

Wittke er en god mand, at handle hos.

http://www.jagdoptik-wittke.de/shop/index.php

Mvh Pete
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by unknown

Når du nu henviser til Korsholm så ville jeg vælge deres sæt til 18000kr. Det er en zeiss conquest kikkert men uden lys i. Få forhandlet patroner, corduba etui og riffelrem samt flipup-covers til kikkerten og en tur i skydebio. Inviter en flok venner med og du kan nok få pakken til 20.000kr
Kaliberen ville jeg vælge i 308. Den er behagelig at skyde med, kan bruges til alt i Europa og kan skyde ud til 500 meter med kikkerten og de klik den har. Kaliberen er god til vildsvin og elg ligesom 6,5x55 og 3006 også er god til disse arter. Råvildt kan nedlægges af alle de kalibre du kan få mauseren i. Mindste kaliber til kronvildt, elg og gris er 6,5x55


Har set sættet, men riflen skal være i træ og jeg ikke set et sættet med en træriffel

Hagljagt, riffeljagt
sauer 101 select 30.06
Meopta 3-10x50 Meostar R1
Baikal IJ27 sporting 12/76
Svar
#5
Zeiss'en kan fås biligere ved Clounty Store

http://www.clunycountrystore.co.uk/Zeiss...50cdl6.htm

Stik dem en mail og græd, du kan måske få den biligere.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#6
Når du skriver en tur til Sverige mener du så alm jagt fra solopgang til solnedgang eller også nattevagt. Hvis det også er nat bliver du ked af ikke at have lys. Du kan kun med møg og besvær se trådkorset selv ved skumringstid herhjemme inde i en skov. Så er det altså fedt med en lille rød prik der viser vejen :-)
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Lasse202

Citat:quote:

Originally posted by unknown

Når du nu henviser til Korsholm så ville jeg vælge deres sæt til 18000kr. Det er en zeiss conquest kikkert men uden lys i. Få forhandlet patroner, corduba etui og riffelrem samt flipup-covers til kikkerten og en tur i skydebio. Inviter en flok venner med og du kan nok få pakken til 20.000kr
Kaliberen ville jeg vælge i 308. Den er behagelig at skyde med, kan bruges til alt i Europa og kan skyde ud til 500 meter med kikkerten og de klik den har. Kaliberen er god til vildsvin og elg ligesom 6,5x55 og 3006 også er god til disse arter. Råvildt kan nedlægges af alle de kalibre du kan få mauseren i. Mindste kaliber til kronvildt, elg og gris er 6,5x55


Har set sættet, men riflen skal være i træ og jeg ikke set et sættet med en træriffel

Hagljagt, riffeljagt


Det kunne være man skulle spørge i butikken om de har riflen med træ. Tirsdage plejer der ikke at være meget gang i butikken så der vil de gerne bruge tid på at handle. Hvis du vælger en sommerdag med højt solskin så er butikken også halvtom.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by usthomsen

Når du skriver en tur til Sverige mener du så alm jagt fra solopgang til solnedgang eller også nattevagt. Hvis det også er nat bliver du ked af ikke at have lys. Du kan kun med møg og besvær se trådkorset selv ved skumringstid herhjemme inde i en skov. Så er det altså fedt med en lille rød prik der viser vejen :-)



Det med lys er smag og behag. Jeg har prøver begge dele og har endnu til gode ikke at kunne se det store trådkors hvor der har været lys nok til at artsbestemme en gris - ja eller bare se hvad der er frem og tilbage på grisen. Så derfor er det stortset altid den gamle S&B uden lys der komme med om natten, nå ja og Zeissen blev solgt da den gamle S&B klarede sig bedre i skumringen. Jeg startede med en amerikansk bygget Zeiss (MC) - kedelig fyr med masser af tunneleffekt. Den blev ombyttet af Zeiss til DN duralyt (eller hvad de nye billigere nu hedder. Den nye kom så med op i vakkojan så jeg kunne prøve den ved siden af S&Beren. Jeg prøvede både med og uden lys, men for mig klarede den sig ikke bedre end min S&B og så blev den solgt.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by usthomsen

Når du skriver en tur til Sverige mener du så alm jagt fra solopgang til solnedgang eller også nattevagt. Hvis det også er nat bliver du ked af ikke at have lys. Du kan kun med møg og besvær se trådkorset selv ved skumringstid herhjemme inde i en skov. Så er det altså fedt med en lille rød prik der viser vejen :-)


tænker mest på elg jagt så nok i dagslyset[Wink]

Hagljagt, riffeljagt
sauer 101 select 30.06
Meopta 3-10x50 Meostar R1
Baikal IJ27 sporting 12/76
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by unknown

Citat:quote:

Originally posted by Lasse202

Citat:quote:

Originally posted by unknown

Når du nu henviser til Korsholm så ville jeg vælge deres sæt til 18000kr. Det er en zeiss conquest kikkert men uden lys i. Få forhandlet patroner, corduba etui og riffelrem samt flipup-covers til kikkerten og en tur i skydebio. Inviter en flok venner med og du kan nok få pakken til 20.000kr
Kaliberen ville jeg vælge i 308. Den er behagelig at skyde med, kan bruges til alt i Europa og kan skyde ud til 500 meter med kikkerten og de klik den har. Kaliberen er god til vildsvin og elg ligesom 6,5x55 og 3006 også er god til disse arter. Råvildt kan nedlægges af alle de kalibre du kan få mauseren i. Mindste kaliber til kronvildt, elg og gris er 6,5x55


Har set sættet, men riflen skal være i træ og jeg ikke set et sættet med en træriffel

Hagljagt, riffeljagt


Det kunne være man skulle spørge i butikken om de har riflen med træ. Tirsdage plejer der ikke at være meget gang i butikken så der vil de gerne bruge tid på at handle. Hvis du vælger en sommerdag med højt solskin så er butikken også halvtom.


ok hvilken montage er der på sættet vil nemlig gerne have en leupold qr montage på [Wink]

Hagljagt, riffeljagt
sauer 101 select 30.06
Meopta 3-10x50 Meostar R1
Baikal IJ27 sporting 12/76
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)