Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fornyelse af genlader tilladelse
#1
Hej

er der nogen som ved eller en link til at fornye tilladelse til genopladning af ammo[Smile]

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#2
Det er her:

https://www.politi.dk/vaaben/HTML/index....ype=p70412

/Torben
Svar
#3
Den er til sortkrudt[B)]

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#4
Hmm, ikke ifølge deres hjemmeside, men jeg har jo så heller ikke forsøgt at udfylde ansøgningen lige nu. Undrer mig dog lidt, jeg fornyede min i marts via dette link, men de kan selvfølgelig have rodet rundt i deres webserver....
Svar
#5
talte med kontoret de sagde at det ikke at siden for tilmelding ag genlade tilladelsen ikke virker korrekt dan den henviser til sort krudt[Big Grin]

han anbefalede at jeg skulle vente til påmindelsen kom og "udfylde bagsiden og sende den ind"

eller en god service der fra[Smile] og god forklaring

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#6
Da jeg søgte min genlade tilladelse for et par mdr siden, var det også den sortkrudt der kom frem.
Men jeg brugte den og fik tilladelsen 3-4 uger senere.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 308Win, 30.06, 375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#7
Hvad gør man der hvor der står "kursus bevis".

Da jeg tog kurset i 80erne afleverede jeg beviset på Haderslev politistation for at få en genladetilladelse, har ikke set beviset siden dengang.

Sonny
Svar
#8
Du behøver ikke beviset. Når det er en fornyelse så ved de jo godt du har kurset så bare lad feltet være tomt.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#9
nå hvordan er I kommet igennem det web ansøgns'dingværk' for fornyelse?

ringede faktisk til Vest og spurgte - der var jo ikke en blanket til fornyelse af genladetilladelse - kun til første gangs oprettelse? -> jo de havde kun én til alle fornyelser der skulle kunne bruges til det hele, men sendte jeg ind via først gangs blanketen/web så skulle de nok kunne finde ud af det.

MEN den Politi WEB!
går jeg ind via første gangs ansøgnings ..og oploader (pdf af gamle tilladelse + kursusbevis) + derefter samtykke erklæring -> indsende .. knappen forsvinder nogen sekunder, men INTET sker, den registrerer ikke min ansøgning

OK så via den der våbentilladelse fornyelse blanket/web -> fylder alt ud -> samtykkeerklæring etc -> indsend -> der sluger den så noget, men sender mig direkte over i betalings system til 420kr??? (genladetilladelse er mig bekendt gratis), prøver esc fra betaling, men SÅ falder hele ansøgningen sammen &/¤W¤##"!

Ved godt der skulle komme en reminder post ud til mig (min tilladelse udløber slut Februar), men ville gerne være i god tid

so whats up? ..er det pdf-FORMAT den ikke vil sluge ved upload ? - eller

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#10
Jeg har oplevet at blive smidt af fordi mit scannede dokument fyldte for meget.

Så snart jeg havde skaleret det ned, så åd systemet det.

Nu er det også for meget forlangt af et offentligt system at det oplyser maksimum størrelse på vedhæftede filer [xx(]

Så hellere lade brugerne bruge timer på nye forsøg der hver gang strander samme sted.

Jeg skrev en klage til dem...........en generel klage over at systemet ikke oplyser begrænsninger på vedhæftede filer.
Klagen blev besvaret efter nogle uger, hvor ACV spørger efter hvilket journal nummer jeg havde oplevet en begrænsning af størrelsen på vedhæftede filer [xx(][Sad][V][:0][B)]

Og hvis jeg ikke oplyste journalnummeret inden for et par uger, ville de betragte sagen som afsluttet.

For pokker da.........det er sgu da ved ALLE journalnumre en begrænsning af filstørrelsen, men det fattede sagsbehandleren ikke.

Jeg orkede ikke at gå videre med klagen da jeg har andet at lave......

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
yes loftet med de 2Mb ramte jeg også tildigere -> jeg nedskalerede til under 1Mb ialt..men jeg havde 3 stk scans jeg ville samle da systemt kun tillader én vedhæftning (gamle tilladelse og 2 versioner af kursusbevis)..det nemmeste var af bruge pdf .. MEN det ser ud til netop pdf var det systemet ikke kunne sluge (det gav dog ingen fejlmelding, eller hang.. bare kom ikke videre)

SÅ det praktiske problem var at samle 3 jpg til én jpg. IrfanView kunne gøre det via at special paste, så scans blev klisteret på siden af hinanden.

Har lige sendt af sted og kom igennem (brugte alm førstegangs ansøgnings blanket, så jeg ikke bliver promptet for at betale 420kr som hvis man bruger fornyelses blanketten) og har fået kvittering på modtagelse. Dog satsede jeg, det med samtykke erklæring er bøvlet at printe ud og scanne .. jeg bruget den jeg havde lavet fra en ansøgning fra juni 2015 (så får vi se om de æder den)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#12
Tilladelse!! og saa skal den ovenikøbet fornyes.................. I bor sgu I det forkerte land!
H
Hogmeister
Svar
#13
Vi ved det H. Vi ved det.
Svar
#14
Ja.. og tilladelse er ikke "nok" du skal også lige på kursus først, så du ikke kommer galt afsted med det farlige røgsvage krudt, og de Grimme-grimme Farlige FÆNGHÆTTER [:0][:0][:0]

Nå, ja og så skal du lige fraskrive dig et hjørne af Grundlovens paragraf om "ejendommens ukrænkelighed" og lade politiet checkke din "opbevaring af krudt og gænghætter" uden en dommerkendelse ..

Vi bor ikke i det forkerte land, men vi har helt klart haft de forkerte politikere og embedsmænd i mange herrens år .. [xx(][V][Sad!]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)