Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9,3x64??
#1
hej [Smile]

nogen der kender til kaliberen 9,3x64?
tænker på, dies, hylstre, rekyl, kuglebane, fabriksammo, og folks erfaringer med kaliberen Smile

jeg ved at den bliver betragtet som værende en 375H&H i tyskland
og syntes kun at kunne finde en slags fabriks ammo her hjemme en rws uni classic 19g? Smile

mvh. lunderskov
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#2
Hej Lunderskov

Den har noget mere spark end en 9,3x62er.

Russerne har valgt at gøre den til standardkaliber i deres militær finskytterifler med 250gr (16,2 gram) kugler, hvilket tyder på en rimelig kuglebane. Hvis de havde råd ville de vist også have haft den i maskingeværer.
Den er utroligt populær ved russiske jægere, og der fås derfor billig fabriksammunition fra russiske Barnauld.
Skal du have noget ordentligt ammo, er det måske ikke lige det du skal have, men så findes der jo RWS.

Projektilet er det samme som 9,3X62, så rigeligt udvalg i kugler.
Har selv kun prøvet et par skud med den på en papkasse, men de par stykker jeg kender der har den er glade ved den.
Hvis du vil bruge den i Afrika, skal du lige være opmærksom på at selv om den kan det samme som 375H&H, er det ikke sikkert den må for det pågældende lands lovgivning.

Sonny
Svar
#3
hej sonny Smile

ja hvis det er en millitær kaliber må den jo kunne noget Smile
heller betale for rws end bruge barnauld Smile godt nok koster et hylster 12kr. pr stk men det går Smile
ja kugle udvalgten er stort til genladning også derfor den kaliber tiltrækker mig lidt Smile

lidt unfair den ikke må bruges i afria, når den kan det samme som 375 Sad men det må jeg jo leve med, der er mange dage til jeg får råd til en tur til afrika Tongue
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)