Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
How to: Quickload på Windows 10 Ultrabook
#1
Her en lille guide til at installere Quickload på en Windows 10 PC uden CD-Rom drev.

Jeg har en 4-5 år gammel Quickload version 3.6, og det er den der er installeret på den nye PC.

Først må den originale Cd-Rom laves om til et Image (en fil) som kan lagres på en harddisk. Til dette har jeg brugt gratis-programmet Daemon Tools Lite (find det med Google).

Derefter har jeg kopieret dette image over på den nye Windows 10 PC via en transportabel hard disc.

Så skal man bruge Daemon Tools Lite igen, for at simulere et tilsluttet CD-rom drev, så PC'en narres til at tro, at et sådant er tilsluttet. Vælg mount, søg og vælg det ”image” af Quickload CD-rom'en som du lige har lavet.

Så kommer der en ny Windows 10 finte, for Setup.exe skal køres i Windows 8 compatibility mode, dvs programmet ikke kan installeres normalt under Windows 10. Det fungerer ikke.

Se evt her:
http://www.howtogeek.com/219782/is-windows-10-backwards-compatible-with-your-existing-software/

Så når imaget er mountet højreklikker du på setup.exe og vælger egenskaber og herefter fanebladet kompatibilitet og vælger Windows 8 i dropdown menuen.

Kør så setup.exe som administrator, og vupti har du kort tid efter QL på din nye ultrabook.

Du kan kopiere alle filerne med dine gamle ladninger over på den nye PC, så du fortsætter hvor du slap.

Quickload købes hos Guns and Powder i Laurbjerg og kan altså fint køre med Windows 10 med lidt hiv og sving.

Mvh Pete
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)