Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ultralet haglgevær pose/hylster -> fjeld?
#1
findes der et eller andet meget meget let der kan bruges til lidt beskyttelse (ikke så meget slag/tryk .. som mod grene/snask/regn etc)

vil på fjeldet efter ryper med settern. Sidtse år gik jeg op fra vejen hver daa og ned igen = for meget spild til -> tænker nu på at campe omkring trægrænsen (og msåke fiske lidt oven i). Men mit fjeld udtyr er typisk solidt Norsk højfjelds udstyr og for tungt til dety jeg vilæ her -> ved at planlægge en UL oppakning (nyt telt, sovepose, kogegrej, ryg sæk etc) og tæller hvert 100gr

har til videre kun fundet foldbare etuier på end 3-400gr = for meget .. en let vandafvisende pose/strømpe på max 200gr der kan modstå lidt grene/torne er hvad jeg er efter. Findes det?

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#2
Hvad med det her[?]

http://www.amazon.com/Allen-Gun-Sock/dp/B0048LDFUE

http://www.amazon.com/Remington-Silicone...B006IC0UM2

Schönauer

Ulv
Nej Tak!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
den der er 'strikket' kommer at hænge fast i alt ting. Tænke mere på noget tætvævet 'glat' stof.. kan ikke se om det er tilfældet i det andet link.

Men er der noget i DK eller EU så det med sikkerhed kan skaffes hjem inden for par uger?

Edit 5/8:
har hos lystfiskeren funde billi stangpose i nylon uden skillerum = passer fra munding ned til kolbehals.

hvis jeg vil have lidt 'knubs' beskyttelse af løb = rørskåle i 'skum'
skulle passe ned i løbsdelen

Er der nogen af de fiskekyndige der ved om man kan få længere/ større stangposer uden skillerum og vandafvisende (fx til havstang?)
/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#4
Ring til MB Jagt i Hobro og spørg efter Allan.
Han kan garanteret godt hjælpe dig.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 308Win, 30.06, 375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
Skal du ikke bare ud at løbe lidt og så glemme gramjagten og holde fokus på den rigtige jagt #128521;

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#6
@Hesselager: OK ringer til MB

@yeti: mht gramjagt vs løb .. jeg kommer rigelig ud og gå/'springe' i terræn med setteren OG jer ER den slanke type (det er ikke der der skal spares). Det er de 3,5kg gevær + 1kg patroner etc oven i alm langturs grej der gør at fornøjelsen at gå ind 'full loaded' og campe bliver lidt mindre for en 'bare' 4-5dages tur. (det er 5kg+ jeg kommer at spare = opvejer ekstra vægten af jagtudstyret..håber at lande på omkring 15-18kg i alt inkl jagtudrustningen..ny rygsæk på vej = Bergans Helium 55 skulle lige kunne tage det vægt med komfort)

har lige afprøvet Nordic Halland LW telt (1½kg) her til nat (med Thermarest neoair xlite underlag og min gamlle fjeldräven sommerpose..der en ny North Face UL 2c dunpose på vej der skal testes). Telt ser fint ud god plads til mig og hunden i teltet (og hund kunne holde sig i ro, det var fint)..fint absis til udstyr, kogegrej eller hund

var ved at kigge på let gevær i 20/76..fx Cynergy featherlight (men den sælges vist ikke i DK) .. anyway det kan ikke nåes at få i pas etc nu

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#7
Så bliver du jo fjerlet. Jeg har været på en solotur med forsyninger til 10 dage. Her endte vægten på 32kg plus det tøj og støvler jeg gik i. Grunden til at vægten kom så højt op var at jeg grundet jeg var alene fx havde Gore-tex overtræk til soveposen hvis teltet nu skulle blæse i stykker osv. Jeg har også været over Glittertinden med 27 kg i rygsækken - teltede med en der ikke var så erfaren og derfor måtte jeg tage det store slæb. Når man går med så tung oppakning får turen karakter af transport men med træning er det fuldt muligt. Når man så er inde ved målet kan man jo lave en Base Camp og klarer topturer eller jagt med ultra let oppakning.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#8
http://www.allmogejakt.se/PICTURE/525-19...00x500.jpg.
Svar
#9
http://www.allmogejakt.se/mobile/categor...lovjevaska
Svar
#10
God tur , der skulle efter sigende være mange og store kuld i år . [Big Grin]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by støver

God tur , der skulle efter sigende være mange og store kuld i år . [Big Grin]


jo tak .. ses vi til træning på 3-høje?

mht til 'æseltasker' .. har fra min gamle terrier en helt fin en der været på fjeldet 2 gange..den er nok en størrelse lidt mindre end jeg ellers ville vælge til setter - men til kort tur passer det vist lige .pt har jeg ham oppe på 4liter vand (colaflasker) + sæk til tilvænning

og kan være hans form bliver sådan hans oppakning kan få et par dåseøl til mig med (ølhunden!)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#12
Kommer ikke til Trehøje i år . Har en aftale med et par svenske seksender [Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)