Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus
#5
Der er som andre af de agtværdige formænd er inde på mange ting der skal tages højde for.

Mine erfaringer stammer primært fra pillefyr som var min første tanke at anbefale da jeg læste indlægget.

Jeg opvarmer ca 300 m2 i to bygninger med mit standard pillefyr som er 8 år gammelt. Det er et "budget" pillefyr uden alt for meget elektronik og som i indkøb vel koster ca 35 kg plus skorsten og fittings

Jeg synes at arbejdet er minimalt mht pasning. jeg renser fyret for aske ca en gang om måneden lidt afhængig af hvor koldt det er udenfor. Og den operation tager ca 10 minutter... thats it.
Pillerne har jeg plads til at få blæst ind. Ca 6 tons ad gangen så dem har jeg heller intet arbejde med.

Det er klart den billigste måde at få leveret piller på, og hvis du så oven i købet bor i nærheden af den Tyske grænse er der voldsomt mange penge at spare på at få piller fra Tyskland.

Jeg har en kombi varmtvandsbeholder så jeg om sommeren har slukket fyret og kører på el. Det er for dyrt at holde et pillefyr kørende hvis det kun er til varmt vand.

Min årlige varmeudgift er ca 12 - 13000 kr i et hus fra 59 i middel isoleringsstand. Det fås vist ikke meget bedre.

Jeg er klar over at mit set-up er nærmest optimalt fordi jeg nærmest intet arbejde har i håndtering af piller, men jeg er ikke i tvivl om at jeg stadig vil anbefale det selvom der skulle være noget mere arbejde i det[Smile]
Svar


Beskeder i denne tråd
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af Jimmy - 03-08-2015, 07:34 PM
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af CP - 03-08-2015, 08:56 PM
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af STROM - 04-08-2015, 03:59 PM
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af Klokker - 06-08-2015, 01:36 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)