Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus
#9
Tusinde tak for svarene alle sammen! [Smile]

@ McQuolle: Fjernvarmen ligger på 725 DKK pr MWh. Det er umiddelbart i den høje ende...
Der er rigeligt plads til fyr og træpiller.

@ CP: Der har som sagt været installeret fjernvarme, så jeg kan nemt få det geninstalleret mod en mindre udbetaling. Den korte version af den lange historie er at vedkommende der har tidligere har boet i bygningen, var medlem af bestyrelsen i fjernvarme foreningen. Han ragede så uklar med resten af bestyrelsen, og valgte derfor at installere oliefyr, og få lukket for fjernvarmen. Jeg ved ikke hvor mange år det er siden. Da jeg købte ejendommen fik jeg min advokat til at undersøge lovligheden af dette, og alt er i skønneste orden! MEN jeg tror du har ret, så hvis jeg får geninstallereret fjernvarmen, så er jeg låst til det... [xx(]

Med hensyn til pillefyr så har jeg hørt om en del der har haft problemer med styringen, fyr der går ud i utide, dyre reparationer m.m.
Så det er godt at høre der er en del af jer der har positive oplevelser med det. Dog træls at kedlen skal renses/tømmes regelmæssigt. Kan godt lide noget der bare passer sig selv. Men olien er godt nok en dyr løsning!

Nogen der har andre gode forslag? [?]

SWAG! We use it a whole lot in long-range shooting...
Scientific Wild-Ass Guess...
SWAG! We use it a whole lot in long-range shooting...
Scientific Wild-Ass Guess...

Svar


Beskeder i denne tråd
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af Jimmy - 03-08-2015, 07:34 PM
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af CP - 03-08-2015, 08:56 PM
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af A-frame - 04-08-2015, 01:24 AM
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af STROM - 04-08-2015, 03:59 PM
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af Klokker - 06-08-2015, 01:36 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)