Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus
#15
Citat:quote:

Originally posted by A-frame

@ Schönauer
Det lyder rigtig fornuftigt!
Hvor ofte skal der så fyldes træpiller på? Altså har du en tank/silo til 1 pose af gangen? (er en pose 25kg eller?) eller har du en stor tank/silo til et tons eller lignende??

Gad dæleme godt vide hvor stor besparelsen vil være ved at bruge træpiller fremfor olie eller fjernvarme...

I energirapporten står der et forventet varmebudget (med olie) på 55.000 DKK p.a. !!! [:0][:0][:0]
Det er jo selvfølgelig før det er isoleret, skiftet til termoruder m.m.

SWAG! We use it a whole lot in long-range shooting...
Scientific Wild-Ass Guess...




Jeg har bygget en tank der tager 500 kg piller. De sidste 500 kg står ved siden af tanken. Har fundet en lokal leverandør der leverer 1 tons adgangen og 500 kroner under listepris. Så slipper jeg for at havde for mange penge investeret i lager, samt at det tager plads.

Livsstil vil jeg ikke kalde det. Købte huset m. pille anlæg, men det kørte ad h[}Smile][}Smile][}Smile][}Smile][}Smile] til. Det var et pause fyrings anlæg. Magen til lort skal man lede længe efter. Hvis det kunne blive en livsstil så måtte det være fordi man havde en hjerne skade.
Med digital styring kører det som en leg, når det først er tunet ind. Man kan evt. sætte et GSM modul på, hvis man gerne vil have alarm ved problemer. Det har jeg dog ikke og heller aldrig følt behov for.

Schönauer

Ulv
Nej Tak!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Beskeder i denne tråd
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af Jimmy - 03-08-2015, 07:34 PM
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af CP - 03-08-2015, 08:56 PM
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af Schönauer - 04-08-2015, 02:30 AM
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af STROM - 04-08-2015, 03:59 PM
Centralvarme/ opvarmning af ældre hus - af Klokker - 06-08-2015, 01:36 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)