Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hjælp til opstart af brunering
#1
hej jeg har fået et kogekar af min bøssemager til at koge vand i når jeg skal varme brunere Smile
karet er lavet så der kan ligge et varme element inde i et rør der går gennem karet, men hvor finder man sådanne rør, og hvor de ikke koster ens opsparing, karet er 15x15x100 så 22.5L og det skal varmes op til 102° desuden er der et kar til salt brunering det det skal så bare opvarmes til 150°. og for at styre temperaturen skal der en form for termostat på men hvordan får jeg lavet alt det her for at det virker? og hvor køber jeg de forskellige dele?

desuden skal jeg bruge et køleskab til varme skab, min bøssemager har fået sit lavet for 40 år siden så han ved ikke hvordan det er lavet, kun hvordan det virker [Big Grin] men der er 3 bøtter vand og en alm. gløde pære og en varme pære i skabet i mellem løbene og pærerne er der en træ plade, desuden er der en blæser og udluftning, for at styre fugtigheden og pærerne er styret af en termostats temperaturen og fugtigheden skulle ligge på 40 hvordan får man det lavet? den skal kunne varme omkring 20-25° grader og 20-30% fugtighed til at tørre skæfter i om vinteren grundet der er koldt i værkstedet Smile

er der nogen der skulle ligge inde med de dele der skal bruges er jeg gerne modtager og er der en der har et køleskab der ikke virker i sønderjylland så sig endelig til Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)