Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flere moderatorer?
#1
Har vi brug for flere moderatorer?

Det er helt fint med mig at Kim har andet at se til og ikke altid scanner dette fora (dette er ikke en klandren af ham!).
Dog finder jeg det lidt sølle at vi nu på andet døgn skal se på utallige spam indlæg fra ham der vil sælge illegale pas og kørekort.

Jeg synes det sender et negativt signal at han får lov til at blive og ikke er slettet efter kort tid.

Så måske har Kim brug for hjælp?
Svar
#2
Jeg har tilladt mig at sende en komplet kopi af indlægget til ABUSE@GMail.Com

Ved eventuelle spam-indlæg eller hvor noget generer, der kan man normalt sende en henvendelse til ABUSE@ "derhvormail'enkomfra.com"
Flere af de store har enten ADMIN@ og ABUSE@ mailadresser.

Det gjorde jeg også ved den tidligere bruger der gjorde nøjagtig det samme - i håb om at de så vil holde øje med mailkontoen der er nævnt i indlægget og eventuelt gå videre med anmeldelse af personen, da de har bedre mulighed for eventuel understøttelse med data for retsforfølgelse.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Tja det griber da om sig - nu er der en hel stribe af de forp..... svindlere på spil under "optik og sigtemidler".[Sad]

9,3*57
9,3*57
Svar
#4
Jeg har haft fat i @RAN

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Ja hvis de oplever at der får lov at hænge et stykke tid vender de tilbage. Sitet kunne også have en verificering i forbindelse med oprettelse af brugere. Så ideen med flere muggeratore er ikke dårlig. Men det kræver selvfølgeligt nogle fornuftige mennesker med for megen fritid... og de er nok svære at finde herinde ;-)

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Alle tre indlæg endnu en gang mail'et videre til ABUSE@Gmail.Com

Ved ikke hvad Admin/øvrige mod's plejer at gøre - men så er der da gjort noget.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
Hvis det er en fysisk afrikaner der får løn for at sidde at lave den slags indlæg så er det meget svært at gøre noget ved andet end at slette indlæggene så hurtigt at de ikke skaber trafik.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Ja hvis de oplever at der får lov at hænge et stykke tid vender de tilbage. Sitet kunne også have en verificering i forbindelse med oprettelse af brugere. Så ideen med flere muggeratore er ikke dårlig. Men det kræver selvfølgeligt nogle fornuftige mennesker med for megen fritid... og de er nok svære at finde herinde ;-)

Mvh.

Yeti



Bare det krav med "fornuftige" udelukker jo langt de fleste om ikke næsten alle herinde.[B)][B)][Wink][Smile]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#9
[/quote]
Bare det krav med "fornuftige" udelukker jo langt de fleste om ikke næsten alle herinde.[B)][B)][Wink][Smile]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
[/quote]
Nej, Kun en...[8D] @n a.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Santo



Bare det krav med "fornuftige" udelukker jo langt de fleste om ikke næsten alle herinde.[B)][B)][Wink][Smile]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
[/quote]
Nej, Kun en...[8D] @n a.

Mvh

Santo
[/quote]
Santo nu skal du da ikke føle dig helt udenfor [B)][Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by yeti

Ja hvis de oplever at der får lov at hænge et stykke tid vender de tilbage. Sitet kunne også have en verificering i forbindelse med oprettelse af brugere. Så ideen med flere muggeratore er ikke dårlig. Men det kræver selvfølgeligt nogle fornuftige mennesker med for megen fritid... og de er nok svære at finde herinde ;-)

Mvh.

Yeti



Bare det krav med "fornuftige" udelukker jo langt de fleste om ikke næsten alle herinde.[B)][B)][Wink][Smile]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed



Det var præcis det jeg mente... men det er vel også det som gør at vi føler os hjemme her [Wink]
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Jeg kan oplyse d´herrer om, at sagen for længst er meldt til politiet. Det blev meldt til politiet og indholdet sendt sammen med de fodspor, som pågældende personer har efterladt i vores systemer....

Vi fjerner indlæggene lige så hurtigt vi opdager dem. Men selv om vi faktisk er en håndfuld moderatorer, driver vi denne indsats på frivillig basis. Det kan betyde, at der nogle gange kan gå lidt tid, inden noget bliver opdaget.

Ingen af os har tid til at sidde og overvåge forummet 24/7. Vi logger på lejlighedsvis, ligesom Jer andre. Derfor vil det være til stor hjælp, hvis I gør som en del af jer plejer - at sende en PM om, at der er noget i gære... og så lige kopiere et link ind til den tråd, hvor der er noget i galt... så er det hurtigt for os at fjerne det - og vi skal ikke sidde og trawle alle diskussionstråde igennem, for at finde et spamindlæg..... Der er større chance for, at der sker noget med spamindlæggene hurtigt, hvis den fremgangsmåde bliver fulgt - frem for at diskutere moderatorindsatsen på forummet...

Det er mere end en uge siden, at sagen blev anmeldt til Politiet - de har bare ikke reageret endnu. Der er på moderatorteamets vegne også sendt en mail til spammernes mail-adresser med et indhold, der fortæller, at den gennemsnitlige bruger her på forummet er dansk statsborger, har kørekort og et rigtigt pas, hvorfor der ikke er et marked herinde for de tjenesteydelser de sælger og at deres opslag + "fodspor" er videresendt til politiet. Det har så tilsyneladende ikke forhindret dem i at fortsætte indsatsen.

I kunne jo også lave lidt sjov med dem, for at gøre dem trætte af at poste indlæggene... dænge dem til med spørgsmål om hvad tingene koster, hvad de skal bruge af materialer o.a. for at de kan lave de ting, de spørger om... De fleste herinde plejer da at gode for en gang gas... vi kunne jo i fællesskab gøre det tilstrækkeligt surt for dem at fortsætte indsatsen på VTF.... Men pas på I ikke kommer til at købe noget - for det er ulovligt!

Det er også helt fint, at I sender mails videre til abuse@adresser og lign. hos de mailudbydere de bruger. Gør endelig det... men den samme salgstekst har nu været postet med 6 forskellige mailadresser, så jeg tror de laver en ny mail hver gang for at gøre det mere bøvlet for politimyndighederne at finde dem.... om det så virker i praksis ved jeg ikke....

ran (moderator)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Der benyttes flere forskellige BOT's på forummer som dette, og svært er det ikke ligefrem heller, da eksempelvis SNITZ bruger standard-format for hver enkelt underforum som bare nummereres fortløbende - og efterfølgende prioriteres ind i ønsket underforum og rækkefølge.

Eksempelvis er "OFF-TOPIC" forum ID=8
http://www.riffeljagt.com/forum/code/for...FORUM_ID=8

Derfor vil koden bare være :
Find et SNITZ-forum (hvilket nemt gøres på det obligatoriske logo nede i hjørnet)
Opret bruger
Få indtastet oplysningerne i BOT'en og få dermed den til at gå ind i alle forums Forum_ID=8, 21, 47 osv... og lægge et indlæg med lidt tidsforsinkelse så man ikke overtræder Cool-Off-Reglen.

Det eneste arbejdskrævende er at oprette mailadresser, og brugere på de forums man finder - og indtaste disse i BOT'en.

Når opsætningen er kørt bare én gang - så begynder det forfra.

Så en "Web-Crawler" der søger efter Snitz-forums - evt en BOT der opretter brugere - og en anden BOT der opretter trådene... er alt der skal til.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#14
Jo - men vi har et off. tilgængeligt forum, hvor alle med interesse kan oprette sig. Det vil vi ikke umiddelbart lave om på. Det kunne selvfølgelig være en mulighed (afhængig af, om det er teknisk muligt) at have en form for moderatorvalidering, før et medlem kan skrive første indlæg på forum... omvendt så vil det give en masse ekstraarbejde med udgangspunkt i "mistro" til folk, der bare er interesserede i at være med, og den ekstratjans kan vi godt undvære, lige som det vil give et uønsket indtryk af lukkethed. Så indtil videre, hvis ikke omfanget er større end de trods alt få spamindlæg vi oplever her, så tror jeg ikke der bliver lavet om på det.... men det er ikke os moderatorer der til syvende og sidst bestemmer det - vi modererer kun - vi vedligeholder ikke den tekniske platform, så man kan aldrig vide ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#15
Kunne man ikke kræve en "verificering" af en ny bruger.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#16
Fisk - aner ikke om det er teknisk muligt... :-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#17
Godt at se RiffelJagt er på en relativt ny version. (3.4.05, og nyeste er 3.4.07)
Så der er ikke sket meget på den front i grundopsætningen.

Der er dog stadig Add'On's man kan føje til, eksempelvis fra http://www.snitzbitz.com/mods/default.as...ersion=All

Har leget lidt med Anti-spam mod's i starten af listen, og GateKeeper, og de ser ud til at virke. Fik også en mod for noget tid siden som kan forhindre direkte mails og links i de første X antal posts en bruger laver - og en der kunne kræve CHAPTA-verificering de første X antal posts, men fik dem vist aldrig prøvet af Smile

SnitzBitz er et ok sted til lidt extra funktionalitet Smile Mange bække små....

Man kan dog sjældent udelukke spammere helt, for hvis de syntes det er sjovt eller vigtigt nok, så registrerer de sig stadig bare manuelt, og så slipper de stadig igennem. Og så skal man måske over og lege med noget IP-/IP-Range-/Country-ban, og holde øje med gengangere.

Men jo mere man indkorporerer CHAPTA-verificering, jo mere surt gør man det for BOT'erne - men så gør de det bare manuelt i stedet, men så er det normalt begrænset.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)