Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad er det her ?
#1
Vi blev ringet op af en tidligere jagerpilot, han havde fundet nogle ting på stranden som han var overbevist om stammer fra en V1, den ene af tingene har vi identificeret som en tryktank formentlig fra en V1, den anden er vi mere i tvivl om.

Vi ved at der i december 1944 blev skudt en del V1 ned over nordsøen og tror at stumperne er drevet i land for en del år siden da de indtil fornylig har vøret begravet i sand.

[Image: DSC_0202_zps4qrmbzlr.jpg][/url]

[Image: DSC_0201_zpsbclosgqz.jpg][/url]

Den er ca. 1m lang og 37cm bred, der er en form for anlægsflade.

Skruen er stemplet am i en cirkel, det kan være Gustloffwerke, men lavede de andet en småkalibrede våben ?
Umiddelbart mener vi at godset er for tyndt til en bombe, samtidig er den tom, kan det være en mine, en droptank eller noget der er tabt fra en fiskekutter ?

Vi ved at der er crashlandede en Mosquito i brændingen i nærheden af fundstedet ?

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#2
Op på hesten og ret linket så vi dødelige har en kinamands chance!
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Kaffegrums

Op på hesten og ret linket så vi dødelige har en kinamands chance!



[?]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#4
Der er mig bekendt ikke noget i en V1 der ligner det der er på de billeder .. Hmmm ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Er det muligt med et billede fra siden og bagfra af den ?
Er den hul ned i det hul man kan se ved det ene løfte øje?
Er d et jern det hele eller er der noget af det der er beton ? (ser lidt sådan ud hvor den er meget kantet)

Kunne være noget ballast til en trawl?

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win, 260 AI, 308Win, 30.06, 375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#6
[Image: DSC_0199_zpsvtuuva4l.jpg]

Bagenden spidser, den ene side er trykket ind.
Den er hul og det der ligner beton er sand og rurer.
Hullet foroven er et "rør" der går skråt fra bund til top.
Den er svejset sammen.
Vi har tænkt på om det kunne være noget fiskegrej, det der undrer os er mærket på skruen, kan det være noget hjemmelavet hvor man har genbrugt fundne dele ?, skruen kunne så være for at man kunne bruge vand som ballast ?
Trekanterne der vender op på billederne er træ i en "ramme" af jern og det minder om en anlægsflade.
Der blev lavet forsøg med "løse" V1 hvor man brugte ballast, men jeg tror ikke den er til det da man jo nok ikke hængte ballasten udvendigt.
Vi fandt tryktanken og dimsen ca. 1m fra hinanden, rustmæssigt ligner de hinanden, men det kan en metalmand sikkert fortælle mere om.
Vi har kontaktet Fiskeriets hus og Peenemunde, men intet hørt endnu.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)