Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagttur til Rolin
#1
Her er en lille beretning om første tur til Rolin.
Vi (Troels og jeg) havde fået lavet en tur til Rolin i weekenden 21-23 august efter svin. Vi fandt nemt afk. 82 og efter en strække ben pause forsatte vi mod Rolin. Vi kørte langs med en mark da vi ser en svensk bonde vinke som en gal fra en traktor, vi sagde til hinanden han vil nok snakke, holder og det viser sig at være Rolin (undskyld, vi troede at du var en svensker). Vi hilser og får besked på at køre hjem til ham. Rolin kommer hjem og vi ser huset og værelser, fint. Hurtig ud i Hiluxen og køre ud for at se tårnene. Jeg får et tårn i en hvedemark der er ved at blive høstet, de bliver færdige inden jeg kommer dertil. Ser 4 stk råvildt. Troels kommer op til det mobile tårn til højre for Sorte tårn, noegn ved hvor det er. Han ser elgko med kalv og et eller andet i havren som han ikke kan bedømme. Næste morgen har jeg fået tilbudt en gåse duejagt hjemme hos hans bror, de udebliver, øv. Troels sidder efter buk og ser samlet 7 stk råvildt med 2 små bukke imellem. Naboen skyder en af dem, øv. Hjem og spise morgenmad ,dejligt skøn mad. Troels er træt og tager en lang lur mens jeg hjælper Rolin. senere kører vi alle tre en tur ud for at se flere tårne, jeg vælger Pilen til aften. Vel ankommen går der lidt tid og jeg ser en sort skygge til højre for pilen og tænker stor gris! Det viser sig at være en elgtyr der passere, senere hører jeg grene knække til højre for mig men intet kommer frem. Troels ser lidt råvildt og høre pludselig et eller andet komme inde fra rydningen, tænker at det er gris og er klar da der kommer en stor skovhare hoppende ud til ham[8D][8D].
Sidste morgen er jeg i den mobile og ser elgko med to kalve og senere en lille buk. Troels ser et par bukke og en hare.
Alt i alt en tur uden skud men med god mad og rigtigt hyggeligt samvær med Rolin og Johnny.
Vi bliver tilbudt en tur senere på året, hvilket vi ikke kan sige nej til[Big Grin]
Rolin var dog ikke helt begejstret over vores cal valg (8X68S med H-Mantel) han mente at hvis vi skulle skyde råvildt måtte vi gerne ta to rifler med [Big Grin].

Mvh
Carlsen og Nielsen

Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)