Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
max tryg 6,5x55
#1
Hej er der nogen der kan fortælle mig hvad der sker her med min 6,5x55

Har ladet langsomt op med et halvt grens. Krudt til jeg føler at det er nok, men kan ikke se tryk tegn på hylster, men det siger bang.

Så er der en flink mand der beregner dem i QL han vender tilbage STOP for!!! Du er langt over max tryg ca. 5070 bar, jeg betvivler ikke at det er rigtigt at trykket er for højt.

Hvorfor får jeg ikke tegn på at der en noget galt ????
Svar
#2
Hvad er de tegn du savner?
Fænghætter er skabt vidt forskelligt så de er ude!
Hylstermessing er ikke ens fra fabrikat til fabrikat så at måle lige over udtræksrillen er ikke en indikation af højt tryk.
Hylstrene er måske ikke designet ens indeni, Lazerroni får deres lavet specilet tykke i bunden så fænghættelommen ikke bliver for løs efter få skud ved meget høje tryk.

Det eneste du kan gøre er at kigge i bøgerne og se hvad et anerkendt firma har målt og opgiver for en given ladning.
Alternativt at regne baglæns med QL som din ven har gjort.

Ved du i øvrigt hvorfor trykket i 6,5x55 er lavere end for andre Mauser rifler fra samme tid?
Danmark holdt med Napoleon!

Englænderne holdt med Rusland og de var hunderæde for den Danske flåde så den besluttede England sig for at sænke.
Danmark måtte efter overgivelsen i 1814 så bl.a. afstå Norge, der indledte et rigsfælleskab med Sverige.
De delte så millitær kaliber fra 12,7x44R Remingtonen i 1867 over 8x58RD til de valgte 6,5x55.
Her deler vandene sig så, da Svenskerne valgte en Mauser hvorimod Nordmændene valgte en egenproduceret Krag-Jørgensen og den er som de fleste ved noget svagere i konstruktionen.
Svar
#3
Alternativt er der noget galt!
Dine opgivelser til din ven eller han har tastet forkert ind.
Sådan er de fleste EDB programmer: skidt ind skidt ud.
Du kan have et krudt batch der er langsommere end standard i QL.

Men du kan jo røbe hvad du har sømmet sammen og så kan vi andre jo se om det i sandhed står så skidt til som du siger.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)