Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kan der lavesskæfte af det her træ?
#1
jeg har fået tilbudt et stykke am. valnød i størrelsen B 52mm H 22cm L 160cm til at lave et riffel skæfte af samt et styk ibenholt på 52 x 52 x 510mm til at lave forenden af [Image: 11994231_927935953919848_491722013_n_zpskrml5bg4.jpg]

det kommer til at koste 600 for valnød og 625 for ibenholten inkl. moms
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#2
Ja .. det kan der hvis det er et reelt stykke uden revner og grove fejl... spørgsmålet er så hvordan det bliver .. at se på og bruge.

Held og lykke med "snitteriet" [Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Hvis du ikke vil købe valnødden, så er jeg da interesseret [8D]
Den kan nok godt bruges, hvis den ellers er tør nok. Ellers så køber du den nu, og gemmer den under sengen i et par år, husk at fortælle "fruen" i huset, at den skal bankes flad dagligt [Big Grin][Big Grin][:I]
Om ca. 2 år er du HELT sikker på at den er tør nok.

Ibenholten vil jeg nok være mere varsom med.... ingen problemer med at bruge den til afslutning, men jeg forventer at det kræver Cites certifikat.... det kan betyde BØVL! (men det er jo sælger der skal sørge for at det er lovligt at sælge)

Sig til hvis du ikke skal bruge valnødden

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#4
aner ikke om det er lovligt Big Grin det er noget jeg har fået tilbudt fra et hårdt træs forhandler Big Grin
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Bwana Olifant
Ibenholten vil jeg nok være mere varsom med.... ingen problemer med at bruge den til afslutning, men jeg forventer at det kræver Cites certifikat.... det kan betyde BØVL! (men det er jo sælger der skal sørge for at det er lovligt at sælge)
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!



Du forveksler vist Ibenholt(Træsort) Med Elfenben... [:p] [:I]

CITES er kun for udrydelsestruede dyr, ikke for træsorter [8D]

Et FSC certificat kunne måske være godt for træet, men det er jo ikke et lovkrav [Big Grin]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
valnødden er tørret ned til ca. 8% og der er ingen synlige revner der er en knast 20cm. fra den ene ende Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#7
Hej Lunderskov . Årerne skal være jævne og lige i forskæftet (det gælder også for ibenholten) og så falde ned i pistolgrebet . I kolben kan der være en del uro uden problemer !

Jeg kan ikke rigtig se hvordan årene går på det billede .

Det ibenholt er for dyrt ! http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&...h&_sacat=0

Hilsen A-bolt
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Citat:quote:

Originally posted by Bwana Olifant
Ibenholten vil jeg nok være mere varsom med.... ingen problemer med at bruge den til afslutning, men jeg forventer at det kræver Cites certifikat.... det kan betyde BØVL! (men det er jo sælger der skal sørge for at det er lovligt at sælge)
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!



Du forveksler vist Ibenholt(Træsort) Med Elfenben... [:p] [:I]

CITES er kun for udrydelsestruede dyr, ikke for træsorter [8D]

Et FSC certificat kunne måske være godt for træet, men det er jo ikke et lovkrav [Big Grin]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))



Nå det mener du [:o)]
Når du har fået læst på lektien, er du velkommen til at revurdere din mening [}Smile]

Der findes temmeligt mange underarter af ibenholt! De underarter jeg har kontrolleret på Cites's hjemmeside, er alle optaget på en af deres lister, med deraf følgende forskellige ristriktioner.

Da vi ikke ved hvilken underart der er tale om, bliver det svært at sikre sig at det lovligt, med mindre sælger har certifikat eller anden dokumentation i orden.

Kai

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#9
sagde Træmanden [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Bwana Olifant

Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Citat:quote:

Originally posted by Bwana Olifant
Ibenholten vil jeg nok være mere varsom med.... ingen problemer med at bruge den til afslutning, men jeg forventer at det kræver Cites certifikat.... det kan betyde BØVL! (men det er jo sælger der skal sørge for at det er lovligt at sælge)
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!



Du forveksler vist Ibenholt(Træsort) Med Elfenben... [:p] [:I]

CITES er kun for udrydelsestruede dyr, ikke for træsorter [8D]

Et FSC certificat kunne måske være godt for træet, men det er jo ikke et lovkrav [Big Grin]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))



Nå det mener du [:o)]
Når du har fået læst på lektien, er du velkommen til at revurdere din mening [}Smile]

Der findes temmeligt mange underarter af ibenholt! De underarter jeg har kontrolleret på Cites's hjemmeside, er alle optaget på en af deres lister, med deraf følgende forskellige ristriktioner.

Da vi ikke ved hvilken underart der er tale om, bliver det svært at sikre sig at det lovligt, med mindre sælger har certifikat eller anden dokumentation i orden.

Kai

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!


Det der fis med at bruge fakta og konkret viden, kan da ødelægge enhver diskussion. [Wink][Wink]
Den slags urimeligheder burde du holde dig for god til [Smile]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#11
Jeg bukker dybt og erkender mine fejlagtige antagelser, der var baseret på mangelfuld viden og forhastede konklusioner. [8)]

Men et FSC certifikat på Ibenholten bør være nok.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Jeg bukker dybt og erkender mine fejlagtige antagelser, der var baseret på mangelfuld viden og forhastede konklusioner. [8)]

Men et FSC certifikat på Ibenholten bør være nok.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))



Hør nu hvad den gamle Oilifant skriver.
Han har insiderviden.
Ibenholdt er generelt omfattet af de samme beskyttelsesregler som andre truede ARTER på CITES listen [Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)