Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leica eri 3-12x50 asv
#1
Jeg er blevet lidt lun på sådan en sag.
Er der nogen der har nogle erfaringer med leica sigtekikkerter?

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#2
Jeg har en ERI 1.7-10x42 som kikkert til dansk jagt og den er ok, det er Leica kvalitet. De er lavet/samlet i Portugal, derfor den lave pris, prøv Optics-Trade.eu.

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#3
Jeg har en, dog uden ASV. Den fungerer upåklageligt og virker rigtig godt i skumringen. Lyset kan skrues meget langt ned, så det er virkelig godt til nattejagt.
Jeg synes coatingen af linserne er det bedste jeg har prøvet blandt Zeiss, Swarovski S&B og en del andre mellem- og lavprismærker. Vand på linsen kan simpelthen ikke ødelægge billedet. Desuden så er coatingen meget ridsefast. Jeg har haft min Leica i godt et år nu og der er ikke den mindste ridse på linserne, trods mange aftørringen og pudsning[^] Til sammenligning har jeg en Zeiss Conquest HD håndkikkert som allerede efter knap et halvt års brug har små, men ubetydelige ridser på linserne[V]
Svar
#4
Har en ERi 3-12 m ASV. Optikken er upåklagelig. ASV- funktionen skal du have i hænderne før du køber. Jeg har ikke noget mod selve højdereguleringen, som har veldefinerede klik; men indstillingen skal aflæses i et lille vindue. Desuden burde låseringen være mere tydelig i sin funktion. Den går trægt og kan drejes forbi "låst" i forkert retning. Kan være at det alt sammen er manglende tilvænning; for jeg har ikke brugt funktionen i praksis. Da kikkerten er parallaksefri på 100 meter uden indstillingsmulighed er ASV heller ikke en indlysende fordel. Men jeg fik et godt tilbud[:I]
Men som sagt er optikken god især til prisen.

9,3*57
9,3*57
Svar
#5
Tak for svar. Det jeg savner på min nuværende kikkert er asv funktionen. Jeg har skrevet til s&b og de kan montere asv på min klassik 2,5-10-56. Så ind til videre prøver jeg det. Nu er den sendt til Tyskland og så må vi se.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#6
@Mikkelhund
Hvad er prisen pt for ASV går ud fra det er en S&B

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#7
Det koster 134,45 euro plus moms og fragt.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#8
I går eftermiddags kom kikkerten retur fra s&b med ASV monteret.
Jeg er lige kommet hjem fra skydebanen og har fået den indskudt på 100 og 200 meter. Jeg skal ha leget lidt mere med ASV funktionen, men det lader til at virke perfekt.
Super hurtig og god service fra s&b.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)