Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Pest-DK" gør det igen ...
#1
[xx(]

Et familiemedlem er lige blevet ringet op af Nordsjællands Politi ..

Med ordene: Du er sigtet for overtrædelse af våbenloven, specifikt at du har importeret eller forsøgt at importere en ulovlig kniv!!!

Historien er den at han havde deltaget i en slags konkurrence hvor knivmagere i hele europa skulle lave en lille simpel kniv under et fælles "japansk" tema, og sende dem til hinanden, som en form for "kædebrevs-konkurrence" --

En fransk knivmager skulle så sende ham hans bidrag til konkurrencen, og hele ideen var at man ikke skulle vide noget om kniven før man fik den i hånden og kunne bedømme den "first hand"

Franskmanden skrev så for en del tid siden at kniven var afsendt med "track & trace" og hele molevitten ... Den "kriminelle" modtager af nævnte pakke i DK, fik den bare aldrig, og via "track&Trace" kunne han jo konstatere at den sidst var hos "Pest-DK" --- Adskillige henvendelser til "Pest-DK" gav bare det lidt nedslående (og naturligvis uacceptable!!) svar at "den var blevet væk" [:0][:0][:0][xx(][V]

Det var den jo så IKKE ... den var rent faktisk blevet indleveret til Nordsjællands Politi, UDEN at "Pesten" kunne (eller VILLE?)redegøre for at det var der den var "blevet væk" ...

Det er efter min mening rene Banan-stats metoder!!! Reelt betyder det jo at "Pest-DK" for det første åbenlyst sætter "lægmænd" /alm. "postfunktionærer" til at afgøre om en genstand i en pakke er "ulovlig" og tilmed UDEN at informere hverken afsender eller modtager af pakken om at det er sket.. Så reelt er den "Track&Trace INTET værd, når pakken kommer i kløerne på "Pesten" her i DK ..

for det andet sætter de sig reelt over den private ejendomsret OG misinformerer (bevidst, på foranledning af Politiet??) den der skal modtage pakken ... DET er edder-brand-brølemig LANGT ude i HAMPEN!

Og hvad VAR det så for en FAAAARLIG kniv det hele drejede sig om... jo det var en lille kniv med fast blad ca. 6 cm langt, i sig selv ikke noget særligt, MEN: Skeden den sad i var i følge politiet "konstrueret til at hænge om halsen" -- da den kun havde et øje i bunden og to lange snører der var bundet i hullet!

Sådan en kniv kan NATURLIGVIS IKKE "formodes" at være lavet til andet end at hænge om halsen på en "kedelig type" -- [V][V]

Så hvilken del er den ulovlige? .. Det er de begge, igen i følge politiet.. : Der er tale om "et samlet hele" Kniv og skede hører sammen og det hele er derfor ulovligt ...

Tjaaa.. hvad skal man sige til sådan noget bureaukratisk kaudervælsk BS ...

Nu afventer den uheldige "våbensmugler" så noget på skrift fra "ordensmagten" som åbenbart har resourcer til at sætte en mand til at forfølge den slags pladder, men ikke til at håndtere en simpel ting som en våbentilladelse, uden at det skal tage flere måneder ...

Jeg græmmes over hvor det her land er på vej hen ...[xx(][V][Sad!][B)]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#2
Velkommen til "bananrepublikken"
Har den enfoldige betjent aldrig set en Westernfilm. Her bindes hylstret ikke omkring halsen, men derimod fast til låret. Derfor de 2 snore, for at man kan tilpasse fastgørelsen, så "skeden" sidder fast ved låret.
Hvis det var tiltænkt til at den skulle hænge omkring halsen, så var der bare 1 snor, som sad fast i begge ender, og som ikke kunne justeres. Da en justeringsmulighed, kunne medføre kvælning.

Send din historie til Søren Pind, og spørg venligt om det virker fornuftigt rent recurcemæssigt, at de i forvejen pressede betjente, skal prioritere den slags selvstrammende fortolkninger.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#3
Ja .. man KAN også undre sig over hvorfor "pesten" ikke bare gjorde som de plejer, og sendte "Våbnet" retur til Frankrig, hvor det NATURLIGVIS er helt lovligt ... Selvom "Frøerne" stikker hinanden ned på kryds og tværs, anser de nemlig ikke KNIVEN som problemt men ham der bruger den!!!

Vorherre til Hest!! [V][xx(][Sad!][V][B)][}Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Nu er det ulovligt at sende ulovlige knive med posten. Så postmedarbejderen har ikke andre muligheder end at indrapportere en mulig ulovlighed. Nøjagtig som hvis de ser piller, blisterpakninger og glas i posten.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by unknown

Nu er det ulovligt at sende ulovlige knive med posten. Så postmedarbejderen har ikke andre muligheder end at indrapportere en mulig ulovlighed. Nøjagtig som hvis de ser piller, blisterpakninger og glas i posten.



Hvem siger at kniven er ulovlig? udover en menig postarbejder og så lige dig ????

Jeg er sgu osse træt af at bo i et land hvor politiet straffer landets egne borgere for små eller ingenting, men lader udlændinge vandre uhindret rundt på motorvejen [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by unknown

Nu er det ulovligt at sende ulovlige knive med posten. Så postmedarbejderen har ikke andre muligheder end at indrapportere en mulig ulovlighed. Nøjagtig som hvis de ser piller, blisterpakninger og glas i posten.



Hvem siger at kniven er ulovlig? udover en menig postarbejder og så lige dig ????

Jeg er sgu osse træt af at bo i et land hvor politiet straffer landets egne borgere for små eller ingenting, men lader udlændinge vandre uhindret rundt på motorvejen [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Hvad skal jeg sige?
Jeg har ikke sagt at kniven er ulovlig. Jeg har sagt at hvis postmedarbejderen vurderer at kniven er ulovlig ifølge de instrukser han har modtaget fra sin overordnede ja så vil han begå en forbrydelse ved at sende kniven tilbage. Jeg har ikke forholdt mig til om der er fornuft i sagen. For det er der ikke.
Hvis man er utilfreds med situationen så kan man enten vælge anderledes næste gang der er valg eller tage turen forbi domstolene og bede dem forklare hvorfor man har forsøgt at importere en ulovlig kniv. Det kan være de ikke kan forklare det og så er man frifundet.
Til sammenligning så vil jeg også have problemer hvis politiet finder en pose narkotika i bagagerummet i min bil og jeg er alene i bilen. Velvidene at jeg ikke har anbragt posen der eller intentioner om at bruge det så vil jeg altså få svært ved at løfte bevisbyrden om at jeg er uskyldig.
Postmedarbejderen kan jo hellere ikke blot lade blisterpakningen glide igennem i den tro at det er kalktabletter. Der er regler for den slags.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by unknown

Nu er det ulovligt at sende ulovlige knive med posten.



--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Ja knive. Ikke kniven.
Svar
#9
Jeg vil da slet ikke at Pesten skal blande sig, det må da være en opgave for told & skat når det drejer sig om import? "P" skal bare modtage og fordele ikke snuse eller kigge i folks pakker[}Smile][}Smile][xx(]
Svar
#10
LOL. Men jeg må gerne sende en 25cm lange kokke kniv med posten. Det sker der ikke noget ved.
Svar
#11
Jo... bare du sender skeden i en pakke for sig, så kan køkkenkniven være lige så lang, det skal være.. ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Det jeg synes er MEST graverende er jo at "Pest-DK" meddeler mit familiemedlem at hans pakke "er blevet væk" Når faktum er at de har videresendt den til Nordsjællands politi!!! [Sad!]

Hvis det er en "fejl" at det ikke er noteret nogetsteds i et Track & Trace system at pakken er blevet "taget ud", så er T&T systemet reelt værdiløst ... [V] Det er der så altså INGEN grund til at betale ekstra for... Hvis det VAR Told & skat der havde taget pakken ud (Næppe, da den kom fra et andet EU-land!!) så ville Track & Trace vise at den "ligger hos T&S"

Hvis det er BEVIDST at "pest-DK" ikke vil fortælle modtageren af en Track&trace pakke at de har videresendt den til Politiet, fordi en eller anden dårligt uddannet post-medarbejder synes at kniven ser "ulovlig ud" (Trust ME ... De ANER ikke en DYT om nogetsomhelst ... Been there .. seen the best of them.. .was NOT impressed)
Så må det da være baseret på en direkte "instruks" om ikke at "advare" modtageren via Track&Trace før Ordensmagten kan "Gribe ind" overfor disse "ulovligheder" --

Men -- ærligt talt, så taler vi her om en efter min mening SYGELIGT opstrammet fortolkning af hvad Politiet (og Pest DK) mener er "ulovligt" og som Politiet skal spile skatte-penge på at "forfølge" og "opklare"
igen er det sikkert "Måltal" det handler om .. hvis man kan få en ældre betjent (I dette tilfælde indrømmmede han selv at han sad med disse sager om 21 ulovlige knive sendt med posten, fordi han kun var 3 år fra pensionen, og derfor ikke var udvalgt til at gå vagt i Kbh..)

Hvis han kan oprette 21 "sager" der skal håndteres af "juristerne" "Anklagerne" går man ud fra og der kan rejses tiltale i måske 16 af disse sager så er de et + på 21 optagne rapporter og 16 tiltaler ..
Det skæpper jo godt i "måltallene" uanset at sagerne i de fleste tilfælde falder fra hinanden..

Konsekvensen af at en persom bliver dømt for "ulovlig import" uden andet "bevis" en en opsnappet forsendelse, er jo at gud og hvermand der vil sætte nogen i fedtefadet, blot kan få en bekendt i udlandet til at sende noget der er lovligt i afsenderlandet, men ulovligt i DK
til en person i Dk ... og vupti .. straks er ahn eller hun skyldig i noget ulovligt .. Det holder jo lige så lidt som de retsløse tilstande omkring foldeknive.

Vi har stadig princippet omkring "uskyldig indtil det modsatte er bevist" eller i det mindste "påvist så der ikke kan herske begrundet tvivl"

Det betyder at man i princippet IKKE skal "bevise sin egen uskyld" men at anklageren skal "bevise at du er skyldig"

Rent praktisk vil man dog ofte komme ud i situationer hvor man reelt bliver nødt til at "bevise sin uskyld" på grund af sagens omstændigheder.

Hvis nogen anbringer en pose "sne" i min bil, kan jeg jo reelt kun henvise til at ingen kan "bevise" at jeg har haft nogen som helst kontakt til nogen der sælger den slags, og at min bil stort set aldrig er låst, da den (som de fleste andre biler) let kan åbnes og endda låses igen af en proffessionel biltyv... Så enhver med et horn i siden på mig kunne have anbragt posen i min bil .. har vedkommende lagt den det rigtige (forkerte) sted, kan dr jo gå måneder inden jeg selv opdager den....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Fantastisk sag!!!!

Det er denne paragraf der er i spil:
Citat:quote:

§ 16. Det er forbudt uden tilladelse fra politidirektøren at erhverve, besidde, bære eller anvende:

1) skarpe våben eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm,

2) knive med tværstillet greb beregnet til stød (push daggers),

3) springknive og springstiletter,

4) faldknive og faldstiletter,

5) enhåndsbetjente foldeknive, der er konstrueret således, at klingen i normal stand kan foldes ud ved brug af én hånd, og foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af én hånd (butterflyknive),

6) knive, der er konstrueret til at hænge om hals eller skulder, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd,


Politiet tager for det første fejl, når de siger at kniv og skede skal bedømmes under ét. Det siger bestemmelsen intet om, den nævner kun knive. Men hvordan vil de føre bevis for, at kniven er konstrueret til at hænge om hals eller skulder? Det kan enhver kniv, hvis den opbevares i en skede til det. Men skeden er ikke nævnt i bestemmelsen [:0][:0][:0]. Av mit hoved, det hele kører rundt [:0][xx(][^][V].

Der skal vist kigges grundigt på denne bestemmelse samtidig med de kigger på den om enhåndsbetjening.

Angående Pestens løgne: Den holder ikke, de kan bare oplyse at kniven er sendt til politiet. Jeg er bekendt med, at Arbejdsmiljøloven skulle åbne mulighed for, at arbejdstilsynet lyver overfor en virksomhedsejer, hvis virksomheden er anmeldt af en medarbejder. Det er så vidt jeg ved enestående i dansk ret, så jeg tror ikke Pesten har en lignende adgang.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Er den ikke en LILLE smule søgt, Lasse ?!?

Når jeg køber et multitool, så forventer jeg gerne at der er en bælte-skede med af én eller anden art, så implicit er skeden en del af "multi-tool'et".
Det samme med overlevelseskniv eller andre sådanne fritids-orienterede knive forventer jeg én eller anden standard knivskede - som eventuelt kan opgraderes til en anden type som tilvalg. Ergo er den også en del af "kniven" som helhed.

Nu er det så måske fordelagtigt for os borgere at tolke loven som at det SKAL være KNIVEN som skal være konstrueret til at hænge om halsen - og så glemme knivskeden, for at dække vores egen røv ind.

Selvfølgelig er selve kniven som enkeltstående ting jo ikke konstrueret til at hænge om halsen - det er knivskeden der er produceret, så den kan bære kniven og hele herligheden omkring halsen på ejeren.

Så syntes den er en SMULE tynd at tolke teksten sådan - når man burde kunne se hensigten med loven, at man ikke ønsker at borgerne har knive til "hurtigtræk" eller som måske kan benytte den hængende kniv som lidt en trussel. Flere vil jo blive bekymret hvis en fremfurende stodder også har en kniv hængende om halsen, for så ved man jo at han er bevæbnet.

Det kan godt ske det bare er mig.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#15
Jeg tror ikke at nogle af udlægningerne holder. Tænk på hvad der vil ske hvis en butik i Danmarkbegyndte at sælge skeder til at bære om halsen uden at sælge knive. Altså tilkøb til forskellige knive fra andre producenter. Efter begge fortolkninger skulle det være helt lovligt, men jeg er helt overbevist om at sådan en butik ville blive dømt.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#16
Sagerne om de enhåndsbetjente knive har om nogen lært os, at det er lovens bogstav der dømmes efter, ikke dens ånd og heller ikke bemærkningerne til lovforslaget.

I bemærkningerne til forslaget om forbud mod de enhåndsbetjente står der en del om, at det ikke er meningen at almindelige foldeknive skal være omfattet af forbuddet uanset om de kan åbnes med én hånd eller ej. Men det afspejler dommene ikke, for det står ikke i bestemmelsen.

På samme måde står der intet i bestemmelsen om knivskeder, kun om knive, så en knivskede kan ganske enkelt ikke være ulovlig. Sådan er det. Tænk på manden der forfulgte sin kone med en kødøkse gennem et indkøbscenter. Han kunne ikke dømmes efter knivreglerne for en kødøkse er ikke en kniv!

En kniv som er konstrueret med en krave eller en snapkobling eller anden anordning til at sidde fast i en skede der hænger om hals eller skulder er ulovlig.

Det er jeg ret sikker på. Men hold nu kæft domstolene har af og til overrasket mig på det seneste, så jeg kan ikke påstå at jeg er 100% sikker, kun 99% [xx(].

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#17
Hvis polisen tolker skede og kniv som et, og knepper loven som med ethåndsbetjente knive. Så skal vi til at smide vores kniv ske der ud, før der kommer en betjent og beviser at han kan montere en snor, hænge skidtet om halsen og at han kan trække den med en hånd.
Men den er da også meget farligere når den er ethåndsbetjent fra om halsen, end fra bæltet.

Mvh. Loft
Svar
#18
Det vel også kun afsender,der kan blive straffet i denne skøre sag.

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#19
Er lidt på linje med winman. Man kan vel ikke straffes for noget man ikke har gjort endnu. Det er vel også derfor at politiet bytter narko ud med bagepulver når de opsnapper en forsendelse, og så lader den blive leveret ud. Indtil pakken er modtaget kan man vel bare nægte et hvert kendskab til den...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#20
Straf og dom, manden er jo ikke dømt, endnu.

Post Danmark: Jeg har i mange år brugt en leverandør af materialer til "kniv montering" (desert ironwood) og i nogle tilfælde også knivsblade og foldeknive byggesæt. Den går ikke med Post Danmark, de sender alt tilbage knivsblade, snittappe, træ og pins - uden at meddele modtager (mig)- pakken forsvinder bare fra tracking.
Jeg får stadig ting og sager fra udlandet, men jeg siger ikke hvor fra i et offentlig forum. Alternativet med hensyn til US og andre lande har så været at bruge en anden udbyder f.eks UPS eller Fedex. Her er der ingen der leger politi.

Post Danmark ekspederer med stor fornøjelse til ublu priser fra danske kniv leverandører de samme, men dyrere, klinger og byggesæt - de har simpelhed jord i hovedet. Deres tracking er helt til grin. F.eks. Bestilt aflevering på hjemmeadresse og tracking, resultat 12:31 forsøgt afleveret og dernæst afleveret på nær posthuset (isenkræmmeren) til afhentning - fruen og jeg har været hjemme hele dagen og har end ikke set post bilen.
Det ville hjælpe alle (også deres partnere i udlandet) hvis Post Danmark een gang skyld vil tage stilling om de overhovedet vil ekspedere pakker fra udlandet og hvad der i så fald ikke måtte være i pakkerne. Og hvorfor leger de smagsdommer. Politiet har seriøse problemer med tolkningen (overfortolkning) af knivloven, de behøver ikke hjælp fra Post Danmark.

Desværre kan man ikke altid vælge udbyder når det gælder pakkepost - men kan jeg undgå Post Danmark, så gør jeg det.

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)