Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vorsprung durch technik
#41
Vi er måske snart der henne hvor det ikke hedder: Køv en VW, men køb en VW fabrik.[Big Grin]

Venlig hilsen

JCK
Svar
#42
Med tiden vil det måske vise sig at det ikke kun er tyskerne der laver biler som behøver lidt hjælp med miljø målingerne, hvem ved.
Svar
#43
Citat:quote:

Hvis de tal er fjernet i forbindelse med vask af bilen, så skulle du nok have kontrolleret den noget bedre inden du købte den....!!!!


Nu købte jeg ikke vaskehallen[:o)][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#44
Her gælder kr pr kørt km og her er beløbet faldet betragteligt efter der ikke står Made In Wolfsburg på komponenterne mere[Wink]

Det betyder faktisk også lidt ved 70000km om året[Wink]

Min køremakker har sådan en gang Wolfsburgmekanit og jeg tror faktisk at kan er kureret for den bacille efter 3 EGR ventiler inden 200000km og et hav af andre latterlige reparationer........Sørgeligt egentlig for der er da en fin bil at se på.....

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#45
Partikelfilter og EGR ventil er da kun noget man kører med når man skal til syn[Wink] Det er noget bæ uanset hvilken bil man sætter det på.
Sådan som dieselmotorer kører i dag ville jeg vælge en benzin, medmindre jeg absolut kun skal køre motorvej.
Svar
#46
Har prøvet deres 3-cylindrede Skoda diesel [xx(]
Selv ikke den Lada 1200S jeg ejede i starten af 90,erne kunne præstere så mange fejl på så kort tid.
Og Skodaen var 1 år gammel, da jeg købte den.
Og de 29 km/l kom vi aldrig i nærheden af. 23 km/l. blev rekorden ved en hel dag på motorvej.

Nu kører jeg Toyota igen, og hvis guderne vil mig det vel, så kommer der ALDRIG andet end Toyota i min carport. Mine 2 Avensiser har altid kunnet lokkes til at køre længere end lovet pr. liter brændstof.

Og hvad angår elfejl, som alle franskmænd døjer med, så skiftede jeg en forlygtepære for hver ca. 50.000 km på de to første Toyotaer, og en enkelt instrumentpære på 10 år i den sidste.

Dass ist Kvalität.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#47
Toyota?!?
Mig bekendt har Toyota rekord i tilbagekaldelser af div. bilmodeller pga fejl. Det er da BMW, der vinder FDM's autoindeks år efter år.......
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by kka

Toyota?!?
Mig bekendt har Toyota rekord i tilbagekaldelser af div. bilmodeller pga fejl. Det er da BMW, der vinder FDM's autoindeks år efter år.......


Forskellen mellem Toyota og de Tyske, er at hver gang Toyota høre om det mindste problem, så gør de noget ved det. Om så at de må tilbagekalde 2 mio stk fordi der har været et par enkelte fejl på en 8-10 år gammel bil.
Tyskerne har aldrig hørt om at der har været fejl. Hvorfor de konsekvent benægtet, og benægtet, og benægter, og benægter. Indtil de står fuldstændigt udstillede. Først her laver de så en ny model. I stedet for som de fleste ansvarlige, bare at rette fejlen [xx(]
Og nu tænker de fleste Bla... Bla... Bla...
Og sjovt nok tænker jeg også Bla***.
Men selvfølgeligt kan der jo ikke forekomme fejl, når produktet er udviklet af en Tysk Dr. Diplomingeniør Herren Von Vieselbak


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#49
Det er FDM's medlemmer så åbenbart uvidende om ;-)
Svar
#50
Jeg husker da noget med en Toyota Hi-Lux motor med temmeligt store problem..
Svar
#51
Stop Toyota er også gud efter vw
Svar
#52
Har begge og har haft flere af hver.
Absolut flest reparationer i VW
Absolut mest køreglæde i VW

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#53
Det med at tage ansvar er helt korrekt.
Da min første Avensis havde kørt 130.000 km, og den brugte olie, som mange andre Avensisser.
Ja da skiftede Toyota motoren uden beregning. Bilen var dengang 6 år gammel.
Det var med GARANTI aldrig sket på en tysker. Og såen er det !!

Intet over og intet ved siden af Toyota.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by CP

Har begge og har haft flere af hver.
Absolut flest reparationer i VW
Absolut mest køreglæde i VW

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Jeg har også engang haft en ustabil gammel skrammelkasse, som skulle repareres ustandselig
Når den så endelig en sjælden gang kørte, ja så var det også en stor glæde (køreglæde)


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#55
Toyota rocks!
Glæder mig til de laver en rå 4wd med brintmotor eller el-motor.... Tesla har lavet 4wd med el-motor - eller er på vej til at lancere den....

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#56
Foreløbigt har jeg nu kørt mig gennem 1 stk Toyota Hi-lux .. Rusten skrotbunke efter mindre end 200.000 km .. Jeg tror der blev skiftet udstødning på den bil for hver ca. 45.000 -- 2,4 dieselen blev bare støt og roligt mere og mere "træt" og bladfjedrene bag i knækkede et par gange .. to gange kortsluttede ledningsnettet, men da det jo var en diesel, kunne jeg køre den på værkstedet [^]
Der var et eller andet hver gang synet kom ...

Før den var jeg den "lykkelige" ejer af en Peugeot 405 Stw .. 1,9 Diesel.. Uden mølle -- Den var heller ikke noget lyn, startede altid, men alt det indvendige "møblement" faldt fra hinanden da den rundede 350.000 .. sæderne sprak, himlen dryssede ned i flager og hjulophæng både foran og bagi forvandlede sig til store rustflager ...

Der var ALTID noget alvorligt når den skulle synes ...

Så købte jeg en Suzuki Swift til konen, og en Audi 80 til mig selv ..
Dem var der aldrig noget i vejen med .. Swift'en var en lille skramlende blikkasse, men den virkede bare .. 1 rep på 60000 km .. ny køler .. det var det ..
Audi 80'eren .. tja ... Efter 430000 km var det stadig den originale udstødning der sad på den.. Og jeg måtte udskifte kardaner og nogle slanger .. de var blevet lidt møre efter 18 år uden garage over bilen ..
Den var blevet så gammel at den havde fået sin egen lidt sure diesellugt indeni, lidt ligesom en gammel traktor .. Hvis man kiggede meget grundigt efter kunne man godt finde nogle rustpletter .. Konen brød sig ikke om lugten og at "panserkrydseren" var for tung at danse med i byen --- Fruen holdt 19 km/ltr i snit i en 1,5 tons bil .. Nu kører hun Seat Mii .. 1,ingenting - økolokomotiv -- lavet af foldet blik og plastic-bægre.. (sådan føles den i sammenligning med min A4 ... [Wink])

Audi A4 TDI quattro'en kører stort set som en ny bil, den har dog kostet noget mere i "vedligehold" men ikke af motoren Nye gløderør ved ca. 330000 det var så det .. Men den æder dæk og diesel :-)
og bøsninger og bærekugler .. For sjov kom den på rullefelt ved et Audi-træf sidste år ... der lagde den 178 Hk og 350 Nn på rullerne, med 320000 km på klokken -- så den har altså tabt ca. 2 hk siden den var ny ... [Big Grin] men vundet 10 NM
Da den var "boks-chippet" var det ca. 210 hk og 400 NM ... Men "boksen" var helt klart ikke samme kvali som resten... den holdt kun ca 110000 km ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#57
Ja Audi 80 virker bare, det kan jeg sige efter 450.000 kilometer og 8 år i sådan en, uden nogensinde at have haft brug for autohjælp, og kun haft småreperationer, selv om jeg aldrig kørte til service med den.
For lidt over 3 år siden besluttede jeg mig alligevel til at købe ny bil, da den gamle jo var kommet et stykke over de 500.000. Den nye bil blev så en VW Jetta 1,9 TDI fra 2007.

VW vil meget gerne se den på værkstedet når der skal laves service, hvor de så skriver nogle velnærede regninger, og der er ALTID nogle ekstra ting der skal laves, men giver til gengæld en "mobilitetsgaranti", som man også har god brug for.
Den der garanti siger at VW altid garantere for at man kan komme videre, nå jag bedøm selv efter min sidste oplevelse med den (som holder standarden af de oplevelser jeg har haft med "mobilitetsgaranti").
Problemet er dog mere at hver gang man får en lejebil stillet til rådighed på denne garanti ved Europcar, skal man jo lige komme til og fra nærmeste Europcar central.
Sidst det skete for mig var en lørdag eftermiddag, hvor autohjælpen så afleverede mig og bil ved VW i Skanderborg. Så kunne jeg jo så få fornøjelsen af at gå de 5 kilometer hjem i øsregn så selv underbukserne var gennemblødte.

Nå ja, næste dag blev jeg ringet op at jeg kunne få en lejebil på VW regning, og jeg kunne hente den ved Europcar i Aarhus. Regnen var stoppet så gåturen ind til banegården var ikke for slem, og i Aarhus fik jeg en Renault Megane at køre i på VW regning, men som skulle afleveres ved Europcar igen.
Mandag fik jeg at vide min bil var klar og jeg kunne hente den, så lejebil blev afleveret i Aarhus, og tog toget tilbage til Skanderborg.

Efter at have betalt regning på 5800kr ved VW for en "ny" generator, satte jeg mig så ud og startede skidtet, lige ved VW lukketid. Det lød ret voldsomt, nærmest som om det hele sad løst ude i motorrummet.
Nå ja, ind og sige det til dem ved VW, lige som de var på vej hjem. Jamen det kunne de se på i morgen hvis lige jeg ville lade bilen stå.
De havde en "kundebil" som jeg kunne LEJE, hvis jeg ikke lige kunne undvære min bil til de havde fået set på den næste dag.

Nu vil jeg ikke holdes for nar ved at skulle betale for en "kundebil" og yderligere regninger, så jeg satte mig ud i min bil og kørte hjemad. Et par hundrede meter inden jeg nåede de Ca. 5 km hjem lød et voldsomt brag ude fra motorrummet og alle lamper lyste.
Et hurtigt kik i motorrummet viste at den "nye" generator var knækket af i ophænget og nu kun hang og svingede i en ledning.
Jeg pillede generator/rem af og kørte de sidste meter hjem på bilens nødpogram.
Næste dag gik jeg ind til autoophuggeren i Skanderborg, hvor jeg fandt en generator som passede i målene til mit ophæng, den blev købt for 600kr.
Der skulle lige leges lidt med tilslutning af ledningerne til min ophuggergenerator, med da hele lortet alligevel var revet i stykker, var det jo uundgåeligt.

På det tidspunkt hang VW og deres "mobilitetsgaranti" mig så langt ud af halsen at jeg ikke engang oplyste dem om det situationen. Jeg er sådan set ligeglad med "mobilitetsgarantien", det eneste jeg ønsker er egentlig bare en bil der starter og køre når jeg ønsker at den skal starte og køre, og ikke bare finder på at stoppe alle mulige underlige steder.
Hvis lortet endeligt kører gør den det godt, og den holder problemløst de 19,2 km pr liter som der bliver lovet. Problemet er bare at det er jævnligt at den pludselig beslutter sig for ikke at ville kører, af den ene eller anden grund.

Nu har min VW så kørt snart 5000km med sin nye generator, og jeg kan med sikkerhed sige at jeg aldrig igen sætter mine ben på VW værksteder, eller køber en VW igen.
Som en lille sidebemærkning kan jeg oplyse om at lortet ruster som ind i helvede, og VWs rustgaranti ikke dækker en skid, man får bare en stak dumme undskyldninger som ikke fjerner rusten.

Når jeg ser tilbage på min gamle Audi 80, skiftede jeg da olie på den og fik lavet lidt småreperationer på det lokale Auto og traktorværksted, men kendsgerning er at den aldrig har været til regelmæssig service og på trods af dette aldrig haft brug for en "mobilitetsgaranti".

Det var så en lille historie om VW fra det virkelige liv.

Med venlig hilsen
Sonny W Jensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)