Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vorsprung durch technik
#21
Citat:quote:

Originally posted by ran

Nå ja... måske man snart skulle smide nogle lapper efter nogle VW aktier... Om lidt, når det kommer frem, at alle de andre bilmærker også laver deres svindelnumre omkring udledning af gasser, så falder mia.kravene ligesom lidt til jorden.... og så stiger VW aktierne igen... ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)


Hvorfor tror du det bliver mindre kriminelt, bare fordi der også er andre som svindler.

Fartbøderne bliver heller ikke nedsat bare fordi der er flere som ryger i fælden.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#22
Løsningen ligger da lige for.

Når din diesel VW får lavet røggas testen på synshallen, så skal værdien bare ganges med 37 og stadig overholde normen.

Der vil efterfølgende kunne sendes masser af brugte VW til Afrika fordi de ikke længere kan synes i DK.

Nede i Aaafrika kan de køre taxakørsel og sørge for sikker transport af Nigerianere til Middelhavets bådtransport........NOT

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#23
vi må heller ikke skyde med bly men ak
men der komme en masse gode vw til salg til billige penge
Mvh
Flemming
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Rasmussen45

vi må heller ikke skyde med bly men ak
men der komme en masse gode vw til salg til billige penge
Mvh
Flemming


Jeg har ofte hørt om VW, men jeg har da aldrig hørt om en "God VW"[B)][B)][Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#25
Jeg er klar over, at det er politisk ukorrekt at sige det.
At det er utilgiveligt af VW at gøre det.
Og jeg er nok ikke engang enig med mig selv om det, MEN.....

Det ER sgu da fedt, at et formentligt lille udviklingsteam har sagt: Vi kan da lige lave et lille program, der kan genkende, når der er en test i gang og så ændrer vi bare parametrene, så motoren udstøder minimal NOx.

Man kunne så forstå det, hvis teamet kunne komme igennem med at implementere programmet i en bil i overskuelige styktal, men det er simpelthen ufatteligt, at VW og måske andre gigantiske bilfabrikker har turdet tage en så torskedum beslutning.
Det er da himmelråbende logisk, at man ikke kan producere flercifrede milioner biler uden det bliver afsløret. Det er kun et spørgsmål om hvornår.
Svar
#26
Det har været fremme i medierne at programmet aflæser om rattet bevæges mens bilen er til eksamen. Gør det ikke det, kobles softwaren til.

Jeg tror det er endnu simplere. På et rullefelt roterer kun enten forhjulene eller baghjulene. ABS sensorerne sender dette faktum til motorstyringen som kobler softwaren til.

BMW motorcykler bruger ABS sensorerne til at fortælle motorstyringen om motorcyklen laver hjulspind eller kører på baghjulet. Er en af tingene tilfælder, reduceres effekten.
Derfor skal denne funktion kobles fra via et parameter, hvis motorcyklen skal testes på et rullefelt.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Det har været fremme i medierne at programmet aflæser om rattet bevæges mens bilen er til eksamen. Gør det ikke det, kobles softwaren til.

Jeg tror det er endnu simplere. På et rullefelt roterer kun enten forhjulene eller baghjulene. ABS sensorerne sender dette faktum til motorstyringen som kobler softwaren til.

BMW motorcykler bruger ABS sensorerne til at fortælle motorstyringen om motorcyklen laver hjulspind eller kører på baghjulet. Er en af tingene tilfælder, reduceres effekten.
Derfor skal denne funktion kobles fra via et parameter, hvis motorcyklen skal testes på et rullefelt.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Hej Max, En R1200GS som den jeg har, har allerede det lille program indbygget. Hvis man fortaeller computeren at man nu koerer "Endurance" eller "Endurance Pro" er der baade hjulspin m.v., men naar den staar paa "Road", "Rain" eller "Dynamic" er der rigtig nok en reduktion af effekt hvis den foeler lidt hjulspin eller hvis forhjulet letter ved en kvik start.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#28
Nu har de jo fyret direktøren på samme måde som en ansvarlig minister jævnligt må forlade posten når ansatte i hans ministerium dummer sig.

Men jeg gad godt vide om han reelt var klar over at tricket blev anvendt ? Og hvis ikke: hvor højt op i systemet var det kendt? Jeg gad også godt vide hvordan det blev implementeret. Var det efter ordre oppefra, eller var det bare kreative medarbejdere der løste et irriterende problem uden at fortælle ledelsen hvordan?

Ikke at det gør nogen forskel nu, men det er da interessant hvordan den slags fuldkommen tåbelige beslutninger træffes og gennemføres.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#29
Hvornår kommer det frem at der også er indkoporeret "planned obsolete" [?]

Mvh. Loft
Svar
#30
Passer start og indbetal 2000kr til VW.
Svar
#31
"planned obsolete" er allerede en realitet i VAG biler ..

Flere Audi modeller har fået "opdateret" software og firmware ved servicebesøg, således at tidligere "optimeringer" er blevet slettet.. ved næste syn får man så en "forureningsfejl" som derefter kun kan løses ved endnu en opdatering, som koster 1200 kr hos SMC ...

Det kan ske flere gange i løbet af bilens "levetid" og dukker stort set ALDRIG op i de fæørste 6 måneder ... Mærkeligt ..

Eller også "tæller ECU'en forker op m.h.t. "regenerering af Katalysatoren" med det resultat at den skal skiftes efter nogle få år når man så skærer den op og kigger, fejler den intet ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#32
Der burde være krav om at software der påvirker bilens udledning laves som open source. Så kunne de bedste løsninger implementeres på tværs af mærker, og mærkerne måtte så nøjes med at konkurrere på andre områder. Evt kunne der være en 3 års blackbox periode for at sikre mærkernes interesse i optimeringen.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#33
I er helt galt på den[Wink]

Softwaren i skodkasserne fungerer på den måde at ECU´en vitterligt kikker på mange forskellige sensorer når den doserer brændstof.
Forstået på den måde at når bilen er på et rullefelt eller står stille, så får den ikke de signaler der kommer via små rystelser fra sensorer i undervognen, støddæmpere, bremser, GPS m.v., d.v.s. at ECUén kan se forskel på om bilen er på vej eller står stille.
Der er det så i softwaren sådan indrettet at når bilen står stille er forureningen som den skal være (læs: inden for de angivne grænseværdier) og når bilen er i bevægelse så skider "de" højt og flot på forureningsgrænser.
Det er derfor de snotkasser altid stinker så råddent.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#34
Jeg har sådan en VW diesel, og sidst den skulle synes havde den ualmindeligt svært ved at "bestå forureningstesten" - og når jeg starter den hjemme i indkørslen sender den en ordentlig røgsky bagud :-(

Hvem der bare havde råd til en Tesla :-) .........

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#35
Det er lige meget, det skal bare ikke være lavet i Tyskland[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#36
Hey, nu ved jeg sku hvorfor der er alle de der skilte langs de tyske motorveje med titlen "Rücksicht"......

Det er da for at drille dem med Wv og de 4 sure løgringe...... Det kan jo slet ikke lade sig gøre at se bagud[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by GT

Hey, nu ved jeg sku hvorfor der er alle de der skilte langs de tyske motorveje med titlen "Rücksicht"......

Det er da for at drille dem med Wv og de 4 sure løgringe...... Det kan jo slet ikke lade sig gøre at se bagud[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]


Heg gik jeg og trode at man blev mere fredelig og opmgængelig når man havde fået fjernet stenene [B)][B)][Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#38
Tjaaa... det er jo så ret sjovt ...

Min 13 år gamle "dyse-oliebrænder" (2,5 V6 tdi 180hk) oser stort set ikke med mindre den får rigtigt mange tæv helt oppe ved begrænseren..

Den består sod-testen med glans hver gang den er til syn ....

Sidst var ved 342.000 km ... [^]

Det var en anden sag dengang den var "boks-chippet" ... Battleship smoke-discharger -- go home .[8D][:I]

Skod biler dem der med de 4 ringe ... i min mappe ligger der 4 - 5 synsrapporter alle uden anmærkninger .. ingen omsyn .. ever ...

Det eneste der ikke længere virker i den gamle skod-tysker er lyden fra Bose anlægget .. det kommer og går, sådan lidt som vinden blæser..

Og så er der varme i rattet ... [:p][:p]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#39
Kender det fra den gamle Sportsvan, måtte skifte luftmængdemåleren allerede ved 450000km.....[B)]

Har også altid synsrapporter uden anmærkninger, ja på nær den sidste......
En eller anden skide vaskehal havde åbenbart fjernet nogle af tallene på vægttavlen....

Ja og så havde den her i foråret fået en mærkelig rumlelyd....
Den blev så fjernet da jeg efterspændte hjulboltene på begge forhjul. Lærlingen på værkstedet blev så undervist i spænding af hjulbolt med pænt store bogstaver:-)

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#40
Hvis de tal er fjernet i forbindelse med vask af bilen, så skulle du nok have kontrolleret den noget bedre inden du købte den....!!!![Big Grin][Big Grin][}Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)