Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tilpasning af bagkappe
#1
Jeg står for at skulle montere en ny "grind to fit" bagkappe. Jeg har ved tidligere lejlighed med held (ja - held[:I] - ikke forstand) slebet en bagkappe til efter at den var monteret; men søger man på "indernettet" så omtales der jo forskellige "jigs" der kan anvendes til at undgå slibeskader på selve kolben. Jeg ville dog tro at man får den bedste tilpasning ved at udføre den endelige tilpasning efter at bagkappen er monteret. Plus at jeg egentlig helst er fri for at købe en jig for de 1-2 gange jeg får brug for sådan noget. På den anden side er det jo ærgerligt at komme til at splitte selve skæftet ad. hmmmmm
Hvad mener mere erfarne snittenisser? Er en jig nødvendig/stor hjælp/eller lidt ligegyldig?
Bonusinfo: Der er i forvejen fjernet lak og skæftet er smerglet, så overfladebehandlingen kommer til efter at bagkappen er monteret.

9,3*57
9,3*57
Svar
#2
Da jeg skulle forlænge skæftet på min hagler, spændte jeg båndpudseren op og kørte "frihånd". Jeg brugte nogle lag af malertape til at sikre at jeg ikke gik i kolben, og det fungerede ganske godt. Næste gang vil jeg gøre det på samme måde.

Hvis du allerede har haft succes, så er det da bare gentage#128521;

// Mads
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)