Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ETA 15-11-2015 OPDATERET 24/11-2015
#21
Knæk og bræk! Spændt på at høre mere.
Svar
#22
Je suis Rolin
H
Hogmeister
Svar
#23
Venter spændt på din historie.

Knæk og bræk

Michael
Svar
#24
Hvornår fae'n bliver sløret løftet, bare en lille smule....?[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#25
En lille hilsen fra Frankrig.
Her er da 1 billede eller 2.

[Image: image_zpsiagzknlz.jpeg]

[Image: image_zps3bmynuo6.jpeg]
Historien kommer når jeg lander en gang i næste uge.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#26
Nice. Stort tillykke med den.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#27
Hmmm, og du saa ikke nogen af dem vi snakkede om??
H
Hogmeister
Svar
#28
Stort tillykke [Big Grin]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#29
Jamen så gik der jo "ged" i endnu en af dine ture , tillykke med det [Big Grin][Big Grin]

Uden at vide en masse om gemser , ser det for mig ud til at være en ret stor repræsentant for arten , har jeg ret i det ?

Mojn Weide
Svar
#30
Det var godt nok en flot fyr. Tillykke med ham.[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#31
Det lugter lidt af ged, det her.......
Grattis [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Lykkelig pessimist
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#32
Tillykke.... er slet ikke misundelig!!

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#33
Der er da vist også gået lidt ekstra pind i den tur...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#34
Sådan en har jeg da vist set før et eller andet sted ... [Big Grin]

Tillykke med den Flemming!

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#35
Tillykke, så er den ged barberet.
Svar
#36
Tillykke med resultatet[:p].

Glæder mig til at høre din beretning[:p]
Svar
#37
Tillykke med geden [Smile]

Noget godt mad i området [?] [Big Grin]

Mvh Pete
Svar
#38
Opdatering.

Denne jagt blev ikke den bjergjagt som jeg gerne havde villet, men pga. komplikationer efter en gammel ulykke, valgte jeg at ikke udsætte mig selv for unødvendige anstrengelser denne gang, må se hvad fremtiden bringer mht. bjergjagt.[V]

Søndag.
Landede i Basel efter lidt forsinkelse i Amsterdam pga. storm, gik direkte ind i Frankrig. Blev meget forbavset, INGEN toldere, med tanke på det der lige er sket i Paris, nåh men der var sendt en til lufthavnen for at hente mig, David som jeg også skulle leje riffel af, turen gik hurtigt til Clerval hvor jeg blev modtaget at guidens familie, her blev der budt på aftensmad, suppe med revet ost, en ovnret som jeg ikke helt ved vad var, men det smagte godt, som i Frankrig så slutter man måltidet af med ost(e), nu skulle jeg kører med guidens forældre hjem til dem ca. 1 times kørsel fra Clerval, vel hjemme hos forældrene blev jeg indkvarteret på 2 sal af et meget lækker hus, klokken var nu blevet 23:00 og da jeg skulle op kl. 05:00 var det lige på hovedet i seng.

Mandag.
Op kl. 05.00 der var dækket op til en beskeden Fransk morgenmad, franskbrød, bagette, smør samt marmelade, hertil kaffe eller te.
Jeg fik en rygsæk med frokost med mig, det var guidens fader der skulle kører mig den ca. halve time det tog at komme til jagtområdet, her blev jeg mødt af Marcel der var (President) for jagtområdet, eneste problem var at Marcel taler kun Fransk og jeg kan nok et halvt dussin ord på Fransk, så vi gik nok lidt forbi hinanden.
Området hernede er ikke så voldsomt kuperet som i de Franske Alper, men det er heller ikke fladt som Lolland.[:o)]
jagtområdet ligger i Loue dalen oppe på et plateau, her er der græsmarker omkranset af skove og dybe dalsænkninger, vi er ca. 300 meter over havet, nok det lavest beliggende områder i Europa hvor man kan finde Alpin gemse, området ligger omkranset af mindre landsbyer, hvor den hovedsaglige næring kommer fra skov og landbrug, området er b.la. kend for oste som, Comte, Morbier samt Montd'or.[^]

Vi kører fra jagthytten ud til området, planen er at tjekke de forskellige marker for at se om der er nogle gemser ude, vi skal igennem et af skovstykkerne for at komme til næste mark, men pga. den tørke som der har været de sidste par måneder, er de nedfaldne blade meget tørre, hvert skridt lyder som man går på chips, det er et larmende helvede at komme igennem skoven.
Vi spotter et par gemser hun og 1 unge der er ude og græsser, langsomt bevæger vi os gennem skoven, 20 meter inden marken er vejen blokeret af brombær, vi ændre retning, får kæmpet os igennem og stopper lige på kanten af marken, der er nu kommet 1 hun mere til, men jeg har besluttet at jeg vil skyde en buk, lidt efter dukker der en buk op, Marcel bedømmer den til 3 år, der er ca. 250 meter ud til dyrene.
Jeg har til denne jagt lånt en fuldskæftet CZ 550 i kal. 7x64 med en Swarovski 2-12x50, har prøvet den på 100 meter og det burde række, så jeg skal ikke forsøge nogle lange skud med denne riffel jeg ikke kender, Marcel mener at dyrene vil bevæge sig ned mod os, så der bliver mulighed for skud, men NEJ de køer der går på marken har valgt at de skal ned og græsse der hvor gemserne går, med det resultat at dyrene går i skoven.
Vi bruger resten af formiddagen på at spotte på de små skovveje der løber på kryds og tværs, men uden resultat det larmer for meget, endelig er det frokost.

Frokosten bliver venligst indtaget hjemme hos Marcel, der stolt viser mig rundt i huset, en ting jeg hurtig kommer til at tænke på er min barndom, her hang min fars våben også på en knagerække med patronerne lige ved siden af.
Jeg bliver budt på en slags brunkål, efter dette er der så ost, får en øl samt et enkelt glas vin til maden, en god frokost med en afsluttende kop kaffe til.
Eftermiddagen bliver tilbragt med at spotte fra kanten at plateauet ned i slugten uden resultat, bliver afhentet 18:00 og hjem til aftensmad, suppe med revet ost, kartoffelgratin med kraftig røget pølse, herefter oste, går i seng kl. 20:30 skal op 05:00

Tirsdag.
Dagen starter som mandagen, vel fremme vil Marcel at vi sætter os et lille stykke inde i skoven hvor gemserne gik ind, sidder i 2 timer og intet sker.
Vi går tilbage til hvor vi sluttede mandag aften, Marcel har en kollega som er i området for at hjælpe med at finde dyrene.
Der går ca. en time, så kommer en gemse gående, den er ikke stresset, stopper et par gange, hver gang er der grene i vejen så jeg komme ikke til skud, bliver siddende til middag, ingen andre dyr dukker op, så tilbage til jagthytten, vi starter med patè og flutes
så kalvekød og linser bagefter lidt ost, til dette serveres der hvid og rødvin, igen tid til lidt ost, dette afsluttes med en kop kaffe.
Tilbage til slugten, ved ikke på dette tidspunkt hvorfor det lige skal være at vi skal være her, men sådan er det sidder i ca. 2 timer før der kommer en gemse, den stopper op ca. 40 meter under mig, sætter trådkorset midt i dyret og trykker af, dyret springer frem, jeg bakser lidt med at repetere, dyret er nu på vej tilbage hvor det kom fra.
SATANS, en fejl af format, dyret står 40 meter fra mig men i en vinkel på 40 grader ned, har skudt under den, den ene guide og jeg kravler ned i slugt og begynder at lede efter blod, 1 time sener er vi oppe igen, har skudt forbi, jeg er forbandet på mig selv over denne fejl, men sket er sket, hjem til aftensmad, suppe, kalvekød og pasta, herefter oste, samt lidt forskellige vine.

Onsdag.
Sidste dag, Vincent som er den jeg har booket jagten hos, kommer for at bistå mig med denne sidste jagtdag, vi starter med at tjekke de marker hvor der er set dyr, men intet, kl. 08:00 kommer Marcels kollega og de beslutter vi skal prøve at sidde i en anden del af skoven, vi kommer frem til en naturlig nedgang fra det plateau hvor vi er, til bunden af dalen, ca. 10.20 kommer der et dyr løbende oppe fra plateauet og ned på en af de afsatser der løber rundt om plateauet, dyret stopper bare 100 meter fra os, står med spejlet til mig, Vincent kravler ned til mig for at bedømme hvad det er for et køn på dyret, han meddeler mig hurtigt det er en han og jeg gerne må skyde, jo tak, men kan kun se spejlet, resten er dækker af træer, minutterne går, sidde/står i en utrolig dårlig stilling, venter på en mulig chance til skud, men der går flere minutter før gemsen drejer nok til at jeg kan få et skud ind lidt skråt bagfra, gemsen kaste sig frem i skuddet, der bliver helt stille, Vincent ser spørgende på mig, FORBIER, nej siger jeg, men jeg ved ikke hvor langt dyret er løbet.
Minutterne går, Vincent smider det overflødige udstyr og begynde forsigtigt af gå over til skudstedet, han råber noget jeg og guiden ikke forstår, der går lidt tid så kommer han tilbage, UDEN gemse...

Jeg er fortvivlet, for jeg har ikke skudt forbi IGEN, er 100% sikker på dette skud, forklare guiden hvor jeg sigtede, han vil afvente at Vincent kommer tilbage.
Vincent dukker op, jeg ryster som bare helvede, får at vide at gemsen ligger 10 meter fra hvor den blev skudt, jeg spørger hvorfor han ikke har den med tilbage.
Forklaringen er at man i Frankrig, ikke må flytte et dyr før licensen er sat på dyret, dette for at undgå krybskytteri, guiden henter licensen, og gemsen bliver nu hentet til de sædvanlige billeder.
Skuddet sidder lige der hvor jeg sigtede, er gået ind ved det første ribben og stoppet i halsen, motorrummer er totalt smadret, nu skal gemsen så hjem til jagthytten for at blive skinnet, har pga. pladsmangel valgt en hovedmontering.
Vægt. 33 kg
Længde på horn. 24-24 cm.
Ammunition: Norma fabriksladet Vulcan 11,0 gram i 7x64

Jagten er booket gennem. http://www.francechamoishunts.com
Kan kun anbefale Vincent der ejer dette selskab.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#39
Super beretning, igen.
Tillykke med gemsen.[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#40
Stort tillykke herfra

Michael
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)