Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
chokes fra usa.
#1
mojne!

min kæreste skal til usa i efterårs ferien, og så er det jo oplagt at hun har nogle chokes med hjem til mig.
efter som at der ikke er mange firmaer der ovre fra som ikke sender til udlandet, vil jeg høre om der er nogle der kender lovgivningen om eksportering af chokes fra usa. så hun ikke bliver taget til siden i sikkertheds kontrollen og bliver buret inde osv osv osv Wink

mvh michael Smile
Svar
#2
Cabelas er din ven, eller en anden velasorteret butik, hun går ind og køber dem lægger dem i kufferten og rejser hjem, end of story, inget eksportforbud under 100 US. og jeg har meget svært ved se at tolderen skulle beslaglægge dene rørstykker med udenvendigt gevind???
[Wink]
sådan ville jeg gøre det
Svar
#3
For at være på den sikre side, så kunne man jo få en importtilladelse i DK. Ud over ventetiden, så er det gratis og næppe et problem at få. Jeg mener umiddelbart man skal være mere bekymret for de danske myndigheder end for de amerikanske lige i dette tilfælde.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
enig
Svar
#5
Planen var at jeg købte på nettet og fik sendt til det sted hvor hun skal bo, som er ved en privat. Så hvis de bliver pakket ud og smidt i kufferten burde der vel ikke opstå problemer? :-)
Svar
#6
Problemer opstår altid kun når man blir opdaget!
Hvis chokes er omfattet af våbenloven (og det aner jeg ikke!) så med den fokus det danske politi har på våbenlovsovertrædelser p.t. ville jeg aldrig tage chancen og ALDRIG lade min bedre halvdel tage chancen på mine vegne. Hvis din kæreste ikke selv har jagttegn eller våbenpåtegning fra en skytteforening kan hun ikke få en importtilladelse og en tilladelse udstedt til dig løser ikke problemet for nogen af jer. Hun blir dømt for ulovlig import og måske besiddelse og du blir klippet for medvirken.
Hvis de ikke er våbendele så - enig med Marion M' holdning.

9,3*57
9,3*57
Svar
#7
hvis og hvis og hvis min røv var spids....

Det er sgu noget af et selvstrammeri med fanden malet på væggen.

Læg nu de chokes i din kærestes taske. Hvis han bliver opdaget, må han smile sit sødeste smil og lægge sig fladt på ryggen.

Jeg blev taget med en æske projektiler. De blev bare taget ud af kufferten og smidt væk og jeg rejste videre.

En choke er ikke væsentlig for våbnets funktion og dermed ikke en våbendel.

--
FKF

ANNA
Svar
#8
Jeg indrømmer det, jeg er smugler da jeg flere gange har lagt mindre dele samt kugler i kufferten og rejst hjem,god tur.[}Smile]
Svar
#9
kan hun evt sende dem til mig med posten der ovre fra, og så angive værdien af pakken lav nok til at der ikke skal betales moms osv af det. så skriver hun ikke afsender på pakken. hvis den så bliver snuppet i tolden kan jeg bare sige jeg ikke kender noget til det? vil det kunne virke? Big Grin
Svar
#10
Det vil det i princippet, men i og med at hun underskriver og deklarerer pakkens indhold - så hæfter HUN for eventuelle overtrædelser af lovgivningen.

Det samme gælder "Re-mailing"-services.

Lovgivningen sætter grænsen på de 100$ og der vil næppe blive skelnet på det, når hun står som modtager og videresender - for at omgå lovgivningen.

Så dén skal man i hvert fald passe grumme meget på med.

Flere handlende (private og butikker) på eks GunBroker, EBay m.v. har brændt næsen og fået konfiskeret ting som ikke var tilladt at sende til at begynde med.
Hvor de altså har sendt det som privatperson, ud af landet.

Det var også brugte kikkerter som var omfattet ITAR som nye produkter.

Så hvis du har det godt med at en anden hæfter for deres tåbelige lovgivning (efter min mening) - så er det da en vej at gå.

Men det er en omgåelse af lovgivningen om de 100$, samt bevidst fejldeklarering.
Husker ikke straffen for eksport af dele, men mener den var ret tung.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#11
det tyder på at projektet bliver stoppet så, vil hverken gøre mig selv eller kæresten krimminel for at spare nogle hundrede kroner Smile
Svar
#12
Besøg denne side:
http://www.pshqeurope.com/

Det er lige så billigt som USA.

Og de sender til DK.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#13
De lever hurtigt og smertefrit, men du skal betale moms[Smile]

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#14
MOMS ???? Man er for fanden jyde.

Jeg fik ingen momsregning, da jeg købte chokes til min Browning.
24 Euro for invector plus chokes. Korsholm vil have 600,- for den samme.
Gæt hvad jyden valgte [Big Grin]

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)