Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Indskyd dit våben for ”Maximum point blank range”.
#5
På 350 m er du betydeligt ude over MPBR for almindelige riffelkalibre, som du også selv antyder (hvor vil du holde trådkorset...)
Brug af afstandsmåler og kliktårne er naturligvis det mest præcise - det er blot ikke det denne tråd omhandler.
Mvh Lars

Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Det er noget sludder STROM, hvis du F.eks skyder paa en buk 350m ude, hvor vil du saa holde traadkorset? Et eller andet sted oppe i luften over ryggen for ar være sikker paa at ramme?
Nej, jeg er tilhænger af at indskyde paa 100m, og med min chronograf og ballistic program finde de rigtige holdninger, og paa jagten bruge en afstandsmaaler, saa gaar du aldrig galt i byen. Det er selvfølgelig forudsat du har en ordentlig riffelkikkert med kliktaarne. Med det system har jeg skudt utallige groundhogs (paa størrelse med en kat) paa over 500 m afstand. Det virker bare, og det er med en .243.................. Ackley Improved, vel at mærke, men min kone gør det samme med en 6mm Remington.

H



"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Beskeder i denne tråd
Indskyd dit våben for ”Maximum point blank range”. - af Lars M. L. - 29-09-2015, 08:55 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)