Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Indskyd dit våben for ”Maximum point blank range”.
#25
Rasmussen45, vi kan hurtigt blive enige om at der er nogle elendige skytter derude, og naa jeg hører om de mange dumpe %'er ved riffelprøven, bekræftes det jo ogsaa, og jeg er da ogsaa den sidste til at prøve at overtale nogen som helt til at prøve at se hvad der sker hvis de skyder over evne.
Jeg ved blot hvad jeg er i stand til at gøre paa de afstande. For mig er det netop sporten, størst mulig afstand, igen forudsat rette riffle, caliber og kuglekombination.
Blot et spørgsmaal: Naar du nu siger holde 5cm over, hvad baserer du det paa? Jeg tænker paa F.eks en buk 375 m ude. 5 cm over hvad?? Hvad holder du 5 cm over med mindre der staar en skydeskive paa 100 m du lige kan tjekke den af paa, men det giver dig stadig ikke noget referat paa 375m
Saa tilbage til mit eget system.
Riflen er indskudt paa 100 m og kikkerten justeret til '0' (Riflen er custom lavet)
Ladningen er chronograferet, og iøvrigt hjemmeladet.
Et ballistic program fortæller mig resten (min 'snydeseddel' rækker ud til 729m)
Min Leica afstandsmaaler giver mig afstanden.
Resten er efter min mening en smal sag.
Du skulle prøve det en gang. Det er utrolig tilfredsstillende at ramme paa de store afstande, og jeg kender personligt mindst to medlemmer herinde der har prøvet det same paa prærien i USA, en enddog taget et special kursus i den slags skydning, men de kan selv bidrage hvis de har lyst.
H
Hogmeister
Svar


Beskeder i denne tråd
Indskyd dit våben for ”Maximum point blank range”. - af hogmeister - 01-10-2015, 11:48 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)