Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Indskyd dit våben for ”Maximum point blank range”.
#56
Det var lige præcis det jeg mente da jeg skrev: "en slags meditativ religion" [Big Grin][Wink]

Ting vi har fået fortalt "som små" - sidder fast og kan være meget svære at rokke ved, selv i videnskabens nogen gange meget skarpe lys..

Hvis man som "Hogmeister" og "Rasmussen45" er vokset op med en "viden" om at "det eneste rigtige" er en "grunding rensning i bund" hver gang man har skudt med sin riffel, så er det "det rigtige" .. sådan ER det bare! og der er Kun Allah, og hans profet ER Muhammed ... [^]

At der så kommer sådan nogle "empirister" og "ignoranter" som n/a og påstår at al den rensning ikke nødvendigvis er det bedste for din riffel, det må jo være en slags blasfemi .. Det der med at nogle personligt har slidt en del riffelpiber op .. ved faktisk at skyde med dem, og ikke "rense religiøst" og at nogen af disse "ignoranter" har poleret og skruet i flere rifler end alle os andre til sammen, det bider simpelthen ikke på "dem der er rettroende"...
De VED nemlig bedre [^][^][^]

Nogle af dem kan faktisk slet ikke engang "forestille sig" hvordan man kunne "rense en pibe ihjel" Men det kan selvfølgelig skyldes at de renser efter hver 20 skud, og dermed når op på at have renset deres riffel svimlende 100 gange i den tid de ejer riflen.

Her er min metode: (Religion kan det næppe kaldes...[:I])

1. Jeg skal ud at skyde (jagt eller bane eller baghaven... det er et fedt) så jeg trækker mine piber grundigt tørre med tørre klude og filtpropper.. Det er ikke en "rensning" det er en "aftørring" for at mindske effekten af "cold bore træfpunkts-afvigelse"
Når jeg går på en bane, er det første jeg gør at lave et "cold bore shot" (For det er det der skal ramme på jagten!!) og noterer træfpunktets "afvigelse" fra mit sigtepunkt

Når jeg kommer hjem fra jagt, trækker jeg piben igennem med en bore-snake med et par dråber breakfree på enden .. Done! uanset om jeg har skudt 0 eller 5 skud .. (Kan ikke huske en jagt hvor jeg har skudt mere på 1 dag, bortset fra regulering af råger og skarver.

Har jeg været på banen, eller til stævner .. så er der røget mindst 50 - 100 skud gennem hver riffel.. men proceduren er den samme .. Boresnake med breakfree ..
Jeg checkker dog lige de rifler der har skudt flest skud, og ser om jeg synes de skal have en lidt mere grunding rensning.. Hvis jeg synes de "trænger" får de en tur med lidt solvent på filtpropper, kogende vand, og en tur med "Gold Medallion" ... til slut en filtprop med breakfree ...

Min 6,5 x 55 er langt over 4000 skud, og skyder stadig præcist, selvom den har en af de "snotbløde rust-træge amerikanerpiber"
Den er måske blevet "grundigt renset" 20 gange .. max ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Indskyd dit våben for ”Maximum point blank range”. - af dravis - 08-10-2015, 01:25 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)